شفر: امیدوارم نتیجه غافلگیرکننده‌ای بگیریم/ برانکو کارش را بلد است



  اخبارورزشی ,خبرهای  ورزشی ,وینفرد شفر

سرمربی تیم فوتبال استقلال درنشست خبری داربی ۸۵ گفت: من از شخصیت و عملکرد داور در بازی با نساجی خوشحال شدم اما غافلگیر نشدم. برای داور داربی هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

به گزارش ایسنا، تیم‌های پرسپولیس و استقلال در چارچوب هفته دهم لیگ برتر فردا (پنج‌شنبه) داربی هشتاد و پنجم را از ساعت ۱۶:۴۰ در ورزشگاه آزادی برگزار می‌کنند. وینفرد شفر در نشست خبری قبل از داربی ۸۵ تهران اظهار کرد: من ابتدا بگویم که احساس تاسف می‌کنم که یکی از بازیکنان بزرگ پرسپولیس درگذشته و به خانواده او تسلیت می‌گویم. من در نشست خبری قبلی فراموش کردم که از داوری صحبت کنم. من از شخصیت و عملکرد داور خوشحال شدم اما غافلگیر نشدم. برای داور داربی هم آرزوی موفقیت می‌کنم.

 

فوتبال ایران در مسیر خوبی قرار دارد

او همچنین گفت: به تیم نوجوانان ایران تبریک می‌گویم که در جام جهانی خوب ظاهر شدند و فقط مقابل اسپانیا مغلوب شدند. فکر می‌کنم که خیلی به تیم اسپانیا احترام گذاشتند. فوتبال در ایران در مسیر خوبی قرار دارد.

 

روحیه ما روز به روز بهتر می‌شود

او درباره داربی گفت: من خیلی از این که این‌جا هستم خوشحالم. تک تک بازیکنان سخت در حال تلاش کردن هستند. ما پیشرفت و آمادگی خوبی داشتیم. ما روحیه تیمی خوبی داریم و این روحیه هر روز بیش‌تر می‌شود و از این موضوع خوشحالم. روحیه تیم این است که تلاش می‌کند و همه بازیکنان می‌خواهند که از قبل بهتر شوند.

 

بهتر بود داربی دو، سه هفته دیرتر برگزار می‌شد

شفر افزود: ما به اهدافمان می‌رسیم تا یک تیم خوب بسازیم. ما هر زمان که به زمین می‌رویم نمی‌ترسیم و همیشه هدفمان کسب پیروزی است. برای بازی قبلی و این بازی آماده‌سازی خوبی داشتیم و همه بازیکنان، کارهایی را که باید انجام دهند شنیده‌اند. در بازی قبل در ۲۰ دقیقه پایانی کمی بازیکنان خسته شدند. برای ما بهتر بود که دو، سه هفته داربی دیرتر برگزار می‌شد تا بیشتر آماده می‌شدیم.

 

تماشاگران به بازیکنان انرژی بدهند

شفر ادامه داد: بعد از داربی آخر که پرسپولیس به استقلال باخت زمان زیادی برای آماده کردن خودشان داشتند. ما در راه این هستیم که به آن مرحله برسیم. ما باید هر هفته تلاش بیشتری کنیم. می‌دانم که بازیکنان می‌خواهند پیروز شوند و ما هم آماده سازی خوبی داشتیم. مانند همه داربی‌های دیگر می‌خواهیم که هواداران از ما حمایت کنند. شاید برخی اوقات بازیکنان در طول داربی آمادگی‌شان افت کند که در این زمان تماشاگران باید به او انرژی دهند.

 

او افزود: این بزرگ‌ترین داربی آسیا است و خوشحالیم که این داربی را برگزار می‌کنیم. ما باید ۲۰ درصد بیش‌تر از تیم حریف خودمان را آماده کنیم تا به سطح یکسان برسیم.

 

امیدوارم نتیجه غافلگیرکننده‌ای بگیریم

سرمربی استقلال اضافه کرد: امروز تمرین آخر است و من زمان کافی را دارم تا با بررسی فیلم تمرین ۱۱ بازیکن نهایی‌ام را انتخاب کنم. صبح جلسه‌ای با بازیکنان داشتیم و یکسری از ویدئوها را دیدیم و متوجه شدیم که بازیکنان برای این بازی خیلی آماده هستند. من به تمام بازیکنانم اطمینان دارم و اطمینان دارم که هواداران خوبی داریم که می‌توانند ما را در کسب نتیجه کمک کنند. امیدوارم بتوانیم نتیجه غافلگیر کننده‌ای کسب کنیم. ما در داخل و خارج از زمین آماده‌ایم.

 

من هم مثل هواداران می‌خواهم برنده شویم

او درباره هدف استقلال در بازی فردا و نقش بازیکنان با تجربه اظهار کرد: فقط هواداران نمی‌خواهند پیروز باشند بلکه من هم دوست دارم ببرم. نه تنها فردا بلکه همیشه دوست دارم پیروز باشم. ما داخل زمین نمی‌رویم که امیدوار باشیم و خواهش کنیم که بازی صفر - صفر تمام شود. امیدوارم همه تماشاگران وقتی به خانه می‌روند خوشحال باشند اما استقلالی‌ها بیشتر. ما یک گروه از بازیکنان داریم که ژنرال‌های من هستند. ما باید با اعتماد به نفس به زمین برویم و نتیجه بازی را ببینیم.

