زنان سوري درورزشگاه زنان ايراني پشت «آزادي»



  اخبار ورزشی,خبرهای ورزشی,ورزشگاه

 

ديروز چند ساعت مانده به بازي آخر تيم‌ملي، دو خبر به‌صورت همزمان منتشر شد. رييس فراكسيون زنان مجلس از صدور مجوز حضور برخي نمايندگان زن در ورزشگاه آزادي براي تماشاي بازي ايران و سوريه خبر داد و در عين حال گفت كه همچنان معتقد است تا وقتي امكان حضور آزادانه همه زنان در ورزشگاه‌ها ميسر نشده، مخالف اينگونه حضور گزينشي زنان است.

 

پروانه سلحشوري به ايسنا گفت: «از طرف وزارت ورزش به بنده و برخي ديگر از خانم‌هاي نماينده مجلس، اطلاع دادند كه مجوزي جهت حضورمان در استاديوم آزادي براي تماشاي مسابقه فوتبال ايران و سوريه صادر شده است. اما من همان‌گونه كه در زمان بازي‌هاي واليبال هم حضور گزينشي در ورزشگاه را نپذيرفتم، اعلام كردم كه مخالف اين نحوه برخورد با حضور زنان در ورزشگاه هستم و امروز هم به استاديوم آزادي نخواهم رفت.

 

زماني كه دختران اين كشور براي ديدن يك بازي مجبورند با پوشش پسرانه و هزار مشكل خود را به ورزشگاه‌ها برسانند، من به عنوان نماينده اين مردم دوست ندارم با يك مجوز خاص در ورزشگاه حاضر شوم و شخصا اين نوع برخورد وزارت ورزش با موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها را نمي‌پسندم.» موضعي شفاف از نمايندگان بانوي مجلس كه نسبت به شرايط امروز فوتبال ايران اعتراض دارند.

 

البته نظر و روايت طيبه سياوشي، عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي متفاوت است. او برخلاف خانم سلحشوري گفت: «من به عنوان رييس كميته زنان، ورزش و جوانان و خانواده كميسيون فرهنگي از وزارت ورزش درخواست كردم كه اعضاي اين كميته كه متشكل از شش نفر از جمله من، خانم‌ها سلحشوري و ذوالقدر و آقايان وكيلي، سعيدي و ابراهيمي است در زمان مسابقه فوتبال ايران و سوريه در استاديوم آزادي حضور پيدا كنند. اعضاي كميته و حتي رييس كميسيون فرهنگي نيز در جريان ارايه اين درخواست بودند. وزارت ورزش هم در تماسي با اعضاي كميته اعلام كرد كه بليت‌ها آماده است و امكان حضور شش عضو كميته ورزش كميسيون فرهنگي در استاديوم فراهم شده است.»

 

او با تاكيد بر اينكه موضوع حضور گزينشي خانم‌ها در ورزشگاه آزادي مطرح نبوده و اين حضور به درخواست خود نمايندگان بوده است، گفت: «من معتقدم ما بايد از مجاري درستي مطالبات‌مان را به گوش مسوولان برسانيم. از سويي نهادهاي مدني مي‌خواهند امكان حضور زنان در ورزشگاه فراهم شود و از سوي ديگر من به عنوان نماينده مردم بايد مطالبات مردم را به مسوولان منتقل كنم. قبلا چنين فضايي فراهم نبود و مردم هم اگر چنين خواستي داشتند همراهي نمايندگان‌شان را نداشتند اما وقتي اين مطالبه از دو طرف مطرح شود امكان حصول نتيجه آن فراهم‌تر خواهد بود.» سياوشي خواسته زنان و خانواده‌ها براي حضور در ورزشگاه را خواسته بحقي دانست و يادآور شد: «من هم در راستاي همين مطالبه در ورزشگاه آزادي حضور پيدا مي‌كنم.»

 

نكته جالب ديگر اين بود كه ديروز ظهر اعلام شد هواداران مي‌توانند بازي ايران و سوريه را به صورت رايگان در طبقه دوم ورزشگاه آزادي مشاهده كنند. يكي از خانم‌هاي خبرنگاران در سايت آي‌اسپورت مطلب كوتاه اما جالبي نوشت: «طبقه دوم استاديوم آزادي براي بازي امروز رايگان شد. مي‌شد رايگان نمي‌شد و بليت‌هاي اين قسمت را به خانم‌ها مي‌فروختيد. مي‌توانستيد فضا را براي حضورهاي خانوادگي بعدي آزمايش كنيد.

 

ما بالاخره به مقصد مي‌رسيم. اما وقتي مي‌رسيم كه دير شده. ما عادت داريم راه‌هاي هزار بار رفته ديگران را هزاربار ديرتر هزار سال ديرتر تجربه كنيم. كار ما تجربه كردن تجربه ديگران است، متاسفانه.» تناقض عجيبي است؛ از طرفي به بانوان اجازه ورود به استاديوم داده نمي‌شود و از سوي ديگر از آخرين بازي تيم‌ملي و جشن صعود استقبالي نمي‌شود. فوتبال ملي چرا براي هواداران جذابيتي ندارد؟

 

 اخبار  ورزشی  -  اعتماد

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------