آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

رئال مادرید منچسترسیتی را حذف کرد/ صعود بایرن مونیخ به نیمه نهایی

تیم های فوتبال رئال مادرید و بایرن مونیخ با برتری برابر حریفان خود راهی مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا شدند. به گزارش…

حسن‌زاده: پرونده استقلالی‌ها سنگین نیست اما قضیه را خیلی بزرگ کردند/ به جای سخن‌پراکنی، به قانون احترام بگذارند!



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی ,حسن‌زاده

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت:وزن پرونده بازیکنان استقلال که به تیم ملی نرفتند آن‌چنان سنگین نیست اما دوستان آن چنان قضیه را بزرگ کردند که وزن اجتماعی پرونده بالا رفت. 

به گزارش فارس، اسماعیل حسن‌زاده رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال در گفت‌وگو با برنامه تهران ورزشی در پاسخ به این سوال که آیا کمیته انضباطی در لیگ جدید تنبیهات را مشابه سال‌های گذشته انجام می‌دهد یا خیر، گفت: مطمئناً در سال جدید اتفاقات خوبی رخ می‌دهد. در وهله اول منتظر هستیم آئین‌نامه جدید ابلاغ شود اگرچه تا این لحظه از مجاری قانونی آئین‌نامه ابلاغ نشده است.

 

وی افزود: تا زمانی که آیین‌نامه جدید نیامده باید با آیین‌نامه قدیمی کار کنیم و امیدواریم هرگونه اطلاع‌رسانی و جلوه‌های آئین‌نامه جدید را به محضر اهالی فوتبال ارائه کنیم. از طرفی انتظار داریم فصل جدید متفاوت باشد چون توصیه‌های قبل از فصل صورت گرفته و مدیران، کادر فنی و بازیکنان این علم را دارند که نسبت به اجرای آیین‌نامه‌های انضباطی کوشا باشند.

 

حسن‌زاده تأکید کرد: خوشبختانه هفته اول لیگ برتر در کمترین مشکل انضباطی و رفتار غیر ورزشی انجام شد و یکی دو مورد جزئی بود که به زودی به آن رسیدگی خواهیم کرد. خوشبختانه هفته اول نوید این را می‌دهد که هفته‌های آتی با کمترین حاشیه ادامه پیدا کند.

 

رئیس کمیته انضباطی در خصوص ناراحتی باشگاه استقلال گفت: تازه‌ترین مطلب این است که ما تلاش می‌کنیم که رأی را صادر کنیم و اگر امروز رأی تایپ و آماده ابلاغ شد، آن را اعلام کنیم. مسلماً اگر برای 14 تیم دیگر اتفاق می‌افتاد مسائل به این شکل پیش نمی‌رفت، متأسفانه دوستان کم لطف هستند و برخی مسائل را بر نمی‌تابند. آنها در ادبیاتشان مرتب می‌گویند ما با دیگران فرق می‌کنیم اما آئین‌نامه انضباطی و مقررات برای همه است.

 

به گزارش فارس، وی افزود: اگر آبادانی، تبریزی، گیلانی و یا حتی تیم شهر جم باشد برای ما فرقی ندارد و توقع ما این است که به عوامل تشکیلاتی فدراسیون احترام بگذارند بخصوص ما که در رکن قضایی هستیم انتظار داریم اعتراض‌ها و صحبت‌ها از طریق قانون صورت بگیرد نه اینکه با انتشار بیانیه یا خدای ناکرده با سخن پراکنی. وزن پرونده بازیکنان استقلال که به تیم ملی نرفتند مشخص است و پرونده آن‌چنان سنگین نیست اما دوستان آن چنان قضیه را بزرگ کردند که وزن اجتماعی پرونده بالا رفت و حتی در برخی از جاها مسائل اخلاقی و احترامات هم از بین رفت. امیدوارم ما تصمیم خوبی بگیریم چون کل بحث پرونده این بود وقتی همه برای تیم ملی و موفقیتش تلاش می‌کنند باشگاه و باشگاه‌هایی نباید چوب لای چرخ تیم ملی بگذارند.

