کیت هیجان انگیز پروفسور پیش روی دیاز/ تعویض‌های طلایی به وقت برانکو تایم



  اخبارورزشی,خبرهای  ورزشی, برانکو

تیم پرسپولیس با استفاده از ثبات مدیریت، تفکرات کادرفنی و تلاش بازیکنانش موفق شد بعد از سال‌ها فوتبال ایران را در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا صاحب نماینده کند و این شانس وجود دارد که این تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا هم برسد. 

به گزارش فارس، شعار معروف برد 10 نفره پرسپولیسی‌ها حالا تبدیل به سنتی برای بازیکنان این تیم شده که گویا حتی در رقابت‌های بین‌المللی هم شاگردان برانکو قصد به  ادامه تکرار آن دارند؛ آنجایی که برای رستگاری باید بیش از 80 دقیقه 10 نفره مقابل تیم قدرتمند عربستانی بازی می‌کردند اما با درایت برانکو و از خودگذشتگی بازیکنان نه تنها جای خالی کامیابی‌نیا خیلی به چشم نیامد بلکه به جز یک صحنه در سایر دقایق بازی فرصتی هم به تیم الاهلی نرسید تا سرخ‌های تهران شبی به یادماندنی را برای هواداران‌شان بسازند. پرسپولیس نشان داد با 10 بازیکن هم کیفیت فنی خود را حفظ می‌کند و می‌تواند هم در حمله و هم در دفاع به بهترین شکل ممکن بازی کند. این‌ها همه مرهون تلاش‌های مرد کرواتی است که از فروردین 94 تا امروز توانسته غرور را یک بار دیگر به پرسپولیسی‌ها هدیه دهد.

 

با اخراج کامیابی‌نیا در همان 10 دقیقه ابتدایی بازی، محسن ربیع‌خواه که به عنوان مدافع چپ به زمین آمده بود به جای کمال به پست هافبک دفاعی رفت و فرشاد احمدزاده که سال قبل برانکو در چند بازی از او به عنوان دفاع چپ استفاده کرده بود به جای ربیع‌خواه به این منطقه رفت تا توازن دفاعی و هجومی پرسپولیس حفظ شود. این موضوع فشار زیادی را به بازیکنان وارد می‌کرد چرا که باید بیشتر از توان خود در زمین می‌دویدند اما با انتخاب استراتژی درست از سوی برانکو و دستیارانش در نهایت شب خوبی برای فوتبال ایران رقم خورد. برانکو حتی در نشست خبری بعد از بازی شب گذشته هم اعلام کرد که در 10 نفره بودن اگر قرار به حمله کورکورانه بود حتما گل‌های بعدی را هم دریافت می‌کردیم و به همین دلیل بود که پرسپولیس در زمان حمله سعی می‌کرد با نفرات کمتر و با ریسک پایین‌تر اما موثرتر حمله کند.

 

اتفاق ویژه برای شاگردان برانکو این بود که این تیم حتی بعد از اخراج کامیابی‌نیا توازن تاکتیکی خود را از دست نداد و بازیکنان پرس از جلوی زمین را فراموش نکردند. هر زمان که توپی به بازیکن الاهلی می‌رسید 2 بازیکن قرمزپوش او را تحت فشار گذاشته و اجازه بازیسازی را از عربستانی‌ها می‌گرفتند. همین موضوع باعث شد تا شاگردان روبروف به بازی هوایی روی بیاورند و سانترهای متعدد بازیکنان الاهلی از چپ و راست زمین پرسپولیس گویای این موضوع است که البته با استفاده از قدرت سرزنی شجاع خلیل‌زاده و حمایت‌های محمدانصاری آن‌ها از این ارسال‌ها راه به جایی نبردند.

