به بهانه ورود بانوان به سالن و تماشای مسابقات والیبال/سیلاب اشک در اردبیل!



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,والیبال

در رقابت‌های والیبال که در اردبیل برگزار شد در حدود هزار نفر از بانوان به سالن رفته بودند

 تماشاگران امروز نوشت:یک اتفاق بی سابقه که می تواند پلی باشد برای رسیدن به روزهای بهتر.خیلی ها در تهران جنگیدند،خیلی ها ریش گرو گذاشتند و خیلی ها حتی کتک خوردند تا راه ورود بانوان به ورزشگاه ها هموار شود اما هر بار تحت تدابیر شدید امنیتی  و آن هم با حضور تعدادی محدود از بانوانی که بیشتر از خانواده بازیکنان بودند پای آنها به سالن های ورزشی باز شد.در اردبیل اما قصه فرق می کرد.

 

این بار داستان متفاوتی رقم خورد و پافشاری های بهتاج مدیرکل اداره ورزش و و جوانان اردبیل باعث شد تا برای هر بازی نزدیک به هزار نفر از بانوان علاقمند که الزاما خانواده بازیکنان نبودند به ورزشگاه بیایند و تیم ملی والیبال را تشویق کنند.از همان روزی که ملی پوشان به اردبیل رسیدند یک نکته توجه آنها را جلب کرد،اینکه حتی در تمرین ها هم ورود بانوان به سالن ها آزاد بود و آنها با هیجان خاصی بازیکنان مورد علاقه خودشان را تشویق می کردند.

 

این روایت شاید ساده باشد،اما به همین سادگی ها نبوده است!بانوان هیجانی را تخلیه می کردند که سال ها آن را فرو خورده بودند.سالها از آن محروم بودند و سالها مقابل ورودشان به ورزشگاه یک خط قرمز به نشانه ممنوعیت کشیده شده بود.

 

یکی از آنها اسمش فریبا است.اشک می ریزد و تشویق می کند.وقتی به او می گوییم حرف بزند فقط سر تکان می دهد و اشک می ریزد!بغض اش ترکیده و قیافه اش گویای همه چیز است.وقتی آرام می شود کنارش می نشینیم تا حرف بزنیم:«باور نمی کردم امروز به ورزشگاه بیایم.اصلا برنامه ای هم نداشتم.در خانه خواب بودم که دختر عمه ام زنگ زد و گفت بلیت خریده.فکر کردم بلیت سینماست!تا گفت والیبال مثل برق پریدم.اما وقتی یادم آمد که اجازه نمی دهند به ورزشگاه برویم با حالت مسخره گفتم برای چی و برای کی خریدی؟ما که به ورزشگاه نمی رویم.»

 

او این را گفت و ادامه داد:«به من گفت خبر نداری.چند روز است تمرینات را هم می رویم.نمی دانستم چه بگویم،فقط گفتم می آیم.امروز هم که روز مسابقه است باور نمی کردم این اتفاق افتاده باشد.اشک هایی هم که می ریختم به دلیل این بود که سال ها از حضور در ورزشگاه محروم بودیم و سالها عمر ما گذشت و یک بازی از تیم ملی کشورمان را ندیدیم.»

 

سولماز دادخواه دختر 19 ساله ای  بود که البته برای اولین بار نیست پایش  به سالن های ورزشی رسیده است.او در این باره می گوید:«والیبال را دوست دارم اما آمده ام تا  ستاره مورد علاقه ام را از نزدیک ببینم. نمی دانستم وقتی به سالن آمدم و پرسیدم گفتند امروز ورود بانوان مجاز است بال درآوردم. البته من برای تمرین تیم امید هم به سالن آمده بودم اما وقتی اجازه بازی ندادند، ناراحت شدم.»

 

شیرین دادخواه دختر دیگری است که می گوید:«ما به تماشای تمرین تیم ملی در سالن هم راضی هستیم. در ناامیدی بسی امید است.» زیبا،خانم 46 ساله مقیم کاناداست که بعداز سه سال به اردبیل آمده،به محض اطلاع از حضور تیم ملی در شهرش همراه دوستش به سالن آمده. او با ذوق و شوق می گوید: «من نمی دونستم از دوستم شنیدم و به سالن آمدم.همان روزی که برای تمرین رفتیم آرزو کردم کاش بشود برای مسابقه هم به سالن بیاییم. سه سالی بود به ایران نیامده بودم. الان هم عکس از تیم گرفتم و بلافاصله برای پسرم در کانادا تلگرام کردم.» مریم مادری است که به خاطر دو دخترش به سالن آمده. مرجان دختر 7 ساله اش یک دفعه با هیجان فرهاد قائمی را به او نشان می دهد: «فکر کنم اون فرهاد قانمی باشه!»