 

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که آیا از مقامات بالاتر فدراسیون فشاری برای رأیی که قرار است امروز صادر شود وارد خواهد شد یا خیر، گفت: من بارها گفته‌ام که خصوصیت اخلاقی شخص من حقیر که 7 سال است که در فدراسیون هستم این‌گونه نیست که رأی فرمایشی را تحمل کند. در این 7 سال یک بار هم نشده که کفاشیان و تاج اعمال نظر کنند یا گرا بدهند که رأی به چه شکل باشد. اگر خبرنگاری از مهدی تاج در مورد رأی سئوال می‌پرسد او پاسخ می‌دهد ولی مطمئن باشید رأی برخواسته از استناد همکاران خودمان خواهد بود و هیچ وقت استقلال و هویت قضایی خودمان را مخدوش نخواهیم کرد ولی فرق اساسی که همیشه وجود دارد این است که واقعاً تیم‌های بزرگ و مقامات مسئولش احساس خاصی دارند و حتی بعد از تصمیم‌گیری ما را تهدید می‌کنند!

 

وی ادامه داد: وقتی برای تیم‌های شهرستانی تصمیم می‌گیریم تهدیدی در کار نیست ولی در مورد استقلال و پرسپولیس به خصوص در مورد رأی اخیر توأمان از بیرون و از طریق برخی افراد به نوعی صحبت می‌کنند که ما دانه درشت هستیم و ما با بقیه فرق می‌کنیم، امیدوارم این فرهنگ از بین برود. این تیم‌ها هرچقدر بزرگ باشند باید قانون را بیشتر رعایت کنند.

 

حسن‌زاده در خصوص نشست خبری علیرضا منصوریان بعد از بازی با نفت آبادان و اظهارات سرمربی آبی‌پوشان و همچنین شایعاتی که پیرامون توهین منصوریان به تماشاگران نفت آبادان شنیده می‌شود گفت: قرار ما با عزیزانمان در سازمان لیگ این است که بلافاصله گزارش مسابقات به دست ما برسد تا ظهر روز گذشته به دست ما گزارشی نرسیده و احتمال می‌دهم صحبت‌هایی که شما کردید در گزارش داوری بیاید ولی تا این لحظه اطلاعاتی از این جزئیات نداریم.

 

وی درخصوص اظهارنظر افتخاری و اینکه مدعی شده بود بعد از نشست با تاج بازیکنان بخشیده می‌شوند، گفت: چون سئوال شما دقیقاً به رأیی که ما صادر می‌کنیم ارتباط دارد شما را به رأیی که صادر خواهیم کرد انتقال داده و باید اشاره کنم که ما ماده 83 قانون آئین‌نامه انضباطی فیفا را می‌دانیم و از اتفاقات هم باخبر هستیم. اگر روز 31 خرداد که اولین نامه به باشگاه استقلال ارسال شد خیلی راحت به ما می‌نوشت که بازیکن به تیم ملی نمی‌دهیم چون روز فیفادی است قطعاً اتفاقات بهتری می‌افتد ولی وقتی توافقی حاصل می‌شود و باشگاه استقلال در تنها نامه‌اش به ما می‌گوید که فلان بازیکن را به ما نمی‌دهد پس آن زمان استدلال ما گویای همه چیز خواهد بود. دلیل اینکه ما در مورد باشگاه استقلال تحقیق می‌کنیم چون آنها تیم ملی را تحریم کرده‌اند، مستندات منطقی و قانون‌پسند مطمئن هستم اهالی فوتبال بعد از صدور رأی ما به شفافیت موضوع پی خواهند برد.

 

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا این رأی به استقلال کمک خواهد کرد یا خیر، گفت: تمام آرای کمیته انضباطی با هدف کمک به فوتبال و اصلاح وضعیت آن است. مطمئن باشید رأی ما زوایای بسیار مثبتی خواهد داشت.

 

وی در پاسخ به این سوال که چرا تراکتورسازی از استفاده بازیکنانش محروم نشد، گفت: این سوال تکراری است اما اگر مقامات تیم ملی از باشگاه تراکتورسازی شکایت می‌کردند ما آن را پیگیری می‌کردیم ولی آنها مکاتبات زیادی انجام دادند و باشگاه تراکتورسازی در اختیار نداشتن بازیکنانش را پیش کشید و فدراسیون هم قبول کرد کمااینکه برای استقلال هم چنین مسئله‌ای پیش آمده و قرار بود استقلالی‌ها 3-4 بازیکن به تیم ملی بدهند ولی در نهایت به یک بازیکن ختم شد. به هرحال وقتی تیم ملی از ناحیه یک بازیکن آسیب دید از آنها شکایت صورت گرفت.

 

حسن‌زاده در پایان درخصوص اینکه استقلالی‌ها مدعی هستند نامه‌ها را به فدراسیون داده‌اند، گفت: یک نامه بیشتر نیست که در تاریخ 24 آقای افتخاری به فدراسیون ارائه کرد و صورتجلسه کادر فنی استقلال ضمیمه آن در پرونده موجود است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------