آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

بازدید مهندسان قطری از امکانات کیش/ ورود وزیر ورزش به موقع بود



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی , جام جهانی
دبیر شورای ورزش جزیره کیش از حضور مهندسان قطری در این منطقه و بررسی شرایط برای میزبانی جام جهانی توسط آنها خبر داد و گفت: این میزبانی به کار دیپلماسی نیاز دارد. 

به گزارش مهر، هفته گذشته مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در جریان اجلاس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی (باکو) و در دیدار با «صالح الغانم بن علی»  همتای قطری خود با یادآوری برگزاری جام جهانی فوتبال در سال ۲۰۲۲ میلادی در این کشور  و ضمن اشاره به ظرفیت های جزیره کیش تاکید کرد که قطر در جریان برگزاری جام جهانی می تواند از این امکانات جزیره برای برگزاری اردوهای ورزشی کشورهای مختلف استفاده کند.

 

ورود وزیر ورزش به این مسئله یعنی کمک گرفتن از امکانات جزیره کیش برای جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و برگزاری کمپ آماده سازی بعضی از کشورها در جزیره در حالی انجام شده که به اعتقاد بهرام افشارزاده، انجام آن لازم و به موقع بود. وی همچنین به حضور مهندسین قطری در کیش برای بازدید از امکانات زیرساختی جزیره اشاره کرد و تاکید کرد که کار دیپلماسی در این زمینه باعث تسریع روند مذاکرات و نتیجه گرفتن از آنها می شود. 

 

دبیر شورای ورزش منطقه آزاد کیش در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه برگزاری هر رویداد به کار دیپلماسی نیاز دارد، تصریح کرد: قطعا مسائل سیاسی و ورود به موقع مسئولان به بحث چنین رویدادی باعث نتیجه گیری بهتر و زودتر می شود. نیاز بود که وزیر ورزش به عنوان متولی ورزش ایران به بحث میزبانی کیش برای جام جهانی فوتبال ورود کند که خوشبختانه این کار انجام شد.

 

وی خاطرنشان کرد: از طرفی لازم بود خودِ مسئولان فدراسیون فوتبال هم ورود جدی تر به این قضیه داشته باشند که این کار هم پیش از این با مکاتبه ای که توسط دبیرکل فدراسیون با مسئولان فوتبال قطر صورت گرفت، انجام شد. با این اوصاف و به خصوص با ورود وزیر شرایط برای ارائه خدمات در جزیره کیش در جریان مسابقات جام جهنی ۲۰۲۲ خیلی مهیاتر از قبل شده است. 

 

افشارزاده همچنین به حضور مهندسین قطری در جزیره کیش اشاره کرد و گفت: این حضور هفته گذشته برای بازدید از زیرساخت ها و امکانات جزیره انجام شد. مهندسین قطری در این بازدید، شرایط هتل ها را مورد ارزیابی قرار دادند و بازدیدی هم از سایر امکانات جزیره داشتند. 

 

دبیر شورای ورزش منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه این جزیره به لحاظ امکانات هتلینگ هیچ کم و کسری ندارد، خاطرنشان کرد: این مسئله در کنار نبود ترافیک در سطح جزیره، معیارهای تعیین کننده ای هستند. البته به لحاظ زیرساخت های ورزشی هم جزیره از امکانات خوبی برخوردار است اما طبیعی است که برای کمک کردن به برگزاری جام جهانی باید این امکانات ارتقای قابل توجهی داشت باشند. در این زمینه ساخت چند زمین فوتبال با امکانات جانبی کامل در دست اقدام است.بررسی های اولیه در این زمینه انجام شده است. 

 

وی با اشاره به پیگیری های شخصی مدیریت منطقه آزاد کیش (انصاری) تاکید کرد: با اینکه مذاکرات هنوز به نتیجه خاصی نرسیده اما مقدمات خیلی از کارها برای تکمیل زیرساخت های جزیره کیش انجام شده است. فکر می کنم خیلی از این برنامه تا ۶ ماه آینده به نتیجه برسد. 

 

افشارزاده که پیش از این از حضور نماینده فیفا و مسئولان فوتبال قطر به جزیره کیش خبر داده بود، گفت: هنوز زمان نشست مشخص نشده اما قطعا انجام می شود. پیگیر هستیم تا هرچه زودتر این اتفاق بیفتد تا بر اساس آن بتوانیم دیگر اقدامات لازم را انجام دهیم. احتمالا تا یکی دو ماه آینده این نشست ها انجام خواهد شد. 

 

به گفته دبیر شورای ورزش منطقه آزاد کیش برای برگزاری این نشست حتما از وزیر ورزش نیز دعوت خواهد شد تا موضوع در حضور شخصِ وی پیگیری شود چراکه کار دیپلماسی و سیاسی قطعا در این زمینه موثر خواهد بود. 

 

وی در پاسخ به این پرسش که «در این نشست دقیقا در مورد چه موضوعی بحث خواهد شد و اینکه خواست دقیق مسئولان فوتبال قطر از ایران برای این همکاری چیست؟»، گفت: قاعدتا مهیا بودن شرایط استاندارد و مورد تائید فیفا برای برگزاری کمپ تمرینی و در صورت فراهم بودن شرایط، برگزاری برخی دیدارها مورد نظر است اما اینکه قطری ها علاوه بر این مسائل کلی، چه خواست دیگری از ما دارند را نمی دانم. باید نشست برگزار شود تا این ابهامات مشخص شود. 

 

بهرام افشارزاده تاکید کرد: محقق شدن این همکاری به مطرح شدن ورزش ایران و امکانات جزیره کیش کمک زیادی خواهد داشت و تاثیر این مسئله را بعدها خواهیم دید؛ زمانیکه دیگر کشورها برای برگزاری کمپ تمرینی خود به جزیره کیش درخواست دهند اما قاعدتا ما هم برای این همکاری درخواست هایی داریم. همه اینها در نشست موردنظر مشخص و مطرح می شوند. 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------