پاری سن ژرمن دو برابر رئال مادرید هزینه خرید بازیکن کرده است



  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی ,پاری ‌سن‌ ژرمن
پاری ‌سن‌ ژرمن از سال ۲۰۱۳ برای خرید بازیکن تقبریبا دو برابر رئال مادرید هزینه کرده است. 

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌و ‌به نقل از آس، پاری ‌سن‌ ژرمن در پنج سال اخیر از هر روشی بهره برده است تا بتواند فاتح لیگ قهرمانان اروپا شود. باشگاه فرانسوی در این مدت ۸۵۸ میلیون یورو برای امضای قرارداد با بازیکنان جدید هزینه کرده است، یعنی دو برابر رئال مادرید (۴۵۶.۹ میلیون یورو) رقیب این تیم در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا. با این حال مالک قطری باشگاه به نتیجه‌ نرسیده است چون در پنج سال اخیر این تیم در اروپا حذف شده است. فصل گذشته این تیم در مرحله یک هشتم نهایی با بارسلونا رو به رو شد و توانست در پارک دِپرنس با چهار گل پیروز شود اما در بازی برگشت در نوکمپ ۶ بر یک مغلوب شد و از رسیدن به دور بعد باز ماند. تیم فرانسوی در فصل ۱۶ – ۲۰۱۵ در یک چهارم نهایی با منچسترسیتی روبه‌رو شد و یک سال پیش از آن در مرحله مشابه مقابل بارسلونا قرار گرفت. PSG در فصل ۱۴ – ۲۰۱۳ به مصاف چلسی رفت و یک سال قبل از آن برابر بارسا قرار گرفت.

 

بالاترین مرحله‌ای که پاری ‌سن‌ ژرمن رسیده یک چهارم نهایی است. از طرفی مادرید از فصل ۱۱ – ۲۰۱۰ همیشه در نیمه نهایی‌ها حضور داشته است و از چهار دوره اخیر سه بار جام قهرمانی را بالای سر برد. پاری ‌سن‌ ژرمن در این فصل با خرید نیمار (۲۲۲ میلیون) و کیلیان ام‌باپه (۱۸۰ میلیون به صورت قرضی) تا جایی پیش رفت که با هشدار فر پلی مالی یوفا روبه‌رو شد. آن‌ها توانستند جایگزینان احتمالی لیونل مسی و کریستیانو رونالدو را جذب کنند و دیگر بازیکنی نیست که بتواند در فصل نقل‌ و انتقالات به آن‌ها برسد.

 

مارک لواندوفسکی و ادینسون کاوانی ۳۰ ساله هستند. هری کین یک گلزن جوان است (۲۴ ساله) اما در بخش تبلیغات نمی‌تواند به مهاجم برزیلی برسد. ادن هازارد ۲۷ ساله نیز نمی‌تواند به ام‌باپه و نیمار در این زمینه  برسد. رئال مادرید پس از امضای قرارداد با گرت بیل به ارزش ۱۰۱ میلیون یورو فاصله زیادی از انتقال‌های گران‌قیمت گرفت.

 

سفید پوشان در سال ۲۰۱۳ تلاش کردند، نیمار را جذب کنند، اما این انتقال رخ نداد. تیم اسپانیایی از آن سال برای خرید بازیکن ۴۵۶.۹ میلیون یورو هزینه کرد اما از فروش بازیکنان خود ۴۲۱.۳ به دست آورد یعنی تنها ۳۵.۶ میلیون یورو هزینه ‌اضافی داشتند. آلوارو موراتا (۸۰ میلیون)،  دنیلو (۳۰ میلیون)، خسه (۲۵ میلیون)، آنخل دی ماریا (۷۵ میلیون یورو)، مسوت اوزیل (۴۷ میلیون) و گونسالو ایگواین (۳۹ میلیون) با جدایی‌شان این مبلغ را به مادرید رساندند. با این حال سفیدپوشان هیچ ستاره‌ای جذب نکردند. وضعیت پاری ‌سن‌ ژرمن متفاوت است این تیم ۶۸۱.۶ میلیون هزینه کرد ولی از فروش بازیکن تنها ۱۷۶.۴ به دست آورد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------