بلیت‌فروشی بازی‌های استقلال و پرسپولیس نقطه تاریک لیگ برتر ایران



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی ,بازی‌های استقلال و پرسپولیس

بلیت فروشی دیدار‌های خانگی سرخابی‌ها یکی از مسائل حل نشدنی در فوتبال ایران است. 

به گزارش خبرآنلاین، یک داستان تکراری و البته بدهی های نا تمام استقلال و پرسپولیس به سازمان لیگ.از زمانی که خیلی ها به یاد دارند سازمان لیگ مبالغی که را که حاصل از فروش بلیت دو تیم در لیگ برتر است را اعلام می کند اما آنها را کسر از بدهی ای می کند که هرگز مشخص نشده برای چه چیزی و اصل آن چقدر است؟

 

این اما گره کوری نیست که نتوان بازش کرد.آنچه باعث می شود تا در این گره،گره دیگری بیفتد شرکت دانش بنیانی است که وظیفه فروش بلیت ها را برعهده دارد. ‌شركتي كه سرجمع يك سايت طراحي كرده و مي تواند از بليت فروشي ورزشگاه آزادي،فقط از پرسپوليس رقمی ميلياردی به جيب بزنداز باقي تيم ها چقدر در مي آورد؟سال هاست که عادل فردوسی پور بلند گو دستش گرفته و دارد فریاد می زند که اين قرارداد بدون مناقصه چگونه بسته شده اما کو گوش شنوا؟ آيا اينجا هم پاي ژن خوب در ميان است؟سازمان لیگ با شرکت "برهان نوین" قراردادی طولانی مدت(یازده ساله) را امضا کرده و طی آن بلیت فروشی بازی های لیگ برتر را در اختیار این شرکت قرار داده.

 

شرکتی که تا الان صرفا به تعهدش در قبال بازی های دو تیم پر طرفدار پایتخت عمل کرده است.طبق قرارداد امضا شده توسط طرفین،35 درصد از درآمد بلیت فروشی،به این شرکت می رسد.

 

با توجه به آماری که سازمان لیگ از فروش بلیت دو تیم استقلال و پرسپولیس ارائه می دهد، میزان سودی که به شرکت برهان نوین می رسد بیش از چیزیست که دو باشگاه به دست می آورند. چون به جز 35 درصدی که به جیب شرکت می رود، نیروی انتظامی و سازمان لیگ و مواردی دیگر هم باعث کسر شدن پول بلیت فروشی می شود تا در نهایت چیزی حدود 40 درصد به دو باشگاه میزبان و مهمان در هر مسابقه اختصاص یابد.نکته مهم در مورد یکی از بندهای قرارداد این است که در آن افزایش 15 درصدی بلیط ها در هر سال لحاظ شده و به همین شکل در یازده سال آینده قیمت بلیط ها 165 درصد گران خواهد شد!

 

اما آنچه که توی چشم می زند این است که اگر تعداد تماشاگران و فروش بلیط توسعه برهان مبین بیشتر نشود و این شرکت بلیط فروشی تراکتورسازی و فولاد و استقلال خوزستان و تیم های اصفهانی را به عهده نگیرد و درآمدش همان درآمد سال گذشته باشد،در طول یازده سال قراردادش با سازمان لیگ و با افزایش 15 درصد تضمینی هر ساله،در پایان قرارداد نزدیک به 75 میلیارد تومن از بلیط فروشی خواهد داشت.

 

این در حالی است ک در پایان یک سوال همیشگی که ذهن خیلی ها را درگیر کرده به وجود می آید،اینکه چه زمانی مشخص خواهد شد که سهم آگهی های پرسپولیس و استقلال چه می شود و اصلا پولی دست آنها را می گیرد،یا اینکه این رقم هم می رود در کنار ارقامی که هر سال با عنوان بدهی از دو تیم محبوب کسر می شود؟ 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------