صدا و سیما و عادل فردوسی‌پور به حواشی تیم ملی دامن می‌زنند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,تیم ملی فوتبال

 

پس از درخشش تیم ملی فوتبال در جام جهانی حرف و حدیث‌های بسیاری درباره ماندن یا رفتن کی‌روش از تیم ملی فوتبال ایران مطرح شده و در حالی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون اعلام کرده سرمربی تیم ملی تا پایان جام ملت‌ها قراردادش را تمدید کرده اما رسانه‌های خارجی به‌نقل از نزدیکان کی‌روش این موضوع را رد کردند و همین موضوع ابهاماتی را درباره ادامه همکاری طرفین به‌وجود آورده است.

 

در این میان کی‌روش نیز سکوت کرده و بامداد پنجشنبه تهران را به‌ مقصد لیسبون پرتغال ترک کرد. با این شرایط بحث ادامه همکاری کی روش با فدراسیون فوتبال کاملاً مبهم است. این در حالی است که جام ملت‌های 2019 آسیا کمتر از 6 ماه دیگر برگزار می‌شود و ایران با تیم‌های عراق، یمن و ویتنام همگروه است.

 

محمود اسلامیان در خصوص عملکرد تیم ملی در جام جهانی به خبرنگار «ایران» می‌گوید: «میزان رضایت مردم خود نشان دهنده عملکرد خوب تیم ملی بود. تیم ملی با هدایت کی روش نتایج خوبی در روسیه کسب کرد اما در راه آماده‌سازی مشکلاتی برای تیم ملی به وجود آمد که این مشکلات تأثیر بسیاری در نتایج کسب شده داشت.»

 

مشاور عالی مهدی تاج و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال ادامه می‌دهد: «حمایت هواداران تیم ملی در ایران و حتی روسیه بسیار جالب توجه بود و چندین روز شاهد شور مردم در کشورمان حتی در کشور روسیه (میزبان جام جهانی) بودیم اما متأسفانه در هنگام برگزاری جام جهانی برخی حواشی به وجود آمد. در هنگام برگزاری بازی‌های تیم ملی بحث پیراهن میلاد محمدی مطرح شد که در بازی با اسپانیا سید مجید حسینی با پیراهن این بازیکن در زمین حاضر شد و متأسفانه مجریان صدا و سیما بارها به این موضوع حاشیه‌ای پرداختند، در حالی که به مسائل اصلی کمتر توجه می‌کردند و بیشتر حاشیه‌ها را در نظر می‌گرفتند، حقیقتاً این موضوع ناراحت‌کننده بود.»

 

او در مورد چالش اصلی فدراسیون فوتبال که بحث تمدید قرارداد با کی روش است، بیان می‌کند:«بحث تمدید قرارداد فدراسیون با کی روش جدی است و مهدی تاج در ترکیه، پیش از آغاز جام جهانی با کی روش مذاکره کرد و به توافق رسیده است. توافقی که شفاهی صورت گرفته و تاکنون مکتوب نشده است اما در این بین سرمربی تیم ملی خواسته‌هایی دارد که باید این خواسته‌ها برآورده شود.»

 

اسلامیان ادامه داد: «مهم‌ترین خواسته کی روش این است که مشکلات گذشته برطرف شود. تیم ملی با مشکلات زیربنایی روبه‌رو است و این موضوع را بارها اعلام کرده، مشکلاتی از جمله زمین تمرین، بازی‌های تدارکاتی و... که توقع کی روش رفع این مشکلات است. علاوه بر این بحث همکاری مربیان لیگ با کی روش و نظارت او بر تیم‌های پایه مطرح است که فدراسیون تلاش می‌کند زمینه همکاری مجدد با این سرمربی فراهم شود.»

 

او ادامه می‌دهد: «در صدا و سیما بحث قرارداد مالی کی روش مطرح می‌شود و اینکه اگر مبلغ قرارداد کی روش را بین 80 میلیون ایرانی پخش کنند، به هر ایرانی چقدر می‌رسد! در صورتی که در کشورما افرادی هستند که با دلار دولتی مشکلات بسیاری برای اقتصاد کشورمان به وجود آورده‌اند اما صداو سیما این موضوع را در نظر نمی‌گیرند که عملکرد کی روش و تیم ملی چقدر باعث شور و نشاط در جامعه شده است.»

 

مشاور عالی مهدی تاج و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال بیان می‌کند: «متأسفانه به جای اینکه صدا و سیما کی روش و چند کارشناس را به تلویزیون دعوت کند تا این اشخاص در مورد مباحث اصلی بحث کنند به حواشی می‌پردازد. در حاشیه تیم ملی مسائلی همچون بحث کی روش و برانکو به وجود آمد که این بحث نیزبارها در صدا‌و‌سیما مطرح شد در حالی که نباید این اتفاق می‌افتاد. عادل فردوسی‌پور، مجری برنامه 2018 با دعوت از بازیکنان تیم ملی از آنها در مورد این موضوع سؤال می‌کرد و خودش معتقد بود که نباید این برخورد صورت بگیرد و باید فضا آرام شود اما بارها در مورد این موضوع از بازیکنان سؤال می‌کند و به این مسأله دامن می‌زند!»

