امیررضا خادم: دولت هیچ پولی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداخت نکرده است



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی ,اميررضا خادم
معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با تأکید بر اینکه وزارت ورزش و جوانان هیچ پولی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق دولت پرداخت نکرده است، گفت: در حال حاضر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هزینه و درآمدشان مثبت شده است و اکنون این دو باشگاه درآمد دارند.

به گزارش ایسنا، امیر رضا خادم صبح امروز در نشست با هیئت های ورزشی استان و سازمان های مردم نهاد، افزود: سفرم به بندرعباس غیرمنتظره و به یکباره شد، در آستانه سفر رئیس جمهور برای بررسی مشکلات و دغدغه اهالی ورزش و جوانان به بندرعباس سفر کرده ام.

 

وی با اشاره به اینکه با گذشت چهارسال از سمتم در وزارت هنوز در قالب دولتی جا نگرفته و همچنان خود را ورزشکار می دانم، تصریح کرد: وقتی مسئولیتی به یک فرد در هر سطحی سپرده می شود، این فرد مدیر و رئیس نیست بلکه استخدام افرادی است که در از آن فرد خدمت می خواهند.

 

خادم با بیان اینکه نباید از یک مسئول انتظار اقدامات شق القمری داشته باشیم بلکه در حد وظایف و توان افراد باید انتظار خدمت داشت، اظهار کرد: در این سال ها به علل مختلف کسانی که مسئولیت قبول کردند، از آن ها تحقق تمامی انتظاراتمان را داشته ایم و در این مدت نگاه بدبینانه ای به این مسوول داشته ایم.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: متاسفانه این وضعیت در حال تبدیل شدن به یک فرهنگ است و این موضوع خوشایند نیست و باید این نگاه را تغییر داد.

 

خادم با اشاره به اینکه باید یک مسئول در خصوص وظایفش پاسخ بخواهیم نه در خصوص زندگی شخصی اش، اضافه کرد: امیدوارم این موضوع بزودی اصلاح شود و شاهد ترویج آن نباشیم.

 

وی با بیان اینکه با وسعتی که هرمزگان دارد باید فضای ورزشی بیشتری احداث شود تا به استانداردهای پایه برسد، عنوان کرد: قریب به چهار هزار پروژه و ده هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام برای مان به ارث مانده است.

 

خادم ادامه داد: معتقدم این توزیع عادلانه نبوده است اما وزارت ورزش و جوانان در این مدت پروژه جدیدی کلنگ نزده است.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در تلاشیم که بتوانیم در بودجه ۹۷ از ارزش افزوده سهم مناسبی کسب کنیم، تصریح کرد: امیدوارم با همراهی دولت طی سال های آینده و با مشارکت بخش خصوصی تا چهارسال آینده تمامی طرح ها به اتمام برسد.

 

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که منحصر به دولت باشیم بهتر این وضعیت نمی توان تصور کرد، اضافه کرد: باید بخش خصوصی ورود پیدا کند و بتوانیم از آن بهره برد که در هرمزگان این شرایط فراهم است و باید اداره کل ورزش و جوانان نیز به این موضوع ورود جدی داشته باشد.

 

خادم با بیان اینکه وزارتخانه بیشتر از این مقداری که تاکنون پرداخته نمی تواند بپردازد زیرا بودجه و برنامه ها مشخص است، خاطرنشان کرد: وزارت ورزش و جوانان هیچ پولی به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس از طریق دولت پرداخت نکرده است .

 

وی با اشاره به اینکه یک اقدامی در سه سال گذشته انجام دادم که هنوز در آن مورد بنده ناسزا می شنوم که این دو باشگاه را مولد کردم، اضافه کرد: در حال حاضر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال هزینه و درآمدشان مثبت شده است.

 

خادم با اشاره به اینکه اتفاقی که در برنامه نود در خصوص یکی از مدیرعاملان افتاد و گفتند این پول ها چه شده است، اضافه کرد: این پولی که پرداخت شد همان درآمد از بخش خصوصی بوده و حاصل همان ساماندهی است که بنده انجام داد و اکنون این دو باشگاه درآمد دارند و در حالی که بخشی از هزینه شان را می دهند، ایجاد هزینه هم نمی کنند و دولت هیچ کمکی به آن ها نمی کند.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: پرداختی هایمان به هیئت های ورزشی چهار یا پنج برابر می شود زیرا سهم ورزش از ارزش افزوده نیر افزایش و تخصیص خواهد یابد.

 

وی با اشاره به اینکه باید این پولی که به استان ها تخصیص می یابد به درستی و با برنامه هزینه شود، بیان کرد: سالانه ۸۵ میلیارد تومان باید از ماده ۸۸ درآمد کسب کرده و به خزانه دولت بپردازیم.

 

خادم با بیان اینکه این مبلغ طبق قانون باید به بخش ورزش بازگردد، اظهار کرد: ۳۰۵ مجموعه ورزشی در استان وجود دارد که از ۱۱۶ مجموعه قابل واگذاری تنها ۴۲ مجموعه واگذار شده است.

 

معاون وزیر ورزش و جوانان با اشاره به اینکه در شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان، ارتباطی با بیکاری ندارد، افزود: ما نمی توانیم به صنایع بگوییم استخدام کند یا نیرو بگیرد بلکه وظایف سایر نهادهاست.

 

وی با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان، کمیته اشتغال راه اندازی کرده و ۱۹ طرح به وزارت کار، رفاه و اموراجتماعی ارسال کرده است که یکی از این موارد بکارگیری ورزشکاران در ۱۸ هزار باشگاه موجود در کشور است، اضافه کرد: بیست درصد از سهم ارزش افزوده باید در حوزه جوانان هزینه شود.

 

خادم با اشاره به اینکه قشم و کیش را اتفاق بد نبینیم، عنوان کرد: این دو منطقه آزاد فرصتی است اما استفاده از آن نیاز به برنامه ریزی دارد که بتوان از آن بهره برد و به سود توسعه حوزه ورزش و جوانان باشد.

 

معاون حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان های وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اینکه هیئت ها با اخذ شناسه ملی قادر فعالیت اقتصادی هستند، اضافه کرد: امیدوارم هیئت ها بتوانند در این مسیر گام برداشته و نتیجه آن رشد و توسعه ورزش در استان هرمزگان شود.

 

وی در پایان با اشاره به اینکه هرمزگان در حوزه دریایی و ساحلی باید شاهد رقم خوردن اتفاقات بزرگتری باشد، اضافه کرد: در سفر هیئت دولت مجوز ساخت دهکده ساحلی بندرعباس را به همراه یازده پروژه دیگر نیز به تصویب خواهد رسید تا شاهد اتفاقات مناسبی در هرمزگان باشیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------