آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

خبر بد برای پرسپولیس | کاپیتان بازی‌های مهم را از دست داد

هافبک تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل آسیب دیدگی نمی تواند تیمش را در دو بازی آینده همراهی کند. به گزارش مهر دیدار تیم‌های…

حدادی با ارزش‌ترین بازیکن آسیا ٢٠١٧



  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی ,حدادی

سنتر 218 سانتی متری ایران در 32 سالگی یک رکورد جاودانه ثبت کرد.

به گزارش  ورزش سه ، حدود 18 سال قبل بود که استعداد نوجوان بلندقامت اهوازی کشف شد و او کار خود را از تیم شاهین اهواز آغاز کرد. حامد حدادی که خیلی زود به تیم ملی رسید و پله های ترقی را طی کرد، به اولین ایرانی تاریخ تبدیل شد که به لیگ حرفه ای بسکتبال در آمریکا(NBA) رفت و در تیم هایی چون  ممفیس گریزلیز و فینیکس سانز بازی کرد. 

 

افتخارات حامد حدادی در رده ملی وقتی با ارزش تر جلوه می کند که متوجه می شویم تمامی عناوین یک دهه اخیر بسکتبال ایران که در واقع از زمان اوج گیری در سطح آسیا محسوب می شود، با حضور سنتر 218 سانتی متری رقم خورده است. 

 

حامد حدادی در شرایطی امشب در فینال کاپ آسیا به عنوان کاپیتان تیم ملی ایران به میدان رفت که در 3 فینال قبلی خود در سال های 2007، 2009 و 2013 موفق به کسب عنوان قهرمانی شده بود و همچنین بعد از کسب مدال طلا، عنوان MVP(ارزشمندترین بازیکن آسیا) را از آن خود کرده بود. شاید بعد از گذشت 4 سال از آخرین قهرمانی ایران و در شرایطی که حضور حامد حدادی در کاپ آسیا 2017 تا چند روز قبل از اعزام مشخص نبود، کمتر کسی توقع درخشش سابق را از غول بسکتبال قاره کهن داشت اما او بازهم در ترکیب ایران درخشید تا با وجود نایب قهرمانی برای چهارمین بار به عنوان ارزشمندترین بازیکن آسیا حتی در حضور ستاره های بسکتبال استرالیا خودش را معرفی کند.

 

قبل از این ستاره 218 سانتی متری ایران در کسب عنوان MVP با یائو مینگ، ستاره بسکتبال چین برابر بود و هر کدام 3 بار به چنین عنوانی دست پیدا کرده بودند اما امشب حامد حدادی رکورد خود را منحصر به فرد کرد تا تنها بسکتبالیست آسیایی باشد که 4 بار عنوان ارزشمندترین بازیکن قاره را کسب می کند. 

 

شاید دور از انتظار نباشد که در 34 سالگی بار دیگر شاهد حضور حامد حدادی در بالاترین سطح رقابت در بسکتبال آسیا باشیم و پنجمین عنوان MVP را هم در سال 2019 از آن او ببینیم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------