تغییر مدیرعامل و برخی اعضای هیئت مدیره استقلال پس از معرفی سرمربی جدید



  اخبارورزشی ,خبرهای   ورزشی ,استقلال

شنیده می‌شود پس از تعیین و معرفی سرمربی جدید تیم استقلال تغییر مدیرعامل و برخی اعضای هیئت مدیره باشگاه برنامه بعدی وزارت ورزش برای این باشگاه است.

به گزارش میزان، به نظر می‌رسد بعد از تعیین سرمربی جدید استقلال و بر طرف شدن ابهامات در این زمینه،‌ پروژه تغییرات مدیریتی در این باشگاه کلید خواهد خورد.

 

هفته گذشته و پس از تساوی آبی پوشان در ورزشگاه آزادی مقابل ذوب آهن، علیرضا منصوریان بالاخره مجبور شد از سرمربیگری این تیم برخلاف میل باطنی‌اش استعفا بدهد،‌ اما نکته قابل توجه اینجاست که هواداران استقلال بیشتر از منصوریان،‌خواهان برکناری رضا افتخاری از مدیرعاملی این باشگاه بودند و به نظر می‌رسد این نکته‌ای است که تمام اعضای هیئت مدیره و وزارت ورزش هم از آن آگاهی دارند.

 

اعتراض‌ها به مدیرعامل استقلال البته در شعار هواداران خلاصه نمی‌شود چون شنیده می‌شود تعدادی از اعضای هیئت مدیره به شدت از عملکرد افتخاری ناراضی هستند و حتی نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم در مصاحبه‌ها و پست‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند عملا مدیریت را عامل شرایط بحرانی استقلال اعلام کرده و به همین ترتیب و با تخت فشار گذاشتن وزیر ورزش خواهان توضیح قانع کننده مسعود سلطانی‌فر درباره بحران استقلال شدند.

 

بعد از اتفاقات هفته گذشته برنامه نود و درگیری و افشاگری‌هایی که در مناظره ملکی، منصوریان،‌ رحمتی و افتخاری بوجود آمد،‌ وزیر ورزش دو نفر از مدیران باشگاه را به وزارتخانه احضار کرد و نسبت به اتفاقات نگران کننده و آبروریزی بزرگی که همه شاهد آن بودند به آنها تذکر جدی داد!

 

مساله بسیار مهم دیگر درباره مدیرعامل استقلال هم این است که شنیده می‌شود بازیکنان تیم به شدت از عملکرد و مدیریت افتخاری ناراضی هستند و صدای اعتراض آنها به گوش اعضای هیئت مدیره و وزارت ورزش هم رسیده است.

 

بد قولی افتخاری در تسویه حساب آبی‌پوشان، حل نشدن مشکل زمین تمرین که عملا باعث آسیب دیدگی چند بازیکن شد،‌ اوضاع اسفناک رختکن استقلالی‌ها در محل تمرینات این تیم، نداشتن امکانات اولیه مناسب تمرینی و بسیاری از مشکلات دیگر کمترین بهانه بازیکنان برای ناراضیتی از عملکرد مدیرعامل باشگاه است که نتوانسته ساختار درستی در این زمینه ایجاد کند. ضمن اینکه تصمیم افتخاری برای کنار گذاشتن مجتبی جباری از استقلال به خاطر انتقادهای این بازیکن از امکانات و شرایط بحرانی داخل تیم،‌ هم یکی دیگر از عواملی است که باعث بی‌اعتمادی بازیکنان به مدیرعامل باشگاه شده است.

 

در کنار این مسائل سیاست گذاری اشتباه در بازار نقل و انتقالات ( پرونده فسخ قرارداد یک طرفه با هرایر مگویان - که بدهی‌های میلیاردی روی دست باشگاه گذاشته است) و هم‌‌چنین گاف تاریخی در نامه نگاری با کنفدراسیون فوتبال آسیا در پرونده شکایت تیموریان و کاوه رضایی به  AFC( مدیران استقلال ابتدا به نهاد حاکم در فوتبال آسیا اعلام کرده بودند هیچ بدهی به این دو بازیکن ندارند اما با ادامه دار شدن مکاتبات وقتی نتوانستند مستنداتی درباره تسویه حساب با آنها ارائه بدهند،‌با تهدیدafc مجبور شدند پول آنها راپرداخت و سپس فیش واریزی را برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کنند تا عملا نشان بدهند اطلاعات اولیه‌ای که ارائه داده بودند حقیقت نداشت) دیگر مسائلی است که باعث بالا رفتن فشارها روی مدیرعامل استقلال شده است.

 

در چنین شرایطی بعد از اینکه سرمربی استقلال تعیین شود، این احتمال وجود دارد که با ساماندهی ترکیب ناقص هیئت مدیره بعد از رفتن محمد حسین قریب ( گفته می‌شود احتمال دارد شاهد استعفای یکی دو عضو هیت مدیره برای تقویت ترکیب مدیریتی هم باشیم) تصمیمات جدیدی هم با توجه به اوج گیری انتقادها از عملکرد افتخاری درباره مدیرعامل باشگاه استقلال اتخاذ شود.

 

در این شرایط باید به این موضوع تاکید داشت که هیچ خبر رسمی از سوی اعضای هیئت مدیره، وزارت ورزش و جوانان درباره برکناری افتخاری اعلام نشده است. منتهی شواهد و قرائن نشان می‌دهد که احتمال انتخاب مدیرعامل جدید برای استقلال وجود دارد البته اگر وزارت ورزش و هیئت مدیره تحت تاثیر حامیان افتخاری و موضوعات مرتبط با انتخاب سرمربی جدید با مصلحت اندیشی مثل فصل قبل از کنار انتقادها و مشکلات مدیریتی باشگاه استقلال نخواهند بگذرند!

 

فعلا تمام تحلیل‌ها و شواهد و قرائن نشان می‌دهد مدیریت استقلال هم در آینده با تغییراتی مواجه خواهد شد اما باید صبر کرد و دید این تحلیل‌ها و شایعات چه زمانی تبدیل به واقعیت می‌شود. بدون تردید با اتفاقات رخ داده افتخاری خودش هم نشان داده که هیچ قصدی برای استعفا ندارد و اعضای هیئت مدیره هم اعلام کرده‌‌اند فعلا بحثی درباره انتخاب میرعامل جدید بین آنها انجام نشده است.

 

نکته قابل تامل دیگر درباره استقلال،‌ لابی سنگین و پیگیری سیاست تخریب مدیران فعلی برای بازگشت به استقلال است که در هفته های اخیر شکلی جدی‌تر به خود گرفته است. این جریان با یک فشار رسانه‌ای و جلب حمایت برخی پیشکوستان به دنبال این است که وزارت ورزش را برای تغییرات در باشگاه استقلال و بازگرداندن قدرت به یک مدیر خاص ترغیب کند. منتهی نکته اینجاست که مدیران وزارت ورزش به خوبی در جریان فعالیت‌های این جریان خاص در حمایت از مدیر مورد نظر هستند و عملا هیچ نگاه مثبتی روی آنها از سوی مدیران ارشد ورزش ایران وجود ندارد!

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------