پاداش ۸۰ میلیاردی تیم ملی از جام جهانی/ چه برنامه‌ای برای این پول وجود دارد؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,جام جهانی
فدراسیون جهانی فوتبال دیر یا زود پاداش هنگفتی که تیم ملی ایران به واسطه حضور در جام جهانی به دست آورده، پرداخت می‌کند اما هنوز مشخص نیست چه برنامه‌ای برای استفاده از این پول وجود دارد. 

به گزارش ایسنا، حضور درخشان تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه علاوه بر کسب اعتبار و جایگاه برای فوتبال ایران، درآمد بسیار خوبی هم به دنبال داشته و فیفا به خاطر حضور تیم ملی در دور گروهی ۸ میلیون دلار به عنوان پاداش به تیم ملی پرداخت می‌کند که با احتساب هر دلار به قیمت ۸۳۵۰ تومان، فدراسیون فوتبال مبلغی در حدود ۶۷ میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال پرداخت می‌شود.

 

در کنار این مبلغ، فیفا ۱.۵ میلیون دلار هم بابت آماده سازی تیم‌ها برای جام جهانی در نظر گرفته که به گفته مسئولان فدراسیون بخشی از این مبلغ صرف هزینه کمپ، هتل و آماده‌سازی تیم ملی شده و فیفا این هزینه ها را از پاداش ایران کم می‌کند. 

 

در مجموع فدراسیون فوتبال ۹.۵ میلیون دلار به خاطر حضور در جام جهانی به دست آورده که معادل ۸۰ میلیارد تومان می‌شود.

 

این مبلغ فراتر از بودجه فدراسیون فوتبال در یک سال است و مهدی تاج و همکارانش علاوه بر اختصاص دادن مبلغی به آماده سازی تیم ملی برای جام ملت‌ها و جام جهانی، می‌توانند پروژه‌های نیمه کاره خود را هم پیگیری کنند و حداقل کمپ تیم ملی را به امکانات روز دنیا مجهز کنند.

 

البته هنوز مشخص نیست این پول چه زمانی به دست فدراسیون می‌رسد چرا که به خاطر تحریم‌های بانکی آمریکا فیفا با محدودیت‌های زیادی برای دادن این پول به ایران مواجه است اما نکته امیدوار کننده این است که با توجه به پرداخت دلاری این مبلغ، چیزی از ارزش آن در آینده دور هم کاسته نمی‌شود.

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------