گزارش کامل برنامه نود(96.08.01)



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,برنامه نود

عادل فردوسی‌پور در برنامه دیشب به اتفاقات هفته دهم لیگ برتر و داستان محرومیت دو بازیکن سرخابی پرداخته است. 

به گزارش ورزش سه ، برنامه نود دوشنبه شب(اول آبان ماه) از ساعت 22:40 آغاز شده که مسابقات لیگ برتر در هفته دهم و عملکرد درخشان تیم پیکان بعد از 6 برد پیاپی مورد بررسی قرار گرفته است؛ ضمن اینکه به پیش بازی دربی روز پنج‌شنبه استقلال و پرسپولیس و مسئله محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری نیز در این برنامه اشاره می‌شود.

 

* نظرسنجی

مخاطبان برنامه نود می‌توانند نتیجه دربی هشتاد و پنجم را با ارسال یکی از گزینه‌های «برد استقلال»، «تساوی» یا «برد پرسپولیس» انتخاب کنند.

 

* در ابتدای برنامه گل‌ها و لحظات حساس دیدار برگشت تیم‌های پرسپولیس و الهلال عربستان در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا پخش شد.

 

* در بخش دوم این برنامه گزارشی از دیدارهای تیم ملی ایران برابر تیم‌های ملی مکزیک و اسپانیا در مراحل یک هشتم و یک چهارم نهایی جام جهانی نوجوانان پخش شد.

 

* ذوب‌آهن 0 پارس جنوبی جم 3

نکات بازی

پارس جنوبی و گلزنی در تمام بازی‌های لیگ هفدهم.

پارس جنوبی تنها تیم بدون باخت.

اولین برد تارتار برابر قلعه‌نویی.

قلعه‌نویی برای دومین بار در خانه با اختلاف سه گل شکست خورد.

 

- کنفرانس مربیان

مهدی تارتار: با برنامه بازی کردیم و اینطور نبود که اتفاقی به گل برسیم؛ از نظر فنی خوب کار کردیم و توانستیم موفق شویم.

امیر قلعه‌نویی: امروز خودمان هم زیاد خوب نبودیم و سه توپ آمد که هر سه وارد دروازه ما شد؛ من هم در این باخت مقصر هستم.

 

* نفت تهران 1 استقلال خوزستان 0

نکات بازی

نفت بدون تاثیرگذاری آل‌کثیر روی گل‌ها تنها سه امتیاز گرفته است.

اولین کلین‌شیت نفت تهران در زمان سرمربیگری حمید درخشان.

استقلال خوزستان 9 بازی بدون برد، بدترین عملکرد بین تیم‌های لیگ برتر.

آل‌کثیر 75 درصد گل‌های این فصل نفت را زده است.

 

- کنفرانس مربیان

حمید درخشان: از عملکرد تیم در این بازی راضی نبودم؛ درست است سه امتیاز را گرفتیم ولی باید کیفیت فنی بهتری ارائه کنیم.

عبدالله ویسی: روی یک اتفاق نفت مقابل ما گل زد؛ آنها فقط یک موقعیت داشتند که همان را تبدیل به گل کردند.

 

 * استقلال تهران 2 نساجی مازندران 1

نکات بازی

نخستین گل علی قربانی در سال 96

نخستین گل غیر ایستگاهی نساجی در این فصل.

استقلال برای سومین فصل پیاپی به مصاف تیمی رفت که یک مربی استقلالی روی نیمکت آن حضور داشته است.

 

- کنفرانس مربیان

وینفرد شفر: امروز فرصت‌های گلزنی زیادی از دست دادیم؛ باید مرحله به مرحله پیش برویم و مشکلات را رفع کنیم.

مهدی پاشازاده: باید درون زمین مشکلمان را حل کنم؛ قضاوت داور حتما در این نتیجه تاثیرگذار بود که مردم و کارشناسان باید قضاوت کنند؛ مدل حرف زدن و حرفه‌ای‌گری را باید یاد بگیریم.

 

* آیتمی به هواداران پُر شور و جذاب نساجی که حضور قابل توجهی در دیدار جام حذفی مقابل استقلال تهران داشتند و بعد از 18 سال به ورزشگاه آزادی می‌آمدند، اختصاص پیدا کرد.