 

از طرفی برانکو به خوبی الاهلی و توانایی‌هایش را شناخته بود و بازیکن قدرتمندی مثل عمر السومه کاملا از جریان بازی محو بود و تنها یکی دو باری که موفق به شوتزنی شد از پشت محوطه هجده قدم بود که البته این شوت‌های بی هدف راهی به جز آسمان بالای دروازه پرسپولیس پیدا نکرد. در نقطه مقابل سرمربی پرسپولیس از شکاف بین مدافعان الاهلی به خوبی باخبر بود و با استفاده از سرعت علی علیپور به قدری مدافعان این تیم را اذیت کرد که اگر دقت بازیکنان پرسپولیس کمی بالاتر بود در نیمه اول می‌توانستند 3 گل در کیسه الاهلی اندوخته داشته باشند.

 

بازیکنان پرسپولیس شب خوبی را پشت سر گذاشتند. از علیرضا بیرانوند که البته به جز یک گلی که خورد که شاید روی آن خیلی مقصر نبود در سایر دقایق بازی خطر زیادی دروازه‌اش را تهدید نکرد. محسن ربیع‌خواه همانند سایر بازی‌ها موثر و بدون حاشیه بازی کرد و مزد زحمتش را با انتخاب به عنوان بهترین بازیکن زمین دریافت کرد. حسین ماهینی در غیاب سیدجلال حسینی به خوبی از عهده کاپیتانی پرسپولیس برآمده و در بازی شب گذشته عملکرد پرفروغی از خود به نمایش گذاشت. شجاع خلیل‌زاده به قولی که داده بود  یعنی از کار انداختن السومه سوری به خوبی عمل کرد و محمد انصاری هم مثل همیشه بی نقص بازی کرد و اجازه نداد که مهاجمان گران قیمت الاهلی راه به دروازه پرسپولیس پیدا کنند. نقطه تاریک بازی شب گذشته اخراج کمال کامیابی‌نیا بود که خیلی زودتر از حد تصور فشار را به پرسپولیس وارد کرد.

 

کمال در میانه میدان به دلیل خطای شدید با کارت قرمز داور چینی روبرو شد تا نتواند از توانایی هایش برای رساندن پرسپولیس به نیمه نهایی استفاده کند. او با یک خطای غیر حرفه ای نفس پرسپولیس را تا پایان بازی بند آورد و حال و روز سرمربی خود را کنار زمین به ستوه آورد. محسن مسلمان با پاس گل اولی که به علی علیپور داد نشان داد که گل‌سازی او فقط به فوتبال داخلی کشورمان ختم نمی‌شود و او در هر زمینی و مقابل هر حریفی توانایی این را دارد که موقعیت گل بسازد. فرشاد احمدزاده بازیکن محبوب برانکو و وحید امیری هم با دوندگی بی امان خود و با استفاده از تکنیک خوبی که دارند با برده بازی به کنارهها سعی در شکاف انداختن بین مدافعان الاهلی بودند که تا حدی زیادی هم در این راه به موفقیت رسیدند. علی علیپور شب گذشته یکی از بهترین بازی‌های خود را برای پرسپولیس در این چند سال انجام داد و حالا نشان داده که بی جهت برانکو به او اعتماد نکرده است. مهدی طارمی هم شب گذشته با دوندگی بالا و حرکات پا به توپ دقیقا همان کاری را انجام داد که برانکو از او خواسته بود. عملکرد خط دفاعی پرسپولیس در بازی شب گذشته بی نقص، عملکرد خط هافبک هوشمندانه و عملکرد خط حمله فوق العاده بود چرا که تیمی که بتواند 80 دقیقه 10 نفره بازی کند و با 3 گل برنده از بازی بیرون بیاید مطمئنا عملکرد تمام عیاری داشته است.

