ورمزیار: ۲، ۳ هفته است که شفر را ندیده‌ام/ مغز طراح و متفکر استقلال، جپارف است



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی,وینفرد شفر
آکادمی باشگاه استقلال تاکنون درخواست وینفرد شفر برای ارائه رزومه بازیکنان پایه را اجابت نکرده است. 

به گزارش ایسنا، وینفرد شفر در بدو ورود به ایران به خاطر کشف بازیکنان بزرگی مانند الیور کان، مهمت شول، توماس هسلر، تورستن فینک و حتی عمر عبدالرحمان اماراتی شناخته می‌شد و خیلی‌ها امیدوار بودند اما ستاره‌های جدیدی را در فوتبال ایران کشف کند و پرورش دهد. البته شفر در همین مدت زمان کوتاه عملکرد بسیار خوبی با استقلال داشت و توانست رابطه خوبی را با بازیکنان جوان این تیم برقرار کند و به خوبی از بازیکنانی مانند مهدی قائدی، امید نورافکن، سید مجید حسینی، سید حسین حسینی و ... بازی بگیرد.

 

مربی آلمانی پیش از بازی تیمش با پرسپولیس درباره تمدید قرارداد با استقلال نکاتی کلیدی از مشکلات باشگاه را مطرح کرد. او گفت در چهار ماه اخیر خواستار رزومه بازیکنان پایه استقلال شده اما تاکنون از آکادمی باشگاه پاسخی دریافت نکرده است. شفر همان طور که قبلا هم نشان داده، علاقه زیادی به کار کردن با بازیکنان جوان دارد و عمر عبدالرحمان، ستاره کنونی فوتبال آسیا را از آکادمی العین به تیم اصلی آورده است.

 

صادق ورمزیار، رییس آکادمی باشگاه استقلال در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ادعای شفر مبنی بر این که تاکنون رزومه بازیکنان پایه به او ارائه نشده اظهار کرد: ما با شفر جلسه داشتیم. قرار بر این بود که رزومه بازیکنان پایه را بدهیم. چون درخواست او به اواخر مسابقات رده‌های پایه تداخل داشت، نمی‌دانستیم کدام بازیکنان در تیم‌های ما ماندگار هستند و کدام را نمی‌خواهیم. به خاطر همین با تاخیر لیستی از رزومه بازیکنان آماده شده ولی فکر می‌کنم به خاطر فشردگی مسابقات استقلال، دو، سه هفته است که او را ندیده‌ایم.

 

او در پاسخ به این سوال که آیا بازیکنان تیم‌های پایه استقلال می‌توانند خواسته‌های شفر را برآورده کنند، گفت: مدتی قبل که تیم جوانان استقلال با تیم بزرگسالان بازی کرد، شفر در توصیف بازیکنان جوانان دقیقا جمله "غالگیر شدم" را بیان کرد. او فکر می‌کرد چهار، پنج بازیکن خوب در جوانان وجود دارد اما ما ۱۰ بازیکن خوب داریم که می‌توانند در استقلال بازی کنند. می‌توانیم بازیکنانی را برای بزرگسالان ترانسفر کنیم و سال‌های سال تیم بزرگسالان را از نظر بازیکن بیمه کنیم. به دلیل امتیازات و موقعیت خوبی که آکادمی استقلال در جدول مسابقات داشت، ملی پوش‌ها راغب هستند با ما کار کنند. در سال‌های گذشته تیم‌های پایه ما جزو پنج تیم پایین جدول بودند و ملی‌پوش‌ها برای بازی به استقلال نمی‌آمدند.

 

پیشکسوت استقلال درباره پیروزی این تیم در داربی ۸۶ پایتخت خاطرنشان کرد: چند تا بازی است که استقلال خیلی خوب بازی می‌کند. به نظرم شفر تیمی را آماده کرده که از نظر بدنی توان بالایی برای پرس در جلو زمین دارد. بعد از توپ گیری مثلث میانی زمین متشکل از جپارف، ‌شجاعیان و ابراهیمی می‌توانند هر تیمی را اذیت کنند. مغز طراح و متفکر استقلال جپارف است که خیلی خوب پاس می‌دهد و مرکز زمین را مدیریت می‌کند.

 

او با اشاره به عملکرد استقلال در چهار بازی اخیر افزود: فکر می‌کنم عملکرد استقلال در چند بازی گذشته برابر الریان، الهلال، فولاد و پرسپولیس نشان می‌دهد که این تیم بازی بسیار خوب و تماشاگرپسندی را ارائه می‌دهد.

 

ورمزیار درباره بازی استقلال و العین در سومین هفته لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی با العین در سرنوشت استقلال بسیار تاثیرگذار است. استقلال دو بازی خارج از کشور داشت که هر دو انرژی زیادی از تیم گرفت. بعد از آن به تهران و بعد به اهواز رفتند و با فولاد بازی کردند. سپس یک دیدار حساس با پرسپولیس داشتند. تیم باید به خوبی ریکاوری کند تا برای بازی با العین آماده شود.

 

پیشکسوت استقلال با بیان این که مامه بابا تیام بازیکن با هوش و توانمندی است، گفت: فکر می‌کنم اگر تیام به شرایط آرمانی برسد، استقلال بهتر از این می‌شود. تیام بازیکن بسیار باهوشی است و بازیکنی است که اعتبار دارد. او از نظر فیزیکی بازیکن خوبی است و به خوبی بازی‌خوانی می‌کند. در شوت‌زنی هم می‌تواند به استقلال کمک کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------