 

* کارشناسی داوری با حضور مسعود مرادی

- ذوب‌آهن و پارس جنوبی جم

در لحظات ابتدایی مسابقه چهار بازیکن ذوب‌آهن در آفساید بودند ولی کمک داور به اشتباه در این صحنه پرچم نزد.

درخشان‌مهر با زانوی پای راست، پای چپ صالحی را زد و اعلام پنالتی برای پارس جنوبی درست بود.

 

- نفت تهران و استقلال خوزستان

اخطار اول به محمد نصرتی به دلیل تعلل در زدن ضربه آزاد و کارت زرد دوم به علت اعتراض به داور درست بود.

 

- استقلال تهران و نساجی مازندران

مجید حسینی با دست مهاجم نساجی را متوقف کرد که علاوه بر پنالتی، باید مدافع استقلال اخراج می‌شد اما داور به اشتباه هیچکدام یک از دو تصمیم را نداشت.

صحنه‌ای که پاشازاده به خطای بازیکن استقلال اعتراض داشت، خطا نبود.

موعود بنیادی‌فر، داور بازی تصمیم درستی برای ترک زمین به دلیل نرفتن پاشازاده به بیرون از محوطه فنی پس از اخراج داشت اما بهتر بود این داور ابتدا از سرپرست نساجی درخواست می‌کرد سرمربی خود را به بیرون فرا بخوانند.

قبل از گل دوم استقلال آفسایدی اتفاق نیافتاد و تصمیم داور درست بود.

مدافع نساجی پای علی قربانی را لگد کرد و باید کارت قرمز می‌گرفت که داور چنین تصمیمی نداشت.

بازیکن نساجی به دلیل زدن آرنج به صورت خسرو حیدری باید اخراج می‌شد اما داور کارتی در این صحنه نداد.

داور تصمیم درستی در نگرفتن پنالتی برای نساجی به دلیل برخورد غفوری با مهاجم نساجی داشت.

 

* آیتمی به گل‌ها و لحظات خاطره انگیز دربی‌های سالیان اخیر اختصاص داشت.

 

* در گزارشی با شیث رضایی، علی علیزاده و مهرزاد معدنچی گفت‌وگوی جذابی انجام گرفت و به دربی‌هایی که آنها گلزنی کردند و همچنین مقصر بودند، پرداخته شد.

 

- شیث رضایی: در اولین دربی که بازی کردم، پنج مدافع داشتیم و اصلا قرار نبود در لیست 18 نفره مسابقه باشم اما یک محروم داشتیم و علی انصاریان در دقیقه 45 مصدوم شد که من به زمین رفتم و گلزنی هم کردم؛ در آن دربی که دقیقه 89 گل خوردیم، رضا نورمحمدی تکل نزد و علیرضا حقیقی از زاویه بسته گل خورد ولی من مقصر شناخته شدم که بعد از آن بازی هم من را اخراج کردند. از آن دست بازیکنانی نیستم که بگویم شب شما بخیر و به همین دلایل از پرسپولیس اخراج شدم؛ بازیکنی می‌شناسم که اسم بچه خود را اسم سرمربی تیم گذاشته است.

 

- علی علیزاده: پس از آن دربی که دقیقه 4+90 به زمین رفتم و یک دقیقه بعد پنالتی دادم، من را با ماشین شخصی از ورزشگاه بردند؛ در رختکن آقای قلعه‌نویی حرف بدی به من نگفتند ولی نگاه کادر فنی و بازیکنان به من کاملا تغییر کرده بود؛ در آن صحنه که پنالتی دادم، آمدم با آرنج به صورت سپهر حیدری بزنم که ضربه سر علی کریمی به کف دستم برخورد کرد و پنالتی اتفاق افتاد.

 

 

* آیتمی به سکوهای برابری که به تماشاگران استقلال و پرسپولیس در دربی اختصاص داده می‌شود و مثل سایر مسابقات حساس دنیا و ایران بیشتر سکوها در اختیار تیم میزبان قرار نمی‌گیرد، اختصاص داشت.

 

* گزارشی از دیدار خیرخواهانه تیم هنرمندان ایران برابر تیم منتخب مهاجرین افغانستان پخش شد که البته به دلیل فروش بلیت‌های 50 هزار تومانی در ورزشگاه خالی از تماشاگر تختی انجام گرفت.

