جام جهانی ۲۰۱۸ بدون مسی و ویدال برگزار می‌شود؟



  اخبار ورزشی ,خبرهای  ورزشی ,جام جهانی ۲۰۱۸

نتایج دیدار های مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ در آمریکای جنوبی باعث شد شرایط برای صعود شیلی و آرژانتین سخت تر از قبل شود. 

به‌ گزارش ‌ایسنا،  هفته گذشته مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه در تمام نقاط مختلف جهان برگزار شد که عجیب ترین نتایج در  آمریکای جنوبی رقم خورد. بازی های این منطقه در یک گروه ۱۰ تیمی برگزار می‌شود که تنها صعود برزیل قطعی شده و تیم های بولیوی و ونزوئلا هیچ شانسی برای رسیدن به جام جهانی ندارند. در این شرایط به نظر می رسید تیم های بالایی جدول با کسب پیروزی خود را به صعود نزدیک کنند اما  چنین اتفاقی نیفتاد. پس از برزیل، کلمبیا، اروگوئه و شیلی به همراه آرژانتین رتبه های اول تا پنجم را به خود اختصاص داده بودند.

 

مهم‌ترین بازی هفته پانزدهم دیدار اروگوئه و آرژانتین بود. یک پیروزی شرایط را برای هر دو تیم بهتر می‌کرد اما این بازی بدون گل به پایان رسید. شکست ناباوارانه سه بر صفر شیلی برابر پاراگوئه باعث شد آرژانتین هم امتیاز این تیم شود. از طرفی کلمبیا نیز برابر ونزوئلا قعرنشین بدون گل متوقف شد تا شانس افزایش فاصله خود را با اروگوئه از دست بدهد.

 

اکوادور قرار بود به مصاف برزیل برود. این تیم می توانست با توجه به صعود سلسائو از این بازی سه امتیاز کسب کند و به رتبه های بالاتر برسد اما با دو گل مغلوب حریفش شد. پرو نیز دو بر یک بولیوی را شکست داد. جدول پس از این بازی ها تغییر چندانی نکرد.

 

با این حال به نظر می رسید در هفته شانزدهم شرایط دو تیم شیلی آرتورو ویدال و آرژانتین لیونل مسی بهتر شود، چون هر دو تیم برابر دو تیم حذف شده به میدان می رفتند. شیلی با یک گل مغلوب بولیوی شد تا پس از تساوی آلبی سلسته برابر ونزوئلا به رتبه ششم سقوط کند و از جام جهانی دور شود. از طرفی آرژانتین که به سختی برابر حریفش یک امتیاز کسب کرده بود با کمک اروگوئه در جایگاه خود باقی ماند. اگر پاراگوئه می‌توانست اروگوئه را شکست دهد آرژانتین تا رتبه هفتم سقوط می کرد. اروگوئه با پیروزی دو بر صفر توانست به رتبه دوم جدول صعود کند و ۲۷ امتیازی شود.

 

پرو در ادامه پیروزی هایش اکوادور را دو بر یک شکست داد و جایگزین شیلی شد و به سهمیه مستقیم رسید. دیدار تیم های برزیل و کلمبیا نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید. ناکامی های کلمبیا در دو بازی اخیر باعث شد این تیم جایگاه دوم را از دست بدهد و به رتبه سوم سقوط کند. اکنون فاصله  تیم دوم تا هشتم تنها هفت امتیاز است. اروگوئه ۲۷، کلمبیا ۲۶، پرو ۲۴، آرژانتین ۲۴، شیلی ۲۳، پاراگوئه ۲۱ و اکوادور ۲۰ امتیازی هستند.

 

دو دیدار آخر برای ۶ تیم ذکر شده حکم مرگ و زندگی را خواهد داشت. شاید تصور جام جهانی بدون مسی سخت باشد اما با توجه به  دو بازی سخت آلبی سلسته برابر تیم های پرو و اکوادور ممکن است اتفاق بیفتد. شیلی نیز پس از دو شکست در این دو بازی باید برای صعود اکوادور و برزیل را شکست دهد. به نظر می رسد آسان ترین بازی‌ها برای اروگوئه خواهد بود و این تیم دومین کشور صعود کننده (از منطقه آمریکای جنوبی) به جام جهانی خواهد بود. اروگوئه باید برابر بولیوی و ونزوئلا قعر نشین بازی کند. با این حال ممکن هر اتفاق غیر منتظره دیگری رخ دهد

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------