عنایتی: از اولتیماتوم متنفرم/ تفکر قدیمی پاسخگوی نیاز استقلال نیست



  اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,غلامرضا عنایتی

مهاجم پیشین استقلال می‌گوید از واژه التیماتوم متنفر است و این التیماتومی که هیات مدیره استقلال به منصوریان دادند را قبول ندارد. 

رضا عنایتی پیشکسوت فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا درباره شرایط تیم‌های مشهدی، اظهار کرد: شرایط پدیده و سیاه جامگان نسبت به سال‌های گذشته بهتر شده است. طبق برنامه‌ای که این تیم‌ها برای خودشان تعریف کرده‌اند توانستند نتایج خوبی در پنج هفته ابتدایی بگیرند. پدیده شرایط بهتری دارد زیرا از ساختار منظم‌تری تشکیل شده و روند رو به جلویی را طی می‌کند.

 

او اضافه کرد: شرایط سیاه جامگان کمی سخت‌تر است. آنها خصوصی اداره می‌شوند و این که بتوانند تمام مشکلات خود را به دست خود حل کنند کمی کار را دشوار می‌کند. هر دو تیم، مربیان قابل احترامی دارند. مهاجری چند سال است با پدیده نتایج خوبی گرفته و میثاقیان نیز توانسته در روزهای حساس، سیاه جامگان را کمک کند.

 

عنایتی درباره احتمال سهمیه گرفتن هر کدام از تیم‌ها و همچنین مشکلات فوتبال خراسان، بیان کرد: برای پدیده زود است که حرف از سهمیه گرفتن بزنیم. همه چیز به برنامه‌ریزی در ادامه فصل بستگی دارد. با توجه به بازیکنانی که این تیم به خدمت گرفته این شانس را دارد که سال بعد در آسیا فوتبال بازی کند. امیدوارم این شوک به فوتبال مشهد وارد شود زیرا از زمانی که ابومسلم نابود شد فوتبال مشهد نیز تحت‌الشعاع قرار گرفت و تماشاگران خود را نیز از دست داد. با ۱۰۰ یا ۲۰۰ تماشاگر نمی‌توان تیم موفقی داشت. همچنین بعضی از امکانات سخت‌افزاری باشگاه‌های مشهدی نظیر ورزشگاه‌ها با مشکل روبه‌رو است. من خودم اگر تماشاگر بودم هیچگاه به ورزشگاه ثامن نمی‌رفتم. زمانی که ما بازیکن بودیم برای رفتن به ورزشگاه ثامن عزا می‌گرفتیم و دچار افسردگی می‌شدیم چه برسد به هواداری که می‌خواهد هشت یا ۹ ساعت از زمان خود را صرف رفت و آمد و دیدن مسابقه تیم محبوبش در ثامن کند.

 

بازیکن پیشین استقلال درباره نتیجه‌ نگرفتن منصوریان نیز تصریح کرد: منصوریان مربی با سابقه‌ای است. او در تیم امید و نفت تهران امتحانش را پس داده و تنها جایی که خطا کرد پذیرفتن هدایت پاس همدان بود که آن هم به خاطر تصمیم سریعش بود. بحث بازی کردن با مربیگری تفاوت دارد. در زمان بازی تنها تفکر خودتان را دنبال می‌کنید و به دنبال اجرای تاکتیک‌های مربی هستید اما در مربیگری باید ۴۰ فکر را با یکدیگر همسو کنید و با ایده‌های مختلف کلنجار بروید.

 

او درباره اولتیماتوم هیات مدیره باشگاه استقلال به منصوریان، تصریح کرد: از واژه اولتیماتوم متنفرم و نباید چنین کاری انجام شود زیرا به هیچ وجه آن را قبول ندارم. سه سال پیش عبدالله ویسی تیمش در پلی‌آف جواز باقی ماندن در لیگ برتر را گرفت و فصل بعدش قهرمان شد. وقتی کاری را به کسی می‌سپاریم باید به او اعتقاد داشته باشیم. برای مربیان بزرگ دنیا چون گواردیولا و مورینیو نیز چنین اتفاقاتی افتاده است. مربیگری یک چالش است البته در ایران روز خوب و بد دارد و مدت آن تنها یک هفته است. اگر یک هفته ببری به تو لقب مورینیو می‌دهند و اگر ببازی به عنوان بدترین مربی شناخته می‌شوی. این احساسی بودن ایرانیان است که باعث می‌شود چه مواقعی تحت فشار قرار بگیریم. حتی تیم ملی کره جنوبی نیز با پوست‌اندازی توانست ۱۵ سال موفق را داشته باشد. ما نیز باید کاری کنیم که استقلال بتواند از این دوران پوست‌اندازی با سربلندی عبور کند تا بتواند موفقیت‌های مستمری داشته باشند.

 

عنایتی درباره آینده استقلال با علی‌رضا منصوریان، گفت: هیچ کس نمی‌تواند آینده را تضمین کند. قطعا پس از این فشارها ایده‌های جدیدی در ذهن منصوریان ایجاد شده که باید آن را به تیم انتقال دهد زیرا خود او خوب می‌داند که تفکرات قدیمی پاسخگوی نیازهای استقلال نبوده است. آدمی موفق می‌شود که بتواند برنامه‌ریزی مناسب داشته باشد و بتواند در مواقع حساس تصمیم‌های درست بگیرد.

 

وی درباره وارد شدن به جرگه مربیان نیز اظهار کرد: از سه تیم لیگ برتری پیشنهاد دستیاری داشتم ولی فعلا می‌خواهم استراحت کنم. دو کلاس و دو سفر دارم که باید به آن‌ها برسم و به موقع وارد مربیگری شوم. ذهنیتی که مردم از من دارند، خوب است که از فوتبال بازی کردنم به جای مانده و نباید با یک تصمیم عجله‌ای آن ذهنیت را پیش مردم خراب کنم. اگر خطایی کنم و تصمیم اشتباهی بگیرم، همانند خیلی‌ها، شعارهایی علیه من در ورزشگاه‌ها داده خواهد شد.

 

او در پایان درباره دیدار تیم ملی ایران مقابل کره جنوبی و سوریه، بیان کرد: این دو بازی نمی‌تواند بازی‌های ویژه‌ای برای ما باشد اما دیدار با کره جنوبی حیثیتی است. بازیکنان ما اعتماد به نفس خوبی دارند و این باعث می‌شود که بتوانند راحت‌تر مقابل کره بازی کنند. در تیم ملی بازیکنان خوبی داریم که این مدیون شکوفا شدن استعدادهای ناگهانی است زیرا این بازیکنان کسانی نیستند که با برنامه‌ریزی و حضور در رده‌های پایه به این سطح رسیده باشند. شاید حتی به آنها در رده‌های پایه نیز توجه نشده باشد. به هر حال دوست دارم تیم ملی بتواند روند گل نخوردن و شکست‌ناپذیری مقابل کره را حفظ کند و با اقتدار به جام جهانی برود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------