زوج خط دفاعی تیم‌ملی جوان شد/ آزمایش کی‌روش جواب داد



  اخبارورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم‌ملی

کارلوس کی‌روش در بازی مقابل کره از زوج خط دفاعی محمد انصاری و پورعلی‌گنجی استفاده کرد. 

به گزارش خبرآنلاین؛ کارلوس کی روش در سال های اخیر بازیکنان جوانی را به تیم ملی اضافه کرد و سعی کرد تا نسلی جوان را وارد تیم ملی کند. او سردار آزمون، علیرضا جهانبخش، عزت اللهی، میلاد محمدی و پورعلی گنجی را در مدت زمان کوتاه به تیم ملی تزریق کرد. یکی از معدود دفعاتی که کی روش کار برانکو تایید کرد، انتخاب محمد انصاری به عنوان دفاع وسط بود.

 

انصاری که به عنوان دفاع چپ در پرسپولیس بازی گرفته می شد، در لیپ شانزدهم و پس از جدایی چند بازیکن به قلب خط دفاعی آمد و همان زمان به تیم ملی هم دعوت شد. او در این مدت جایی در ترکیب تیم ملی نداشت اما در بازی برابر کره و پس از مسجل شدن صعود تیم ملی به جام جهانی، کی روش تصمیم گرفت از زوج انصاری و پورعلی گنجی استفاده کند. زوجی که می تواند جایگزین منتظری و سیدجلال حسینی شود. زوج انصاری-پورعلی‌گنجی شاید دور از ذهن‌ترین زوج دفاعی برای مربی کره بود.

 

اما کی‌روش مثل همیشه غافل‌گیرانه 11 مرد اصلی‌‌اش را انتخاب کرد و با حضور محمد انصاری نشان داد هارمونی دفاعی تیم‌اش در غیاب مدافعانی مثل پژمان منتظری و سیدجلال حسینی هم اصلا متزلزل نخواهد شد. پورعلی‌گنجی باتجربه در غیاب سیدجلال نقش رهبر خط دفاع ایران را به عهده گرفته بود و متعهدانه به چیدمان دفاعی ایران سر و شکل می‌داد؛ و انصاری هم در کنار او اولین تجربه رسمی را با موفقیت پشت سر گذداشت. دو مدافع مرکزی ایران روی هم رفته 9 بار توپ را به مالکیت ایران بازگرداندند. 13 بار در دفع توپ موفق بودند. 6 بار پاس‌های بازیکنان کره را هوشمندانه قطع کردند.

 

14 بار در دوئل‌ها موفق بودند و 9 بار هم نتوانستند نبردهای دفاعی و هوایی را از مهاجمان حریف ببرند. عملکرد کلی این دو مدافع نشان می‌دهد آزمایش کی‌روش کاملا موفقیت‌آمیز اجرا شده و حالا ایران یک زوج دفاعی دیگر دارد که البته مزیت جوانی را نسبت به زوج پژمان و سیدجلال در خود دارد. حتی اگر برای جام جهانی سال آینده به این زوج اعتماد نشود؛ این دو بازیکن مسیر خود در تیم ملی را به درستی طی خواهند کرد.

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------