 

* فتاحی: بلیت فروشی برعهده سرخابی‌هاست

سعید فتاحی، رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود در خصوص نحوه بلیت فروشی دربی و دلیل عدم تخصیص 90 درصدی سکوهای ورزشگاه به تیم میزبان در این دیدار اظهار کرد: بلیت فروشی دربی رفت و برگشت این فصل توسط باشگاه‌ها انجام می‌شود ولی سال‌های گذشته توسط سازمان لیگ از طریق شرکت برهان مبین انجام می‌گرفت و سکوها 50-50 برای هر دو تیم می‌شد.

 

او ادامه داد: آقای تاج هم تمایل دارد کارگروهی با حضور دو باشگاه و سازمان لیگ شکل بگیرد تا راهکارهای میزبانی و مهمانی در دربی‌ها مشخص شود.

 

فتاحی یادآور شد: برای اختصاص دقیق درصد میزبانی‌ها برای تماشاگران دو تیم ابتدا باید شماره‌گذاری صندلی‌ها انجام شود تا تماشاگران هر تیم به طور منظم هدایت شوند. سازمان لیگ 100 درصد از این کار استقبال می‌کند.

 

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ اضافه کرد: در بازی اخیر استقلال خوزستان و پرسپولیس در استادیوم غدیر اهواز، نمی‌توانستیم ورزشگاه را خالی بگذاریم و به همین دلیل تعداد هواداران پرسپولیس بیشتر از تیم استقلال خوزستان شد اما در کل قانون می‌گوید 90 درصد سکوها برای تیم میزبان است.

 

وی درباره بلیت فروشی امسال لیگ برتر سرخابی‌ها گفت: بازی‌های امسال استقلال و پرسپولیس توسط هر دو باشگاه انجام می‌شود و مشکلی نیست ولی برای اختصاص دقیق میزبانی‌ها باید زیرساخت‌ها صورت بگیرد؛ اگر در سال‌های قبل که بلیت فروشی توسط سازمان لیگ انجام می‌گرفت و ما در دربی 90 درصد را به تیم میزبان می‌دادیم، حرف و حدیث‌هایی پیش می‌آمد ولی الان که بلیت فروشی به باشگاه‌ها واگذار شده عزم جدی‌تری وجود دارد.

 

فتاحی اضافه کرد: ان‌شاالله سعی می‌کنیم از سال آینده هر تیم میزبان در دربی 90 درصد سکوها را در اختیار داشته باشد.

 

رییس کمیته مسابقات سازمان لیگ با بیان اینکه باشگاه پرسپولیس امسال بلیت فروشی را خود انجام می‌دهد، گفت: باشگاه استقلال در بازی جام حذفی برابر نساجی بلیت فروشی را به شرکت برهان مبین واگذار کرد وگرنه در اختیار خودش بود؛ در دیدار اخیر پرسپولیس و نفت، به دلیل اینکه به شرکت برهان مبین واگذاری بلیت فروشی به پرسپولیس ابلاغ نشده بود هماهنگی وجود نداشت وگرنه بعد از اطلاع به آنها مشکل رفع شد.

 

فتاحی ابراز کرد: قطعا بلیت فروشی مسابقات این فصل استقلال و پرسپولیس توسط این باشگاه‌ها انجام می‌شود ولی اگر تمایل داشته باشند شرکت برهان مبین این کار را انجام می‌دهد.

 

 

* گفت‌وگوی ضبط شده جالب و طنزی با امید روانخواه و حنیف عمران‌زاده، بازیکنان سابق استقلال و بهروز رهبری‌فر و ادموند بزیک، بازیکنان سابق پرسپولیس درباره دلایل کری خواندن یا نخواندن برای دربی انجام شده بود.

 

 * بخش آنالیز برنامه نود به عملکرد استقلال و پرسپولیس در این فصل، نفرات تاثیرگذار دو تیم طی مسابقات اخیر و نقاط قوت آنها پرداخت.

 

* آخرین وضعیت محرومیت مسلمان و غفوری

مرتضی تورک رییس کمیته اخلاق در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود پیرامون داستان محرومیت محسن مسلمان و وریا غفوری به دلیل قلیان کشیدن اظهار کرد: هنوز حکمی برای دو بازیکن صادر نشده چون فعلا دستور موقت است و با حکم دادن تفاوت دارد؛ این اجازه به کمیته اخلاق داده شده تا در این موارد حاد دستور موقت صادر و رسیدگی را بعدا انجام دهد.

