آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد(هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار امروز با صنعت نفت آبادان مشخص شد که طبق پیش بینی ها سرمربی برزیلی تغییری در ترکیب…

ماجرای دوپینگ عزت‌اللهی چه بود؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,دوپینگ عزت‌اللهی
صبح دیروز برخی از خبرگزاری‌های روسیه از مثبت شدن نتیجه آزمایش دوپینگ سعید عزت‌اللهی خبر دادند که همه را متعجب کرد. 

در حالی که سایت SM news روسیه اعلام کرده بود سعید عزت‌اللهی، هافبک تیم ملی فوتبال ایران به‌دلیل استفاده از ماده ممنوعه و هورمونی «لوتئینه» به دوپینگ متهم شده است و گروه ضد دوپینگ فیفا در حال بررسی این موضوع از طریق بررسی نمونه آزمایش A او هستند، اما پس از ساعاتی سایت اسپورت اکسپرس روسیه با انتشار گزارشی این پرونده را مختومه اعلام کرد.

 

در گزارش سایت این روزنامه روسی آمده است: «آزمایش دوپینگ از سعید عزت‌اللهی روز دوم ماه ژوئن (۱۲ خرداد) در شهر استانبول ترکیه و در چارچوب کنترل‌های خارج از رقابت‌ها گرفته شده است.» آزمایشگاه آژانس بین‌المللی ضددوپینگ (WADA) در شهر لوزان سوئیس نیز به فیفا اعلام کرد که در آزمایش سعید عزت‌اللهی، بازیکن تیم ملی فوتبال ایران نتیجه‌ای غیرمعمول به خاطر غلظت هورمون لوتئینه حاصل شده است با این حال آزمایش‌هایی برای تشخیص هورمون‌های گنادوتروپین آزاد کننده، ضد استروژنیک و مهار‌کننده آروماتاز ​​انجام شد که نتایج منفی به‌دنبال داشتند.

 

دپارتمان ضد دوپینگ فیفا نیز تحقیقاتی در این رابطه انجام داد و اعلام کرد درنهایت نتایج حاصل‌شده نباید به‌عنوان نتیجه نامطلوب از آنالیز‌ها برداشت شود.

 

به دنبال این قضیه و روشن شدن این موضوع‌، کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال ایران درباره شایعه دوپینگ عزت‌اللهی وارد ماجرا شد و نسبت به این خبر و شایعه دوپینگ سعید عزت‌اللهی واکنش نشان داد.

 

به گزارش فدراسیون فوتبال، توحید سیف‌برقی، رئیس کمیته پزشکی فدراسیون فوتبال کشورمان درباره مطالب منتشره در رسانه‌های روسیه‌ای پیرامون سعید عزت‌اللهی، هافبک ملی‌پوش کشورمان عنوان کرد: «پیش از آغاز جام جهانی ۲۰۱۸ و در هنگامی که تیم ملی ایران در ترکیه به سر می‌برد، در روز ۲ ژوئن افسران کنترل دوپینگ فیفا در اردوی تیم ملی حضور یافتند و از همه بازیکنان تست ادرار و خون گرفتند. درنهایت، پاسخی که از فیفا آمد این بود که تست دوپینگ همه بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران منفی است.»

 

وی ادامه داد: «در نمونه سعید عزت‌اللهی، ماده‌ای به نام ال.‌اچ، هورمونی است و به همین دلیل روی نمونه او آنالیز‌های بیشتر انجام می‌شود که متوجه شوند علت افزایش این هورمون چه بوده است. درنهایت بررسی‌های کامل صورت می‌گیرد و سه ماده مختلف شامل آزادکننده‌های گونادوتروپین، دارو‌های آنتی‌استروژنیک و مهارکننده‌های آروماتوز مورد آنالیز قرار گرفته  و آنجا روشن می‌شود که سعید عزت‌اللهی هیچ ماده‌ای را مصرف نکرده و در واقع این افزایش به علت افزایش دارو یا مکمل خاصی نبوده است.»

 

سیف‌برقی تصریح کرد: «فیفا در نامه‌ای که روز پنجشنبه به فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد تصریح کرده که هیچ ماده غیر‌‌طبیعی در نمونه آزمایش سعید عزت‌اللهی در آزمایش خارج از مسابقه وجود نداشته و پرونده از نظر فیفا و آژانس مبارزه با دوپینگ بسته شده است.

 

فیفا خواست که این موضوع را به صورت رسمی به بازیکن اعلام کنیم و دیروز این بحث به عزت‌اللهی منتقل شد. همچنین امروز هم فدراسیون نتیجه بررسی‌های فیفا را به باشگاه روستوف روسیه اعلام می‌کند. اینجا به این موضوع اشاره می‌کنم که تا به امروز هیچ مورد دوپینگی در تاریخ فدراسیون فوتبال ایران در تیم‌های ملی بزرگسالان، امید، جوانان، نوجوانان در رده‌های آقایان و بانوان توسط افسران دوپینگ فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته‌ایم و فدراسیون کشورمان همچنان این رکورد را حفظ کرده است.»

 

فرهیختگان 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------