 

اسلامیان در مورد اخباری که در خصوص تمایل دیگر کشورها برای جذب کی روش منتشر می‌شود، می‌افزاید: «این اخبار برای اولین بار نیست که منتشر می‌شود و مسأله جدید و جدی‌ای نیست. کی روش طی این سال‌ها زحمات بسیاری برای تیم ملی کشیده است که نتیجه آن هم عملکرد خوب تیم ملی در جام جهانی بود که حتی مورد تأیید مسئولان سیاسی کشورمان هم قرار گرفت و مسئولان سیاسی پس از عملکرد تیم ملی پیام‌های تبریک منتشر کردند و با انتشار این پیام‌ها از تیم ملی حمایت کردند که این موضوع کاملاً دلگرم‌کننده بود.»

 

سرمربی تیم ملی دیروز در گفت‌و‌گویی اعلام کرد که قسمتی از وجودم در ایران می‌ماند. این گونه به نظر می‌رسد که کی روش قصد دارد برخلاف تمایلش از تیم ملی برود. او در پاسخ به این سؤال که آیا کی روش تمایلی به ادامه همکاری با فدراسیون فوتبال دارد؟ می‌گوید: «دل کی روش با ایران است و حقیقتاً او تمایل دارد در ایران بماند اما متأسفانه مشکلاتی وجود دارد که به برخی از این مشکلات اشاره کردم، از جمله این مشکلات برگزاری دیدارهای تدارکاتی و نظارت بر تیم‌های پایه است که این از خواسته‌های کی روش است.»

 

او در ادامه به بحث حق پخش تلویزیونی اشاره می‌کند و می‌افزاید: «متأسفانه این موضوع باشگاه‌های ما را گرفتار کرده و باعث شده تا بخش خصوصی وارد فوتبال نشود و تیم‌های پرسپولیس و استقلال با مشکلات مالی روبه‌رو باشند. در ماه‌های گذشته اخباری در مورد توافق مسئولان ورزش با مسئولان صداوسیما مطرح شد اما متأسفانه این اخبار در حد حرف باقی ماند، به نظر می‌رسد که صداوسیما تمایلی به حل مشکلات فوتبال ندارد.»

مشاور عالی مهدی تاج و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال در خصوص تمایل وزیر ورزش به ادامه همکاری با کی روش بیان می‌کند: «خوشبختانه فدراسیون مستقل عمل می‌کند و دولت تنها نقش نظارتی در بحث فوتبال دارد. وزیر ورزش در مسیر آمادگی تیم ملی حمایت‌های خوبی از فوتبال داشت. او حتی به روسیه رفت و از تیم ملی حمایت کرد. وزارت ورزش تمایل دارد که کی روش تا جام ملت‌ها در تیم ملی بماند اما این موضوع را باید بدانیم که تیم ملی در جام ملت‌ها کار سختی در پیش دارد.»

 

اسلامیان ادامه داد: «تیم‌های کره جنوبی و ژاپن در جام جهانی عملکرد خوبی داشتند و این نشان می‌دهد که این دو کشور بخوبی بر تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کردند. برای رسیدن به جایگاه بالاتر باید تیم‌های پایه را تقویت کنیم که این موضوع از اهداف اصلی فدراسیون است و حقیقتاً در تیم‌های پایه عملکرد خوبی داشتیم. متأسفانه مشکلات مالی باعث شد تا تاج در ترکیه بستری شود و این موضوع بر بالا رفتن کیفیت روند آماده‌سازی تیم ملی تأثیرگذار بود.»

 

بازتاب

شرط‌های کی‌روش برای ماندن در ایران

کارلوس کی‌روش پیش از سفر به پرتغال، در گفت و گویی که با کانال اطلاع رسانی تیم ملی فوتبال انجام داد، ضمن تشکر از مردم ایران بابت حمایت‌هایشان از تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018، گفت هر نتیجه مثبتی که به دست آمده، حاصل زحمات گروهی شاگردانش بوده و مدیون همکاران خویش نیز هست. سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران افزود: ما حتی می‌توانستیم به عنوان سرگروه صعود کنیم اما حالا باید پاسخگوی حذف مرحله اول‌مان باشیم. در هفت سال گذشته همیشه نسبت به برنامه‌های تیم ملی احساس تعهد کرده‌ام ولی مسئولان ورزش ایران برخی وعده‌ها را دادند که هرگز تحقق نیافت. قهرمانی در جام ملت‌های آسیا منوط به اجرای دقیق برنامه‌ها است و با زیر پا گذاشتن مجدد قول‌های قدیمی به جایی نخواهیم رسید. کی‌روش افزود: اگر قضایای قبلی تکرار شود و تعدادی از بازیکنان ما به سربازی اعزام شوند، من نمی‌توانم مربی موفقی برای شما باشم. من اینک به اندازه مردم ایران از حذف تیم ملی ناراحتم و در عین حال از حضور در ایران لذت برده‌ام. پیشنهاد تمدید همکاری به من یک افتخار است زیرا مایل بوده و هستم که در جام ملت‌های آسیا هم سرمربی ایران باشم اما باید مراقب چالش‌ها و مشکلات بود. فتح جام ملت‌ها به هیچ وجه آسان نیست و باید همه نیازها را تأمین کرد. اینک توقع مردم بسیار بالا رفته و اگر فقط به دنبال کارهای معجزه‌وار باشیم، به جایی نخواهیم رسید. نباید فردا بیدار شوید زیرا حتی امروز هم دیر است. کی‌روش یک بار دیگر تأمین خواسته‌های فنی تیم ملی را شرط ماندن خود اعلام کرد و گفت جزئیات و ترسیم سرنوشت در دست فدراسیون است.

 

 روزنامه ایران 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------