 

ما در سطح استقلال بازی می‌کنیم نه تیم ملی آلمان

شفر درباره صحبت برانکو مبنی بر این که استقلال با توجه به آلمانی بودن شفر تهاجمی بازی می‌کند گفت: استقلال یک تیم آلمانی نیست. ما می‌توانیم در سطح خودمان بازی کنیم و نمی‌توانیم همانند تیم ملی آلمان بازی کنیم. ما به زمان نیاز داریم. ما برای برد، به گل نیاز داریم و خیلی فرصت‌ها مانند ضد حمله و کرنر برای گل‌زنی است. ما می‌خواهیم بازیکنان سیستم مدنظر ما را در زمین نشان دهند.

 

پرسپولیس بهترین تیم ایران است

او درباره صحبت‌های برانکو درباره تجربه سرمربی در داربی گفت: امیدوارم تجربه من به من کمک کند. این داربی در آلمان یا ریودوژانیرو نیست. در این داربی توپ می‌چرخد و تیم باید باور داشته باشد که می‌تواند موفق باشد. پرسپولیس تیم خیلی خوبی است اما باید اشکالاتش را بررسی کنیم. در بازی قبلی بازیکنان ما می‌دانستند که از دفاع راست نساجی می‌توانیم بهتر حمله کنیم. برانکو استراتژی دارد و من هم استراتژی دارم. در پایان تیمی برنده می‌شود که بتواند استراتژی خودش را در زمین پیاده کند. می‌توانم به بازیکنانم بگویم که پرس کنند اما وقتی آماده نباشند نمی‌توان این کار را کرد. الان پرسپولیس بهترین تیم ایران است و ما در مسیر رسیدن به این هدف هستیم.

 

باید مشکلات خط حمله را برطرف کنیم

سرمربی استقلال درباره ضعف استقلال در خط حمله و خط میانی تیمش گفت: شما به چند بازیکن نیاز دارید که بتواند توپ را خوب منتقل کند و مهاجمی که خوب گل بزند. وقتی هافبک خوب داشته باشید و مهاجم ناتوان باشد کار سخت می‌شود و برعکس. ما سعی می‌کنیم یکسری مشکلات را در خط حمله رفع کنیم ولی در بازی قبلی دو گل ما را مهاجمان ما یعنی قربانی و اسماعیلی زدند.

 

نمی‌خواهم کسی در تیمم بترسد

او در پاسخ به این سوال که در بازی فردا روی جوانان حساب بازی می‌کند یا باتجربه‌ها گفت: روی هر دو حساب می‌کنم. من نمی‌توانم فقط روی بازیکنان با تجربه تکیه کنم و باید بازیکنان با انگیزه‌ای را انتخاب کنم. تجربه خیلی مهم است و ممکن است اگر خیلی هیجانی باشید، خطا کنید و کارت بگیرید که در این هنگام بازیکن باتجربه می‌تواند کمک کند. با تجربه‌ها می‌توانند  به بازیکنانی که ترسیدند کمک کنند. من نمی‌خواهم که کسی در تیم من بترسد و می‌خواهم که آماده باشند. چیزی که اصلا نمی‌خواهم این است که بازیکن برای خودش بازی کند و بازی را به شوخی بگیرد. ما باید از فرصت‌ها استفاده کنیم تا به هدفمان برسیم.

 

اگر ببازیم اتفاقی نمی‌افتد

شفر درباره این موضوع که نگران نیست تا با باخت در این دیدار شغلش به خطر بیفتد گفت: اصلا نگران نیستم. من جمعه شب می‌خواهم به رستوران بروم. چرا که نه؟ من سه هفته است که ایران هستم و یک نفر را در این کشور ندیدم که با من نامهربان باشد. من اهمیت داربی را می‌دانم شاید مردم از این که پس از باخت من را در خیابان ببینند ناراحت شوند اما من مطمئنم که اتفاقی نمی‌افتد.

 

در سطحی که می‌خواهم نیستیم

او افزود: من ۱۱ بازیکن اصلی‌ام را می‌شناسم. شاید در ذهنم داشته باشم که برای آنها جایگزینی در نظر بگیرم. مشکل این است که در سطحی که می‌خواهم نیستیم. شاید اگر داربی سه هفته دیگر بود درباره ترکیب تیم بیش‌تر صحبت می‌کردم ولی الان پرسپولیس در لیگ قهرمانان بوده و در لیگ بالای جدول است و ما پایین. ما اگر در گذشته موفق نبودیم باید فراموش کنیم.

 

دو، سه دروازه‌بان خوب داریم

سرمربی استقلال درخصوص حضور مهدی رحمتی در بازی فردا گفت: من فردا ۱۱ بازیکنم را اعلام می‌کنم. ما دو، سه دروازه‌بان خیلی خوب داریم. حسین حسینی، رحمتی و عرشیا دروازه‌بانان خوبی هستند.

 

شفر درباره غیبت سه مهره مهم پرسپولیس در این دیدار هم تصریح کرد: ما هم چند بازیکنمان را نداریم که به خاطر مصدومیت با ما نیستند. اگر بهترین تیمشان جلوی ما بازی کند برای ما خیلی بهتر است.

 

برانکو کارش را بلد است

او درباره میزان آشنایی‌اش با برانکو گفت: من از زمانی که در آلمان بودم او را می‌شناسم. او را واضح می‌شناسم و او کارش را بلد است.

 

بهترین‌ها را برای داربی انتخاب می‌کنم

سرمربی استقلال درباره فاکتور موفقیت تیمش در بازی فردا بیان کرد: شما فرانتس بکن‌باوئر را می‌شناسیم. قبل فینال ۱۹۹۰ به بازیکنان گفت بروید بیرون و فوتبال بازی کنید. آنها هم قهرمان جام جهانی شدند. مهم این است که بازیکنان اعتماد من را ببینند و من هم خوشحالم که آنها تلاش می‌کنند. این خیلی مهم است که بازیکنان بدانند آماده هستند. ۱۱ بازیکن این را می‌دانند که من بهترین‌ها را برای داربی انتخاب می‌کنم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------