آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

چرا به عنوان نماینده زن تصمیم گرفتم به ورزشگاه آزادی نروم!



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,ورزشگاه آزادی

پروانه سلحشوری در یادداشتی برای تماشاگران امروز درباره دلایلش برای نرفتن به ورزشگاه آزادی نوشته است.

پروانه سلحشوری/ هم من و هم همکارم خانم سیاوشی، هر دو یک هدف داریم و به دنبال احقاق حقوق زنان هستیم. اما ایشان با رفتن به ورزشگاه این حق را دنبال می کنند و من با نرفتن به ورزشگاه به دنبال این حق هستم. ایشان می گویند شاید من با حضورم بتوانم راهی را برای حضور زنان باز کنم. اما من می گویم  نمی روم  و به این شکل اعتراض می کنم تا زمانی که اعتراضم به نتیجه برسد. ممکن است روش های متفاوت به نتایج مشابهی بینجامد. رویکرد من نوعی اعتراض و همراهی با کسانی است که نمی توانند از این حق برخوردار باشند. اگر من هم نماینده مجلس نبودم، نمی توانستم درخواست مجوز کنم و به ورزشگاه بروم.

 

روشی که من انتخاب کردم نوعی اعتراض است . همچنان که برای توییتر هم همین کار را کردم. و تا زمانی که توییتر فیلتر است حساب توییتری نخواهم داشت. حتی با وجود آنکه بسیاری از همکاران من و مقامات دولتی در توییتر فعال هستند و معتقدم توییتر وسیله ارتباطی بسیار خوبی است.

 

یکی از بحث هایی که بسیار برای من آزار دهنده است این است که چرا یک زن سوری که ایرانی نیست می تواند به استادیوم آزادی برود اما من زن ایرانی نمی توانم حضور داشته باشم. اگر مسئله جنسیت است که جنسیت من و زن سوری یکیست. اما با این وجود من ایرانی از حضور در ورزشگاه منع می شوم و زن سوری و یا هر زنی از ملیت رقیب ایران در فوتبال به ورزشگاه راه داده می شود.

 

در دوره ی قبل مجلس گفته میشد زنان برای چه والیبال ببینند؟ بنشینند و خانه داری شان را بکنند. تا پیش از این اصلا اراده ای دال بر حضور زنان در ورزشگاه وجود نداشت. اما الان این اراده وجود دارد و در مجلس و دولت مطرح می شود.

 

در حال حاضرافرادی که در دولت و مجلس هستند خودشان برای زنانی که چنین خواسته ای دارند احترام قائل اند. به هر حال ما این خواسته های زنان را اعلام کرده ایم.

 

من فکر می کنم وقتی این صدا شنیده شود بالاخره جواب و بازخوردی خواهد داشت. نه اینکه من زن بخواهم هم جنس خودم را محکوم کنم که اصلا چرا چنین درخواستی داری.

 

 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------