 

وی ادامه داد: ما وظیفه‌ای برای رسیدگی به جرم بازیکنان نداریم ولی استعمال هرگونه دخانیات در اماکن عمومی جرم محسوب می‌شود؛ ما در کمیته اخلاق با یک سری از رفتارهای غیر ورزشی و غیر اخلاقی که به حیثیت فوتبال کشور لطمه می‌زند، برخورد می‌کنیم؛ یک سال است به کمیته اخلاق آمدیم و اقدامات زیادی انجام دادیم و کسانی که نسبت به امر فرهنگی دغدغه دارند را وارد تصمیم‌گیری‌ها کردیم.

 

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: فوتبال را در دنیا به‌عنوان یک رسانه می‌شناسند؛ تماشاگران ایران سال گذشته در شب عاشورا و بازی با کره جنوبی، با پیراهن‌های مشکی خود پیام مهمی به بیرون از مرزها دادند.

 

تورک با بیان اینکه تنها برخورد با این دو بازیکن هدف ما نیست، گفت: عمدتا خبرنگاران تلاش می‌کنند ما درباره فسادهای آنچنانی صحبت کنیم؛ نباید از مسائل مهم‌تر غافل بشویم و به مسائل جزئی توجه کنیم.

 

وی تاکید کرد: کدام باشگاه با اینگونه اتفاقات برخورد می‌کند؟ فدراسیون فوتبال باید کار نظارتی روی باشگاه‌ها انجام دهد اما وقتی باشگاه‌ها برخوردی با بازیکنان متخلف انجام نمی‌دهند، ما مجبور هستیم وارد شویم؛ هفته قبل چهار مدیر عامل را به کمیته اخلاق را دعوت کردیم که آنها نیز از برنامه ما استقبال و تشکر کردند؛ ما در همه حوزه‌ها کار می‌کنیم.

 

«آیا قلیان کشیدن کار ارزشی، پسندیده و عامه پسند است؟»؛ رییس کمیته اخلاق با ذکر این سوال اظهار کرد: وقتی باشگاه به وظیفه خود عمل نمی‌کند و در سال‌های گذشته نیز فدراسیون نمی‌پرداخته ما مجبور هستیم چنین کاری انجام دهیم؛ الان در شرایطی قرار گرفتیم آنالیز و کنترل می‌کنیم؛ من تنها نیستم و 6-5 نفر از اعضای کمیته اخلاق هستند که در آرا تاثیر می‌گذارند.

 

وی با بیان اینکه اتفاق پیش آمده برای دو بازیکن استقلال و پرسپولیس یک چالش جدی است، اذعان کرد: در اتفاقی که برای بحث تراکتورسازی افتاد کسی دخالت نکرد و باشگاه علاقه‌ای نداشت به آن رسیدگی داشته باشد اما عجیب‌تر اینکه نامه‌نگاری انجام می‌دهد و از چنین رفتاری دفاع می کند؛ این کارها افکار عمومی را درباره فدراسیون تقبیح می‌کند؛ کمیته اخلاق به هر ناهنجاری بازیکنان و فعالان در فوتبال برخوردی ندارد ولی به برخی اتفاقات قطعا واکنش نشان می‌دهد.

 

رییس کمیته اخلاق یادآور شد: پرونده‌ای داریم که یک فوتبالیست رده بالا در ساعت یک بامداد در شرایطی که در حال مستی بوده یک مامور نیروی انتظامی را می‌کشد؛ آیا کمیته اخلاق نباید به این موضوعات وارد شود؟ ولی در شرایطی که یک فوتبالیست الگو هست و هزاران نفر بازی او را می‌بینند، باید حق داد کمیته اخلاق در غیاب باشگاه‌ها تصمیم بگیرد.

 

تورک ادامه داد: ما تصمیم می‌گیریم که مدیر عامل باشگاه بداند یک نهادی بالاتر از آنهاست و تصمیم‌گیری می‌کند؛ اگر بعد از پخش تصاویر غفوری و مسلمان از قراردادشان کسر می‌کردند مطمئنا برای این مسابقه حساس(دربی) با چنین مشکلی مواجه نمی‌شدند.

