امیری: امروز پاسخی درباره طلبم نگیرم به AFC شکایت می‌کنم



اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی ,وحید امیری

وحید امیری گفت: تجمع من مقابل وزارت نفت و پیگیری طلبم از نفت تهران به خاطر این است که نمی‌خواهم این کارها در فوتبال ایران بدعت شود. 

به گزارش ایسنا، وحید امیری که امروز (یک‌شنبه) به همراه چند نفر دیگر برای پیگیری طلب خود از دو سال گذشته از تیم نفت تهران مقابل وزارت نفت تجمع کرده بودند اظهار کرد: الان تقریبا دو سال است که از نفت طلب داریم. در برهه‌هایی از زمان به خاطر بازی‌های تیم ملی و پرسپولیس گفتیم سکوت می‌کنیم اما فایده‌ای ندارد و  من می‌ترسم این حرکت یک بدعت شود. یک تیم، با شخصیت فوتبال ایران بازی می‌کند. اگر این قضیه به AFC کشیده شود، چهره بدی را از فوتبال ایران می‌سازد.

 

او ادامه داد: آدم با خودش می‌گوید من این کار را نکنم چون وجهه فوتبال ایران خراب می‌شود ولی متاسفانه دقیقا دو سال است که طلبم را نگرفتم. تعجب من از وزارت نفت است که چطور یک تیم را خیلی راحت و با گرفتن یک چک ۱۵ میلیاردی دو دستی تحویل آقایی بدهد و الان نتواند در قبال چک کار کند! هر اتفاقی که پشت درهای بسته افتاده، مشخص نیست و نمی‌دانم چه کسی این وسط منفعت می‌برد. من و علی بیرانوند دنبال این هستیم که ببینیم چه کسی دنبال این موضوع است. الان کسی صدای تدارکات و کسانی که از فوتبال رفتند را نمی‌شنود. امروز اینجا آمدیم تا شاید بتوانیم کمکی کنیم و جوابی بگیریم. تقریبا یک ساعت است که اینجا ایستادیم و امیدوارم جواب قانع کننده‌ای به ما بدهند. کسی چیزی نمی‌گوید.

 

بازیکن فعلی پرسپولیس و سابق نفت تهران گفت: آل اسحاق‌، قنبرزاده و کمیته‌ای که مسئول واگذاری تیم نفت بود، در فروش تیم دخیل بودند و خیلی راحت خودشان را کنار کشیدند و اصلا نیستند و نمی‌خواهند صحبت کنند. من نمی‌خواهم بگویم قنبرزاده مسئول این اتفاق است چون او هم یک زیر دست است. شاید مافوق او هم می‌گوید صحبت نکن. من او را دوست دارم و همشهری من بوده است. نفت تیمی بود که در برهه‌ای جزو هشت تیم آسیا بود. این تیم در فوتبال ایران قدرتی بود که خیلی از تیم ها از نفت می ترسیدند. از این وضعیت نفت شرمم می‌آید و هم جای افسوس دارد که تیمی با آن عظمت و برنامه‌ریزی که برای من مثال زدنی بود، خیلی راحت و بدون هیچ گونه دغدغه‌ای کنار گذاشته شده و من شاهد ویرانی این تیم هستم.

 

او درباره طلب کاران نفت تهران گفت:  حسن سازه مالک سوپر مارکتی بود که برای ما هر روز عصرانه می آورد. الان پول او را هم ندادند. ای کاش همان زمان ما موافقت می کردیم و این تیم به انزلی می رفت. شاید آن جا بیشتر توجه می کردند.

 

امیری درباره میزان طلبش از نفت تهران گفت: من 400 میلیون طلب دارم. هر چقدر بدهند راضی هستم. ان روز هم مصاحبه کردم و گفتم برادرانه به ما بگویید. من با کمترین مبلغ به نفت آمدم. بازیکن تیم ملی بودم و قراردادم 180 میلیون تومان بود. ما اعتماد کردیم و آن ها قرارداد سه ساله با افزایش 20 درصدی  بستید. شما هم با همان نیت من بگویید الان چه اتفاقی افتاده است.

 

بازیکن پرسپولیس در پاسخ به اسن سوال که چرا مدیران سابق نفت پاسخگو نیستند، اظهار کرد: آن ها وزارت نفتی بودند و کنار رفتند. جدای از پولی که از باشگاه گرفتند، با وزارت نفت هم قرارداد داشتند و حقوق می‌گرفتند. هر کسی که در وزارت نفت باشد حقوق ماهیانه خود را می‌گیرد و نیازی نیست که دنبال دعوا باشد.

 

امیری درباره اینکه این با چه کسی طرف حساب است خاطرنشان کرد: در قراردادی که بستیم نام نفت بالای قرارداد وجود دارد.

 

او همچنین گفت: موقعی که گفتند کارت بازیکنان صادر شده و دیدم در کنار زمین قرارداد بازیکنان را ثبت می‌کنند، گفتم مگر می‌شود یکی تیم با سرنوشت این همه آدم بازی کند و خیلی راحت وارد مسابقات شود؟ گفتند به خاطر آبروی فوتبال ایران است اما مگر اینطور آبروی فوتبال ما حفظ می شود؟

 

امیری با بیان اینکه اگر امروز پاسخی نگیرد، به AFC شکایت خواهد کرد، گفت: اگر امروز جوابی نگیریم من هم در شکایت به AFC همکاری می‌کنم. ما یک تیم به معنای واقعی بودیم. رابطه بین پزشکان، بازیکنان و مربیان خیلی خوب بود. ان‌شاء الله امروز اگر پاسخ نگیریم به AFC می رویم.

 

بازیکن سابق نفت دراباره اینکه چرا برخی از طلب کاران در این تحصن شرکت نکرده‌اند گفت: حدود 60، 70 نفر از نفت طلب کار بودند که همه آن ها نیامدند. قبلا هم چند تا تجمع دیگر هم داشتیم که ما نتوانستیم بیاییم. همه گرفتار هستند و نمی توانند هر روز بیایند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------