افشارزاده: سلطانی‌فر عاقلانه و بامنطق عمل کرده است



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,  افشارزاده

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک می‌گوید با توجه به آشنایی کاملی که مسعود سلطانی‌فر نسبت به فضای ورزش داشت، بسیار عاقلانه و بامنطق عمل کرد. او از نمایندگان مجلس درخواست کرد به وی رای اعتماد بدهند تا این عملکرد مثبت تداوم پیدا کند. 

بهرام افشارزاده در گفت‌وگو با ایسنا، درباره کارنامه وزیر ورزش در دوره‌ی 9 ماه گذشته تصریح کرد: سلطانی‌فر پیش از اینکه به عنوان وزیر ورزش کار خود را شروع کند، نسبت به فضای ورزش بسیار آگاه بود و آشنایی کامل داشت و به طور کل از نزدیک حوادث ورزش را پیگیری می‌کرد. به همین خاطر بعد از انتخاب نیز بسیار عاقلانه و بامنطق عمل کرد.

 

وی ادامه داد: مهم‌ترین نکته این بود که سلطانی‌فر تا پیش از اینکه شناختی نسبت به همکاران خودش پیدا کند، دست به تغییر گسترده در ترکیب نیروی انسانی این وزارتخانه نزد. البته افراد جدیدی هم که انتخاب کرد افراد مناسبی بود و انتخابات فدراسیون‌ها هم در این دوره در آرامش برگزار و تغییرات در مدیران کل استان‌ها هم با مطالعه انجام شد. سلطانی‌فر ارتباط خوبی با رسانه‌ها داشت و در مراسم‌ها و رقابت‌های مختلف ورزشی حاضر می‌شد و حضور او باعث دلگرمی ورزشکاران بود و ورزشکار احساس می‌کرد تکیه‌گاه بسیار قوی دارد.

 

افشارزاده اضافه کرد: در کل عملکرد سلطانی فر را مثبت ارزیابی می‌کنم و از مجلس خواهش می‌کنم با رای مثبت به او باعث تدوم این عملکرد در 4 سال آینده شود و در صورت انتخاب مجدد سلطانی‌فر به عنوان وزیر ورزش به عقیده من این انتخاب بسیار مبارکی برای ورزش کشور است.

 

پیشکسوت ورزش اظهار کرد: سلطانی‌فر در این 8 ماهه دست به تغییرات عجولانه نزد ولی فکر می‌کنم با توجه به اینکه بازی‌های آسیایی و المپیک را در پیش داریم و نتایج این رقابت‌ها در کارنامه او ثبت خواهد شد در دوره بعد تغییرات اساسی در این وزارتخانه ایجاد خواهند کرد تا با تعامل بهتر و بیشتر با فدراسیون‌ها و کمیته المپیک، ورزشکاران ایران عملکرد خوبی در این رقابت‌ها داشته باشند. البته انتخابات کمیته ملی المپیک نیز در پیش است و سلطانی‌فر می‌تواند نقش اساسی و کلیدی در این انتخابات داشته باشد تا افراد مناسبی در سمت‌های مختلف این کمیته قرار بگیرند. البته منظورم این نیست که در انتخابات دخالت کنند ولی طبیعتا می‌توانند نظراتی بدهند و با هماهنگی با کمیته ملی المپیک، شرایطی ایجاد شود تا هیات اجرایی خوبی انتخاب شوند.

 

وی افزود: یکی دیگر از اتفاقات خوبی که در دوران مسئولیت آقای سلطانی فر افتاد تصویب اختصاص 27 صدم درصد از مالیات ارزش افزوده برای توسعه ورزش بود و این پول می‌تواند باعث تقویت فدراسیون‌ها شود.

 

افشارزاده در پاسخ به این سوال که با وجود عملکرد مثبت سلطانی‌فر در این دوره آیا بهتر نبود فرد جدیدی از سوی دولت برای تصدی این سمت به مجلس معرفی می‌شد، گفت: الان اگر دوباره به دنبال فرد جدیدی برای سمت وزارت ورزش بگردیم حتی اگر این شخص از بدنه ورزش هم باشد حداقل 4-5 ماه زمان لازم دارد تا مطالعه کند و با جزئیات این وزارتخانه آشنا شود. وقتی جزء را بشناسیم در کل می‌توانیم تصمیم‌گیری کنیم. آقای سلطانی‌فر الان جز را شناخته است و در کل می‌تواند تصمیم‌گیری‌های مثبت و خاصی داشته باشد.

 

دبیرکل پیشین کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که به نظر او اولویت‌های سلطانی‌فر در 4 سال آینده وزارت چه چیزی می‌تواند باشد گفت: به عقیده من اولویت‌های وزارت ورزش را می‌توان در چند بخش تقسیم‌بندی کرد. یکی از آن‌ها مربوط به ساخت و سازهاست. در حال حاضر پروژه‌های ورزشی نیمه تمامی در کشور وجود دارد که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است و یکی از اولویت‌های وزارت ورزش باید این باشد که این پروژه‌ها را به سرانجام برساند و تا تکمیل نشدن این‌ها، ساخت و ساز جدیدی شروع نشود.

 

افشارزاده در ادامه بحث اولویت‌های وزارت ورزش تاکید کرد: رسیدگی کامل به فدراسیون‌های پایه و مدال‌آور است که در آینده بتوانند برای ورزش کشور افتخارآفرینی کنند. برنامه‌ریزی برای المپیک 2020 هم می‌تواند یکی از اولویت‌های آقای سلطانی‌فر باشد.

 

وی در پایان گفت: در بعضی از استان‌ها من احساس می‌کنم برخی از مدیران کل آگاهی و اشراف کامل را ندارند و انتخاب مدیران کل مناسب در این استان‌ها می‌تواند دیگر اولویت وزارت ورزش در دوره جدید باشد. همچنین تقویت فدراسیون‌ها از نظر علمی نیز باید در دستور کار این وزارتخانه قرار گیرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------