ملی‌پوشان فوتبال از سربازی معاف نمی‌شوند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,ملی‌پوشان فوتبال

در پی عملکرد خوب تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه و درخشش بازیکنان جوانی چون سیدمجید حسینی و سعید عزت‌اللهی، وزیر ورزش و جوانان در نامه‌ای به رئیس ستاد کل نیروهای مسلح درخواست معافی 7 نفر از بازیکنان تیم ملی فوتبال از خدمت سربازی را ارایه کرد.

 

در نامه وزیر ورزش و جوانان به سردار سرلشکر پاسدار دکتر باقری رئیس محترم ستاد کل نیروهای مسلح، مسعود سلطانی فر خواستار معافیت خدمت سربازی برای سعید عزت‌اللهی‌آفاق، سردار آزمون، سیدمجید حسینی، علیرضا جهانبخش‌جیرنده، علیرضا صفربیرانوند، مهدی ترابی و علی قلی‌زاده شده بود. اما روز گذشته سردار کمالی، رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با درخواست وزیر ورزش در خصوص معافیت ۷ بازیکن تیم ملی مخالفت کرد. سردار کمالی در این باره گفت: «تقاضای وزیر ورزش برای معافیت 7 فوتبالیست کشور کاری غیرقانونی و غیرقابل اجراست و ستاد کل نیروهای مسلح هیچ اقدامی برای معافیت آن‌ها انجام نخواهد داد.»

 

البته جدا از مخالفت مسئولان ستاد کل نیروهای مسلح با درخواست وزیر ورزش پس از انتشار این خبر، واکنش‌های منفی زیادی در فضای مجازی به این موضوع صورت گرفت. طبق تبصره 4 ماده واحده قانون سرباز-قهرمان، تنها مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال یا مسابقات آسیایی است و با درخواست وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستاد کل نیرو‌های مسلح، شامل معافیت از انجام دوره ضروری خدمت می‌شود. حال آنکه ملی‌پوشان باتوجه به نمایش‌های شایسته خود، نمی‌توانند طبق قانون با معافیت از انجام خدمت روبه‌رو شوند. نکته دیگر آنکه نام علی قلی‌زاده هم در لیست مورد نظر وزیر ورزش قرار دارد؛ بازیکنی که فقط نقش همراه را داشت و حتی در لیست 23 نفره هم نبود. مورد دیگری که در فضای مجازی سخت مورد انتقاد کاربران قرار گرفت عدم استفاده قهرمانان کشورهای دیگر از چنین امتیازات و معافیت‌هایی است و ظاهرا در خیلی از کشورهایی که خدمت نظام اجباری است قهرمانان فرقی با مشمولان عادی ندارند و باید این دوره را طی کنند.

 

 توضیحات وزارت ورزش درباره معافیت ۷ ملی‌پوش

به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش، مازیار ناظمی با اشاره به نامه اخیر وزیر ورزش و جوانان به ریاست ستاد کل نیروی‌های مسلح برای اعطای معافیت به 7 بازیکن تیم ملی فوتبال ایران گفت: «هدف سلطانی‌فر حمایت از قهرمانان افتخارآفرین کشور است و نظیر این شرایط را هم قبلا شاهد بودیم. زمانی مهدی مهدوی‌کیا در بازی به یادماندنی ایران و آمریکا در جام جهانی فرانسه گل برتری ایران را زد و با اذن مقام معظم رهبری از خدمت وظیفه عمومی معاف شد.»

 

مازیار ناظمی گفت: «در قانون سرباز-قهرمان برای قهرمانان تیم ملی فوتبال ایران خلا‌هایی وجود دارد و وزیر ورزش و جوانان برای کمک به این عزیزان که موجب شادی و افتخار مردم ایران و تحسین جهانیان در جام جهانی روسیه شدند در نامه‌ای به ستاد کل خواستار طرح اعطای معافیت از دوره خدمت وظیفه عمومی برای این بازیکنان شد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------