دردسرهای استقلال برای تمدید قرارداد «مامه تیام»



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی ,استقلال
از میان بازیکنان استقلال، «مامه تیام» مهاجم گلزن و سنگالی آبی‌ها وضعیت نامشخصی برای ماندن یا جدایی از استقلال در فصل آینده دارد. 

به گزارش مهر، تیم استقلال در حالی فصل جاری را آغاز کرد که تنها یک مربی (بدنساز) و دو بازیکن خارجی داشت و جمع خارجی‌های این تیم به عدد ۳ می‌رسید. بعد از جدایی علیرضا منصوریان رفته رفته بر تعداد عوامل خارجی این تیم اضافه شد. شفر اولین خارجی بود که به جمع آبی پوشان اضافه شد و نقش سرمربی را ایفا کرد. دومین خارجی هم یک شفر دیگر بود. پسر وینفرد شفر پس از پدرش سر از استقلال در آورد. هرچند میک مک درموت از جمع آبی پوشان جدا شد اما شفر جای خالی این مربی خارجی را با دو مربی خارجی پر کرد. بعد از آن دو بازیکن خارجی هم به نفرات این تیم اضافه شدند تا استقلال یکی از تیم هایی باشد که بیشترین عوامل خارجی را در خدمت دارد.

 

حالا دغدغه بزرگ مدیران این باشگاه اجابت خواسته هواداران استقلال و تمدید این خارجی هاست و یکی از اصلی ترین نفراتی که استقلالی‌ها روی آن تاکید دارند، مامه تیام، مهاجم اهل کشور سنگال است؛ مهاجمی که با قدرت گلزنی‌اش خلاء یک مهاجم تمام کننده برای آبی پوشان در ایران و آسیا را پر کرد و حالا یکی از اصلی ترین دغدغه این باشگاه، ادامه حضور وی برای فصل آینده در این تیم است.

 

اولین صحبت‌ها بعد از حضور تیام به عقد قرارداد یک و نیم ساله با این بازیکن باز می‌گردد. صحبت‌هایی که البته بر پایه واقعیت بنا شده بود. باشگاه استقلال در واقع با این بازیکن قراردادی به ارزش یک و نیم سال منعقد کرده بود. قراردادی که مبالغ آن بر پایه دلار بسته شده بود و مبلغ قرارداد یک و نیم ساله این بازیکن چیزی بیش از نهصدهزار دلار بود که باتوجه به رشد قیمت ارز، حضور این بازیکن برای استقلال -تا به امروز - بالغ بر ۵ میلیارد تمام می‌شود. اما این بازیکن آنقدر خوب برای استقلال گلزنی کرده که حتی با این قیمت هم آبی‌ها حاضر به از دست دادن او نیستند.

 

البته قرارداد تیام همانطور که مدیران باشگاه استقلال ادعا می‌کنند یک و نیم ساله است و حتی مبلغ نیم فصل اول و افزایش آن برای فصل بعد و قیمت کامل این بازیکن برای فصل ۹۸-۹۷ هم کاملا در قرارداد وی دیده شده است. اما آنچه این میان جای نگرانی ایجاد می‌کند شرطی است که در قالب یک بند در قرارداد این بازیکن گنجانده شده و این بند این اجازه را به تیام می‌دهد که در صورت داشتن پیشنهادی بهتر و یا در شرایطی خاص، بتواند قرارداد فصل آینده را یک طرفه فسخ کرده و از استقلال جدا شود.

 

سید رضا افتخاری مدیرعامل باشگاه استقلال و سید پندار توفیقی معاون ورزشی این باشگاه که عقد قرارداد با تیام نیز مستقیم زیر نظر وی بوده در صحبت‌های اخیرشان پالس هایی مبنی بر تایید وجود چنین بند و شرطی در قرارداد تیام داده‌اند.

 

با این وجود استقلالی‌ها نه تنها علاقمند به تمدید قرارداد این بازیکن هستند، بلکه در تلاشند تا رضایت او را برای پایبند بودن به قراردادی که با این تیم امضا کرده جلب نمایند. مذاکرات مدیران استقلال به منظور قطعی کردن حضور او برای فصل آینده در استقلال هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده و تا امروز مدیران استقلال نتوانستند با قاطعیت از ادامه حضور تیام در  این تیم صحبت کنند. درخشش تیام با پیراهن استقلال در لیگ برتر و به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا باعث دیده شد بهتر او شده و برخی از گزارشات غیر رسمی گواه از پیشنهاداتی از تیم های متمول در غرب و شرق و آسیا به این مهاجم گلزن می‌دهد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------