پاسخ شهنازی به وضعیت لباس و پرچمدار کاروان ایران/ عجله لازم نیست



  اخبار ورزشی ,خبرهای   ورزشی ,شهنازی
دبیرکل کمیته ملی المپیک با تاکید بر اینکه هنوز زن یا مرد بودن پرچمدار کاروان ایران مشخص نیست، گفت: در مورد این موضوع و همچنین لباس کاروان تعجیلی لازم نیست.

به گزارش مهر، دو هفته پیش اعضای هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشستی مشترک با محمدباقرنوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه پیگیر وضعیت بودجه این کمیته شدند. تا به امروز ۱۶ درصد از کل بودجه سال جاری کمیته ملی المپیک واریز شده اما مدیران این کمیته پیگیر آن هستند تا با توجه به در پیش بودن بازی های آسیایی و ضرورت آماده سازی تیم ها برای اعزام کاروان کیفی به اندونزی، بخشی از بودجه خود را - بین ۵۰ تا ۶۰ درصد - در همین سه ماه نخست سال دریافت کنند. نشست اخیر با نوبخت هم در همین ارتباط برگزار شد و به گفته شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک نتایج خوبی هم داشت. 

 

وی در گفتگو با خبرنگار مهر در این رابطه گفت: برای کمک به کمیته ملی المپیک قول مساعد برای همکاری داده شده و به زودی بخشی از بودجه ۹۷ را واریز خواهند کرد.

 

شهنازی با یادآوری اینکه اولین تخصیص اعتبارات کمیته ملی المپیک و واریز بودجه به حساب فدراسیون ها اوایل اردیبهشت ماه انجام شد، ابراز امیدواری کرد که تخصیص بخش دیگر اعتبارات این کمیته زودتر انجام شود تا پیش از بازی های آسیایی مشکلات مالی گریبانگیر کاروان ایران نشود. 

 

دبیرکل کمیته ملی المپیک در ادامه و در رابطه با وضعیت کاروان ایران برای حضور در بازی های آسیایی گفت: همه رشته هایی که می توانند در بازیها حضور داشته باشند مشخص شده و به نوعی مجوز اعزام را گرفته اند. در کل اما تا اواسط خرداد ماه فرصت داریم تا ترکیب کاروان را نهایی کنیم. 

 

به گفته این مقام مسئول دوچرخه‌سواری، تیراندازی، قایقرانی، شنا، شیرجه، واترپلو، دوومیدانی، سوارکاری،  جودو،  کوراش،  جوجیتسو،  ژیمناستیک،  سپک‌تاکرا، تیروکمان، فوتبال، تنیس روی میز، تنیس، اسکواش، شمشیربازی،  بوکس،  پنچاک سیلات،  سامبو،  سنگ نوردی،  کشتی آزاد، کشتی فرنگی،  وزنه برداری، تکواندو، کاراته، ووشو، بسکتبال پنج نفره، بسکتبال سه به سه، کبدی، والیبال،  هندبال و سه گانه رشته هایی هستند اعزام ورزشکاران آنها به جاکارتا و پالمبانگ قطعی شده است. 

 

شهنازی در بخش دیگری از این گفتگو و در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر در رابطه با لباس و پرچمدار کاروان ایران و اینکه «رونمایی از لباس کاروان و معرفی پرچمدار چه زمانی انجام می شود؟»، تصریح کرد: برای لباس و پرچمدار تعجیل نیاز نیست و در موقع خود اعلام خواهد شد.

 

وی همچنین در این مورد که «هنوز مشخص نشده پرچمدار کاروان از میان بانوان ورزشکار انتخاب خواهد شد یا مردان؟»، تاکید کرد که هنوز زن با مرد بودن پرچمدار قطعی نشده است.

 

دبیر کل کمیته ملی المپیک در بخش پایانی صحبت های خود با تاکید بر اینکه اسپانسر کاروان ایران در بازی های آسیایی یک شرکت داخلی (مجید) است، در مورد وضعیت مدال آوری ورزشکاران ایران گفت: طبق پیش بینی های اولیه تعداد مدال های کاروان ایران در این دوره بازی های آسیایی نسبت به دوره قبل انشاءالله بیشتر خواهد شد. تلاش ما برای حفظ جایگاه دوره قبل است. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------