 

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال اضافه کرد: به جای به چالش کشیدن و زیر سوال بردن کمیته اخلاق، باید به این کارها برخورد شود؛ در کمیته اخلاق یک رای نیست؛ این برخورد با بازیکنان استقلال و پرسپولیس باید یک هشدار برای جامعه ورزش و فوتبالی باشد که عده‌ای بیشتر متوجه شوند چه رفتاری داشته باشند.

 

وی اظهار کرد: در هتل المپیک بازیکن تراکتورسازی با بازیکن پیکان درگیر شد و ما در لحظه برخورد کردیم؛ شاید 10 درصد کارهای ما رسانه‌ای می‌شود.

 

تورک تصریح کرد: فقط همین دو بازیکن استقلال و پرسپولیس نیستند و این موضوع در حال اپیدمی شدن است؛ آیا نباید کار جهادی و انقلابی صورت بگیرد؛ آیا نباید با قلیان و دخانیات که به اعتبار و حیثیت فوتبال ضربه نمی‌زند، برخورد شود؟

 

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال افزود: در قانون آیین نامه فوتبال آمده نوع پوشش فوتبالیست باید درست باشد؛ ما یک مسؤول امور بین الملل را سه سال محروم کردیم ولی رسانه‌ای نکردیم اما قبح قلیان نیز باید به همه گفته شود.

 

تورک یادآور شد: رمالی و جادوگری در فوتبال وجود دارد ولی آیا می‌شود رمالی را ثابت کرد؟ من به‌عنوان یک قاضی می‌گویم پیدا کردن مستندات در فوتبال و این موضوع کار بسیار سختی است.

 

وی درباره آخرین تصمیم درباره محرومیت مسلمان و غفوری گفت: الان نمی‌توانم رای خود را صادر کنم چون تنها بنده رای نمی‌دهم؛ جلسه محاکمه و رسیدگی فردا سه‌شنبه انجام می‌شود؛ الان در فضای مجازی می‌گویند عکس فتوشاپ است در حالی که اگر یک عکس از هر فردی در فضای مجازی پخش شود، آن شخص به دادسرا شکایت می‌کند اما این دو بازیکن این کار را اصلا انجام نداده‌اند و چند ماه است پرونده‌ها در کمیته اخلاق وجود دارد.

 

رییس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال تصریح کرد: یک سری آسیب‌ها هستند که فوتبال ما را تهدید می‌کند، مثل شرکت در مراسم‌های شبانه و ...؛ ما نیز به دلیل عدم ورود باشگاه‌ها و ضربه به حیثیت فوتبال کشور با اینگونه اتفاقات برخورد می‌کنیم.

 

* مجید جلالی به دلیل عملکرد درخشان با پیکان و کسب 6 پیروزی پیاپی به‌عنوان سرمربی برتر مهرماه از دید این برنامه انتخاب شد و کلیپی همراه با گفت‌وگو به او اختصاص داشت. علی علیپور، مهاجم پرسپولیس نیز به‌عنوان بهترین بازیکن ماه از نگاه برنامه نود معرفی شد.

 

* سیاه جامگان 0 صنعت نفت آبادان 1

نکات بازی

سیاه جامگان تنها تیم بدون برد در خانه.

نخستین پیروزی خارج از خانه صنعت نفت

 

- کنفرانس مربیان

علیرضا مرزبان: جبران گل دقیقه 80 سخت بود ولی از حرکت رو به جلو تیم رضایت دارم؛ بازیکنان این امیدواری را می‌دهند حرکت درستی می‌توانیم در مسابقات آینده داشته باشیم.

فراز کمالوند: ورزشگاه امام رضا به شکلی است که تماشاگران نزدیک به زمین هستند و این اتفاق برای بازیکنان ما سخت بود و مسابقه پُر فشاری را رقم زد؛ به بازیکنان برای این برد تبریک می‌گویم.

 

* پیکان 2 تراکتورسازی 1

نکات بازی

مجید جلالی آخرین بار چهار سال قبل همراه با تراکتورسازی صدرنشین شده بود که با این برد چنین اتفاقی برای او رخ داد.

جلالی بعد از هفت باخت پیاپی به تراکتور این بار برنده شد.

