آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

بیماری که «الکس فرگوسن» را به زانو درآورد!



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی ,الکس فرگوسن
مربی مشهور ۷۶ ساله فوتبال، الکس فرگوسن به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛مربی مشهور ۷۶ ساله فوتبال، الکس فرگوسن به تازگی به دلیل خونریزی مغزی در بیمارستان بستری است و با وجود به هوش آمدن و تمرکز ذهن کارشناسان اعلام کرده‌اند، نیازبه گذشت زمان است تا میزان آسیب‌های ناشی از بیماری دراو شناسایی شود.

 

بیماری خونریزی از مغز، سبب مرگ یک نفراز هر ۵ فرد مبتلا می‌شود، کارشناسان اعتقاد دارند فرگوسن دچار مشکلی به نام (subarachnoid haemorrhage) شده است و می‌تواند دراثر سکته مغزی به وجود آید یا سبب فلجی یا مشکل در تکلم شود.

 

کارشناسان علت ابتلا به این اختلال را مصرف سیگار برای سال‌ها، فشارخون بالا و کنترل نشده و استرس بیش ازحدمی‌دانند. افرادی که دچار این مشکل می‌شوند درصورت آسیب بخش وسیعی از مغز دچار معلولیت جسمی و ذهنی و نیازمند مراقبت ۲۴ ساعته می‌شوند.

 

کارشناسان اکنون درحال بررسی وضعیت فرگوسن و شناسایی عواملی چون خونریزی مغزی، وجود لخته خونی مغزی، ناتوانی در حفظ تعادل، تکلم و بررسی توان ذهنی دراو هستند.خوشبختانه پس از به هوش آمدن، توان ذهنی فرگوسن مثبت بوده است و حتی سوالی درباره مسابقه‌های ورزشی از اعضای خانواده خود پرسیده است.

 

این نوع خونریزی به شدت درسال‌های اخیر در دنیا افزایش یافته است و کارشناسان درهر۲۰ مورد سکته مغزی یک مورد از این حالت را شناسایی کرده‌اند.علامت‌های این بیماری شامل سردرد ناگهانی، افت دمای بدن، سفت شدن گردن، حساسیت به نور، دو بینی، ناتوانی درگفتار و بیان کلام‌های نامفهوم، از دست دادن سطح هوشیاری، تشنج و به کما رفتن است.

 

کارشناسان از دارو‌های رقیق کننده خون برای کاهش عارضه‌های کوتاه مدت این بیماری استفاده می‌کنند و بیمار معمولاً نیاز به جراحی، بستری در بخش ICU و کلاس‌های بازتوانی دارد.

 

برخی مواقع نیز این بیماری دراثر بلند کردن اجسام سنگین، مصرف مواد دخانی، کم تحرکی، اضافه وزن، رژیم غذایی حاوی نمک و خوراکی‌های پرچرب و شیرین، مصرف برخی داروها، سابقه خانوادگی، استفاده از هواپیما و مواردی از این دست به وجود می‌آید.

 

کارشناسان برای جلوگیری از بروز این بیماری مصرف مواد غذایی سالم، ورزش کردن، کنترل وزن و فشارخون و انجام معاینه‌های دوره‌ای را توصیه می‌کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------