 

تعویض‌های طلایی پروفسور؛ این موضوعی است که برانکو شب گذشته برای چندمین بار آن را به همه نشان داد. حالا او با شناخت کاملی که از بازیکنانش دارد و با بازیکنانی که روی نیمکت کنار خودش می‌بیند می‌تواند بهترین تعویض‌ها را انجام دهد. چه در بازی رفت مقابل الاهلی، چه در بازی با گسترش‌فولاد و چه در بازی برگشت با الاهلی سرمربی کروات به خوبی این توانایی‌اش را نشان داد. دیشب هم هر 3 تعویض پرسپولیس روی گل‌های این تیم نقش داشتند؛ منشا گل زد و مصلح و رسن برای پرسپولیس پنالتی گرفتند و حالا برانکو دیگر منتقدی را اطراف خود نمی‌بیند که از تعویض‌های او ایراد بگیرد. البته اینکه هر 3 مهاجم اصلی پرسپولیس(علیپور، منشا و طارمی) در بازی شب گذشته مقابل الاهلی گل زدند می‌تواند بهترین خبر برای سرخ‌ها باشد که می‌توانند از این خط حمله زهراگین خود در بازی‌های دیگر هم به خوبی بهره ببرند.

 

حالا دیدار پرسپولیس و الهلال در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان آسیا یک بار دیگر تکرار می‌شود؛ درست همانند دو بازی این تیم در مرحله گروهی که برانکو بارها از آن گروه به عنوان گروه مرگ نام برده بود و حالا با رسیدن 2 تیم از 4 تیم آن گروه به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا همه به یاد این پیش بینی پروفسور می‌افتند. بازی در این مرحله با الهلال برای پرسپولیس غریبه نیست. این دو تیم 26 سال قبل هم در نیمه نهایی جام در جام آسیا به مصاف یکدیگر رفتند. بازی رفت مثل این دوره الهلال میزبان بود که بازی بدون گل به پایان رسید اما در بازی برگشت با تک گل مرتضی کرمانی مقدم این پرسپولیس بود که به فینال رسید و در نهایت هم با شکست المحرق بحرین قهرمان آسیا شد. حالا یک بار دیگر دست تقدیر این 2 تیم که رقبای سنتی هم برای هم هستند را رودرروی یکدیگر قرار داده است. بازی دو تیم در مرحله گروهی 2 تساوی در پی داشت و زور تیمی به دیگری نچربید اما الهلال در این مرحله با تیمی که در مرحله گروهی با پرسپولیس بازی کرد فرق دارد.

 

در این تیم بازیکنان خارجی خوبی بازی می‌کنند که برخی از آنها به تازگی به الهلال اضافه شده‌اند. گلیمن ریواس مهاجم، 28 ساله و اهل اندونزی، ماتیاس مهاجم، 28 ساله و اهل اروگوئه، عمر خریبین مهاجم، 23 ساله و اهل سوریه، اردواردو هافبک، 24 ساله و اهل برزیل، میلسی هافبک، 24 ساله و اهل اروگوئه و علی الحبسی دروازه‌بان، 35 ساله و اهل عمان از جمله بازیکنان لژیونر و موثر الهلال هستند که رامون دیاز سرمربی آرژانتینی این تیم حتما حساب ویژه‌ای روی آن‌ها کرده است. البته 3 لژیونر الهلال در  بازی با پرسپولیس بازیکنان جدیدی هستند که به این تیم پیوسته‌اند. گلیمن ریواس، مهاجم ونزوئلایی است که شب گذشته رسما از تیم الشارجه اماات گرفت و مهاجم بسیار خطرناکی است. ماتیاس، مهاجم اروگوئه‌ای است که ماه گذشته از تیم ناسیونال مکزیک به الهلال پیوست. این بازیکن در طول 2 سال حضور در این تیم مکزیکی 30 گل در 91 بازی به ثمر رسانده است. علی الحبسی دروازه بان تیم ملی عمان و سابق تیم ردینگ انگلیس است که ماه گذشته او را به خدمت گرفت. این‌ها موجودی الهلال در بازی با پرسپولیس خواهد بود اما برانکو قطعا با شناختی که نسبت به تیمش دارد می‌داند چطور باید با تفکرات دیاز مقابله کند؛ هر چند که اگر پرسپولیس این شانس را داشت تا در این بازی از حریفش میزبانی کند شرایط برای فینالیست شدن سرخ‌پوشان خیلی بهتر بود.

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------