تراکتورسازی دو بازی و دو گل به خودی.

 

- کنفرانس مربیان

مجید جلالی: نیمه اول دو موقعیت خیلی خوب داشتیم که متاسفانه بهره نبردیم؛ در نیمه دوم بازی ناپایدار بود و هر تیم می‌توانست برنده باشد.

یحیی گل‌محمدی: یک سری اشتباهات تاثیرگذار بد داشتیم که همه آنها تبدیل به گل شد؛ باور این باخت سخت است چون مستحق آن نبودیم و حداقل باید بازی مساوی می‌شود.

 

* فولاد خوزستان 1 سایپا 1

نکات بازی

چهارمین تساوی پیاپی یک بر یک سایپا.

علی دایی بدون برد برابر فولاد در اهواز.

فولاد بدون باخت در پنج سال اخیر مقابل سایپا.

 

- کنفرانس مربیان

علی دایی: علی دایی فقط سکته نکرد؛ اگر داور کنار پنالتی را قبول نداشت، اصلا نباید به کنار خط می‌آمد؛ باید پرچم می‌زد و نظر خود را به داور اعلام می‌کرد؛ از نظر فوتبالی هیچکس نمی‌گوید فولاد بهتر از ما بود.

سید سیروس پورموسوی: خیلی بخت خوبی داشتیم به گل دوم برسیم؛ داور بعد از برگرداندن آن پنالتی به دنبال جبران برای سایپا بود که این اتفاق افتاد؛ با این حال چیزی از ارزش‌های تیم ما کم نمی‌شود.

 

* کارشناسی داوری

- سیاه جامگان و صنعت نفت

اعلام پنالتی برای سیاه جامگان درست بود.

داور تصمیم درستی در اخراج مدافع سیاه جامگان داشت.

مدافع سیاه جامگان روی مهاجم صنعت نفت خطا کرد ولی این صحنه بیرون از محوطه اتفاق افتاد و داور نباید پنالتی می‌گرفت؛ البته مدافع سیاه جامگان باید اخراج می‌شد.

هر دو اخطار به حسین بادامکی درست بود.

 

- پیکان و تراکتورسازی

به نظر نمی‌رسد مدافع پیکان خطایی روی حاتمی انجام داده باشد و جایگیری داور هم درست بود.

 

- فولاد و سایپا

عباس‌زاده به دلیل تکل روی بازیکن فولاد باید کارت زرد دریافت می‌کرد.

پنالتی بحث برانگیز نیمه اول برای فولاد درست بود و والی باید اخطار می‌گرفت که تصمیم کمک داور اشتباه بود.

خطای هند عبدالله‌زاده به درستی پنالتی گرفته شد.

یک پنالتی در لحظات آخر بازی برای سایپا گرفته نشد.

پاس رو به عقب مدافع سایپا به اخباری خطای دو ضرب نبود.

در زمان خطای دو ضرب فولاد، باید ضربه تکرار می‌شد چون توپ حرکت نکرد.

 

* به دلیل اشتباه فرزین گروسیان در دیدار با پیکان، کلیپی از اشتباهات دروازه‌بانان ایران طی فصول اخیر پخش شد.

 

* پرسپولیس 2 نفت تهران 0

نکات بازی

نخستین گل منشا در ورزشگاه آزادی برای پرسپولیس.

علی علیپور گلزنی در لیگ، جام حذفی، سوپر جام و لیگ قهرمانان آسیا.

نخستین کلین‌شیت پرسپولیس بعد از 6 بازی.

پرسپولیس تنها تیم از 6 تیم اول لیگ که در جام حذفی باقی مانده است.

 

- کنفرانس مربیان

حمید درخشان: اینکه با این شرایط با پرسپولیس بازی می‌کنیم و چنین عملکردی داریم رضایت‌بخش است؛ از بازیکنان تشکر می‌کنم که با تمام توان کار کردند و نمایش خوبی داشتند.

برانکو ایوانکوویچ: باید در 20 دقیقه اول تکلیف بازی را مشخص می‌کردیم؛ موقعی که پنج فرصت خوب گلزنی داشتیم؛ استمرار تلاش بازیکنان و حمایت هواداران ما را به این نتیجه رساند.

 

* سپیدرود 2 پدیده 1

نکات بازی

پدیده برای دومین هفته متوالی فرصت صدرنشینی را از دست داد.

