فیفا عربستان را به اخراج از جام جهانی 2018 تهدید کرد



فیفا تهدید کرده ممکن است به خاطر رفتارهای سیاسی جلساتی با عربستانی‌ها و اماراتی‌ها داشته باشد که می‌تواند منجر به اخراج عربستان از جام جهانی 2018 شود.

 فیفا از نزدیک رفتار چندماه اخیر فدراسیون فوتبال عربستان و امارات را به خاطر دخالت سیاست در فوتبال تحت نظر گرفته و ممکن است به زودی ملاقاتی با مسوولان فوتبالی دو کشور داشته باشد مشابه انچه با پرو و اسپانیا داشتند. فیفا تهدید کرده در مورد عربستان به صورت خاص اگر دخالت‌های سیاسی در فوتبال ثابت شود می‌تواند به اخراج این تیم از جام جهانی 2018 منجر شود.

 

به گزارش عصرایران ، رفتارهای سیاسی فدراسیون‌های فوتبال عربستان و امارات در مقابل میزبانی قطر(میزبان جام‌جهانی2022) در لیگ قهرمانان آسیا سبب نگرانی فیفا شده است.

 

سایت آس اسپانیا گزارش داد که اقدامات اخیر عربستان و امارات در مورد میزبانی از باشگاه‌های قطری در لیگ قهرمانان سبب حساسیت شدید فیفا برروی مساله میزبانی شده است. براساس این گزارش مسوولان فیفا با دقت بسیار زیاد رفتار مسوولان فوتبال عربستان و امارات را تحت نظر گرفته‌اندو اثبات رفتار سیاسی این کشورها در قبال فوتبال ممکن است به جلسات محدود کننده و تصمیمات سخت علیه‌شان منجر شود.

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,فیفا

«عربستان می‌تواند کشوربعدی لیست فیفا بعد از پرو و اسپانیا باشد» تیتر آس برای تهدید عربستان توسط فیفا

 

اولین حرکات و رفتار سیاسی مسوولان فوتبال عربستان و امارات از مسابقات جام خلیج فارس در دسامبر گذشته شروع شده است. جامی که قرار بود درقطر برگزار شود اما به کویت سپرده شد.

 

البته میزبانی این مسابقات ابتدا به ساکن در اختیار کویت بود اما تعلیق فدراسیون فوتبال کویت توسط فیفا منجر به انتقال میزبانی به قطر شد. قطر از نظر همه کشورها میزبان مسابقات بود تا اینکه روابط سیاسی عربستان ، امارات و قطر مخدوش شد.با بالاگرفتن منازعات سیاسی میان کشورهای عربی ؛ قطر توسط عربستان ، امارات و بحرین تحریم شد و همزمان کشورهای تحریم کننده پیشنهاد کردند که میزبانی مسابقات از قطر پس گرفته شود.

 

رفع تعلیق کویت از یک طرف و رضایت هر 8 کشور حاضر در مسابقات خلیج فارس منجمله قطر در نهایت منجر به تغییر میزبان شد. یعنی کویت رفع تعلیق شده پذیرفت میزبان باشد و کشورهای میهمان هم هیچ‌کدام به تغییر میزبان مسابقات از قطر به کویت اعتراضی نکردند تا این رفتار سیاسی علیه فوتبال عملا با عکس العمل فیفا مواجه نشود. در آن روزها این طور جلوه داده شد که جام خلیج فارس محلی برای میانجگری میان کشورهای عربی است اما در نهایت منازعات سیاسی بزرگ‌تر از آن بود که فوتبال بتواند مشکلی را حل کند.

 

قسمت بعدی رفتار تحریک کننده و سیاسی مسوولان عربستانی و اماراتی در میزبانی تیم های قطری در لیگ قهرمانان آسیا در سال جاری خودنمایی کرد. هر دو کشور درخواست کردند که مسابقات‌تیم‌های باشگاهی‌شان با تیم های قطری در کشوری بی طرف برگزار شود.درخواستی که ظاهر و باطنی کاملا سیاسی داشت و البته مسوولان عربستانی و اماراتی ابایی از پنهان کردن پشت پرده سیاسی ماجرا نداشتند .کنفدراسیون فوتبال آسیا با درخواست تحکم آمیز عربستان و امارات مخالفت کرد و فیفا با تهدید و هشدار برای تحریم شدید ، دو کشور عربی را مجبور به تمکین از رای فوتبالی کرد.

 

  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,فیفا

در گزارش آس توضیح می‌دهد که فیفا نگران استفاده سیاسی عربستان و امارات از فوتبال علیه قطر است

 

پرده آخر از رفتار سیاست زده عربستان و امارات علیه قطر در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد. جایی که الغرافه برای دیدار مقابل الجزیره باید به امارات پرواز می کرد و مشکلات عجیبی برای این تیم به وجود امد. قطری ها که در حالت عادی باید با پروازی 40 دقیقه ای به ابوظبی می رسیدند، به دلیل تحریم‌های هوایی امارات و عربستان علیه قطر با محدودیت‌های عجیبی مواجه شدند.

 

الغرافه ابتدا مجبور شد برای عبور از تحریم ها سفری دو پروازی به ابوظبی را انتخاب کند چون فرودگاه ابوظبی هواپیمایی از فرودگاه دوحه را قبول نمی‌کرد. این محدودیت ، سفر 40 دقیقه ای را 4 ساعتی کرد و تیم الغرافه ابتدا به عمان سفر کرد تا بعد از عمان به ابوظبی برود. اما مجموع کارشکنی‌های انجام شده سفر حتی 4 ساعتی تیم الغرافه را هم به 18 ساعت تبدیل کرد.

 

یعنی ابتدا برج کنترل ابوظبی به دلیل آنچه سنگینی خطوط می‌نامید به پرواز قطری اجازه بلند شدن از فرودگاه عمان را نداد و همین مساله بازیکنان الغرافه 8 ساعت در فرودگاه عمان معطل کرد . با این همه بررسی پروازهای همزمان به ابوظبی نشان می‌داد که همگی بدون مشکل انجام شده‌اند و تاخیر در پرواز تیم الغرافه بیشتر شکل کارشکنی داشته است.این اما پایان ماجرا نبود که بازیکنان تیم قطری در فرودگاه ابوظبی هم به دلایل امنیتی بسیار معطل شدند و ادعاهایی مبنی بر رفتار غیرمتعارف در امارات علیه خود داشته‌اند. گزارش‌هایی که به صورت مکتوب به کنفدراسیون فوتبال آسیا وفیفا ارسال شده و اعتراض باشگاه قطری را منعکس کرده است.

 

حالا فیفا اعلام کرده که ادامه ماجراجویی به این شکل از کشورعربستان و امارات را تحمل نخواهد کرد و در کنار کنفدراسیون فوتبال آسیا به مساله ورود خواهد کرد. فیفا به عربستان وامارات هشدار داده که از نزدیک رفتارهایشان را کنترل می‌کند و ممکن است به زودی جلساتی در موردشان در فیفا تشکیل دهد. جلساتی که مشابه آن برای پرو و اسپانیا به خاطر دخالت سیاست در فوتبال برگزار شده بود. فیفا تهدید کرده در مورد عربستان به صورت خاص جریمه اثبات دخالت سیاست می‌تواند اخراج از جام جهانی 2018 باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------