 

این همه شور و هیجان در سایه امنیت.همان طور که خود بانوان روایت می کنند به سالن آمدند و هیچ اتفاقی هم برای شان نیفتاد.آنها امیدوارند تا بتوانند بازی های رشته های دیگر به خصوص فوتبال را هم در استادیوم ها تماشا کنند و از آن لذت ببرند.اتفاقی که با درایت و هوشیاری مسئولان و البته زیرساخت هایی که دارد فراهم می شود دور از دسترس نیست و می شود زیر سایه امنیتی که تامین می شود امکان حضور بانوان در سالن های ورزشی فراهم شود.

 

بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل

بزرگان استان ما بزرگی کردند

ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان اردبیل درباره ورود بانوان به سالن والیبال اردبیل می گوید:«در استان ما همه بزرگان،بزرگی کردند تا این اتفاق افتاد.از نماینده ولی فقیه گرفته تا شورای تامین،نیروی انتظامی و ... همه هوای ما را داشتند و پشت مان ایستادند.خوشحالم از اینکه بانوان خودشان هم شان و شئونات را رعایت کردند تا شاید این باشیم که 5 روز از بانوان در سالن میزبانی کنیم و اتفاقی هم نیفتد.»

 

او این را گفت و ادامه داد:«ما یک قدم کوچک برداشته ایم و امیدوارم بازخورد خوبی داشته باشد.در این مسابقات بانوان پا به پای آقایان ملی پوشان را تشویق کردند و امیدوارم در سال های آینده و از طریق وزارت ورزش و جوانان و وزارت کشور تصمیماتی گرفته شود که به نفع تیم های ملی و ایران باشد.»

 

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی والیبال

حقیقت را بگویم؛تعجب کردم

امیر خوش خبر سرپرست تیم ملی هم از این استقبال تعجب کرده و می گوید: «جالب است. در تهران این تعداد تماشاچی اجازه ورود به سالن ندارند. البته این استقبال فقط موقع تمرین و سالن ختم نمی شود که حتی مقابل هتل هم همین قدر شلوغ می شود. البته برای دومین بار اجازه دادیم تماشاچیان موقع تمرین تیم به سالن بیایند. کولاکوویچ خیلی موافق نیست و معتقد است با تشویق های آنها بازیکنان تمرکزشان را از دست می دهند.»او ادامه داد:«حضور بانوان در سالن هم اتفاق خوبی بود که رقم خورد.شخصا امید زیادی دارم که با گسترده تر شدن این موضوع بانوان بیشتری بتوانند برای تماشای بازی ها به ورزشگاه بیایند.

 

حسینی؛مدیر روابط عمومی ورزش اردبیل

پافشاری های مدیر کل جواب داد

مدیر روابط عمومی ورزش اردبیل از پافشاری مدیر کل برای ورود بانوان به سالن های ورزشی حرف می زند و می گوید:«در  جلساتی که داشتیم قرار شد 200-300 خانم برای مسابقات انتخابی قهرمانی جهان به سالن بیایند اما مدیرکل مخالفت کرد و گفت اگر قراره کسی بیاید 700-800 تماشاچی بانو به سالن بیاید و در سکوی غربی سالن حسین رضازاده بنشینند. چراکه ورودی های سکوی آنها جداست.»او این را گفت و ادامه داد:«البته بانوان برای تماشای تمرین هم می آمدند. البته دو ماه پیش در رقابت های امیدهای آسیا، بانوان برای تماشای تمرین مشکلی نداشتند اما بعد برای بازی ها اجازه ورود ندادند. حتی بانوان پشت در سالن هم تجمع کردند اما جواب نداد. اما این بار با حمایت استاندار ورزش دوست این اتفاق افتاد و بانوان بدون هیچ مشکلی راهی سالن ها شدند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------