محمد قاضی برای ششمین بازی متوالی گلزنی کرد.

نخستین گلی که پدیده در تاریخ لیگ برتر روی اوت دستی دریافت کرد.

باخت پدیده بعد از 6 هفته.

 

- کنفرانس مربیان

علی نظرمحمدی: توانستیم دو گل به تیم خوب پدیده بزنیم و چند فرصت را با بدشانسی از دست دادیم؛ از بازیکنانم که در دو بازی گذشته مسؤولیت پذیر بودند، تشکر می‌کنم.

محمدرضا مهاجری: باید بعد از گلی که زدیم بازی را مدیریت می‌کردیم ولی سهل انگاری و غفلت داشتیم که اجازه نداد به پیروزی برسیم.

 

* گسترش فولاد 0 سپاهان 0

نکات بازی

سپاهان بدون برد در بازی‌های بیرون از خانه.

کرانچار بدون شکست مقابل گسترش فولاد.

 

- کنفرانس مربیان

زلاتکو کرانچار: تعداد شانس‌های گلزنی زیادی داشتیم که از دست دادیم ولی مشکل ما از ابتدای فصل عدم گلزنی در خط حمله است.

فیروز کریمی: ملاک اول ما گل نخوردن بود و به همین دلیل شاید به علت رعایت اصول دفاعی از هر دو تیم، صحنه‌های مد نظر تماشاگران کمتر اتفاق افتاد اما از نظر تاکتیکی ارزشمند است.

 

* کارشناسی داوری

- پرسپولیس و نفت تهران

خطای پنالتی روی سید جلال حسینی اتفاق نیافتاد.

قبل از گل اول پرسپولیس، علی علیپور که پاس گل داد در آفساید بود.

فراهانی، دروازه‌بان نفت روی نعمتی خطا کرد و پنالتی برای پرسپولیس درست بود.

علیپور روی آل‌کثیر خطا کرد و داور تصمیم درستی در اعلام پنالتی به سود نفت داشت.

 

- گسترش فولاد و سپاهان

توپ به دست مدافع سپاهان برخورد کرد ولی به دلیل اینکه فاصله نزدیک بود داور به درستی اعلام پنالتی نداشت.

 

* لژیونرها

علیرضا جهانبخش در برد 3 بر یک آلکمار یک گل زد و دو پاس گل داد؛ هیرنفین با بهره‌مندی از قوچان‌نژاد شکست خورد؛ استرشوند در لیگ اروپا با پاس گل سامان قدوس برابر اتلتیک بیلبائو اسپانیا به تساوی رسید اما این تیم در لیگ برابر گوتبورگ به پیروزی رسید؛ اسکیلستونا با دروازه‌بانی حقیقی شکست خورد تا سقوطش قطعی شود؛ شارلوآ با بازی کاوه رضایی به تساوی رسید؛ المپیاکوس در حضور کریم انصاری‌فرد مقابل پائوک یک بر صفر به برتری رسید؛ پانیونیوس با گلزنی مسعود شجاعی و حضور حاج‌صفی به برتری دست یافت؛ السد با پورعلی‌گنجی به پنجمین برد متوالی رسید؛ الخور و القطر نیز در بازی‌های این هفته لیگ ستارگان سروش رفیعی و محمد طیبی را در ترکیب خود داشتند؛ در لیگ روسیه تیم آمکار دو مسابقه سعید عزت‌اللهی را در اختیار داشت؛ روبین کازان با بازی سردار آزمون به تساوی مقابل دینامو مسکو رضایت داد؛ بعد از 6 برد متوالی، میوندالن با سوشا مکانی شکست خورد؛ وردربرمن در نهمین بازی فصل نیز با الکساندر نوری همچنان بدون برد ماند.

 

* گزارشی از بازی‌های هفته دهم لیگ دسته اول پخش شد.

 

* نتیجه نظرسنجی

بیش از 2 میلیون و 131 هزار نفر در نظرسنجی برنامه نود شرکت کردند که 57 درصد به برد پرسپولیس و 26 درصد به پیروزی استقلال در دربی هشتاد و پنجم رای دادند.

 

برنامه نود این هفته ساعت 02:24 بامداد روز سه‌شنبه، دوم آبان ماه خاتمه یافت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------