آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

واکنش مایلی‌کهن بعد از دادگاه تجدیدنظر قلعه‌نویی: چطور به او می‌گویند ژنرال خوشش می‌آید، حالا من هم گفتم «گروهبان قندلی»، اشکالی دارد؟

مربی پیشین تیم ملی فوتبال گفت: رای دادگاه تجدیدنظر هر چیزی باشد، احترام می‌گذارم. هیچ وقت از تیم ملی در زمانی که در کوران…

رحیمی: صغر سن بعضی از کشورها در مسابقات آسیایی باورکردنی نبود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,رحیمی
رئیس فدراسیون هندبال با بیان اینکه صغر سن بعضی از کشورها در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا باورکردنی نبود، آخرین وضعیت ادامه کار با سرمربی تیم ملی را تشریح کرد. 

به گزارش مهر، آخرین رقابت هندبال مردان ایران در سال ۲۰۱۸ در سطح قاره آسیا با کسب عنوان پنجمی برای تیم نوجوانان به پایان رسید. با توجه به انصراف دو تیم باشگاهی مردان از حضور در مسابقات جام باشگاه های آسیا، تنها شاهد حضور تیم لارستان در مسابقات باشگاهی قزاقستان و تیم ملی هندبال زنان در رقابتهای قهرمانی آسیای ژاپن خواهیم بود. قرارداد مربی خارجی فدراسیون تا چند روز دیگر به اتمام می رسد و باید دید فدراسیون چه تصمیمی برای حفظ این مربی خواهد کرد. از آن سو علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می باشد. 

 

به همین واسطه علیرضا رحیمی رئیس فدراسیون هندبال در واکنش به سوالات خبرنگار مهر، پاسخ هایی چون متضرر شدن هندبال ایران بابت از دست دادن کرسی کمیته داوران، شرایط خوب هندبال پایه ایران و امید به آینده این تیم، برنامه فدراسیون برای تصاحب دوباره کرسی در بخش داوری آسیا، معلوم نبودن وضعیت ادامه همکاری زوران با توجه به مسائل مالی، تابع قانون بازنشسته بودن و امیدواری برای حل مشکلات ارزی فدراسیون ها و ورزش کشور توسط وزارت ورزش را بیان کرد. 

 

*شما از نزدیک شاهد مسابقات تیم نوجوانان در مسابقات قهرمانی آسیا بودید، نظرتان درباره نتیجه تیم چیست؟ 

- علیرضا رحیمی:  بچه های ما جلوی ژاپن و قطر در دور مقدماتی خیلی خوب کار کردند اما برابر چین تایپه اصلا پیش بینی نمی کردیم ببازند. چین تایپه ای ها  تند و تیز بودند اصلا روی آنها حساب باز نکرده بودیم و از همین بخش هم ضربه خوردیم. خلاصه بگویم فیلم های بازی با عربستان ما موجود است. وقتی کرسی های خود را در آسیا از دست می دهیم  خودش بخشی است که به ما آسیب می زند. بدست آوردن این کرسی ها کاری نیست که یکی دو روزه روی آن کار شود و بدست بیاید. باید روی این مسئله کار شود چرا که کسب آنها در چنین میادینی به درد می خورد. در این مسابقات احساس کردیم که این مسئله خیلی به درد ما می خورد. 

 

* درباره مسائل و مشکلات بوجود آمده در رقابتهای قهرمانی آسیای نوجوانان توضیح بدهید. چرا از این بابت به کنفدراسیون هندبال آسیا اعتراضی نکرده اید؟

- ترجیح می دهم این مسئله را بیشتر از این باز نکنم. سن ورزشکاران بسیاری از کشورها باور کردنی نبود. این مسئله ای است که نمی توانیم به آسیا اعتراض کنیم. چطور اعتراض کنم به ورزشکاری که ۵ سال بزرگتر است!  آن هم ورزشکاری که با پاسپورت کشورش به مسابقات آمده است. ما هم اگر ورزشکار این طوری می بردیم کسی نمی توانست اعتراض کند. به هر حال مشکل صغر سن در این دوره زیاد بود و خدا را شکر ما به این تیم ها نباختیم. با عربستان مساوی کردیم. بچه ها قطر را بردند؛ ژاپن را بردند. در شرایطی که بازی تدارکاتی نداشتند آن هم نسبت به تیم هایی که در رده بالای جدول قرار گرفتند از عملکرد تیم راضی هستم. این تیم تنها یک باخت در مسابقات قهرمانی آسیا داشت و پنجم شد.

 

* تیم هندبال جوانان هم قبل از بازیهای آسیایی در مسابقات قهرمانی آسیا پنجم شد؛ در مجموع وضعیت تیم های پایه را چطور ارزیابی می کنید؟ 

- تیم های هندبال پایه ما این روزها خوب هستند. تیم جوانان هم در مسابقات قهرمانی آسیا با یک بازی باخته به دور بعد نرفت. معتقدم اگر سرمایه گذاری بیشتری روی این تیم ها شود در آینده حتما جواب می دهد و موفقیت های خوبی بدست خواهد آمد. 

 

* گفتید از دست دادن کرسی های بین المللی ما را در آسیا متضرر می کند، آیا برنامه ای برای تصاحب دوباره کرسی کمیته داوران آسیا دارید؟

- کسب کرسی داوری برای ما خیلی مهم است ولی مهمتر این است که این کرسی را از دست داده ایم. ما داریم کارهایی  انجام می دهیم تا بتوانیم دوباره این کرسی را بگیریم. 

 

* قانون منع به کارگیری بازنشسته ها ابلاغ شده است و شما نیز بازنشسته هستید. آیا صحبتی با شما در این خصوص شده است؟ 

- نمی خواهم راجع به این مسئله صحبت کنم. قانون هرچه باشم به آن احترام می گذارم. بحث بازنشستگی تنها بحث من نیست. 

 

* شما رئیسی هستید که وقتی بعد از چند سال دوری از این رشته دوباره به آن وارد شدید، با مسائل و مشکلات عدیده مالی ؛ به هم ریختگی تیم های ملی؛ بدهکاری فدراسیون؛ تعلیق تیم ها و بدهکاری های بین المللی  دست به گریبان بودید. با این شرایط اگر بروید زحمات این چند ساله شما چه خواهد شد؟ 

- من که تنها فردی نیستم که در ورزش کار می کنم. همه زحمت می کشند. گفتم نمی خواهم فعلا صحبت کنم. 

 

* وضعیت حضور «زوران کاستاراتوویچ» در ایران چگونه است و آیا از وی راضی بودید؟ 

- قرارداد این مربی در چند روز آینده تمام می شود. من از حضور وی در این مدت در تیم ملی بسیار راضی بودم. 

 

* آیا با وی صحبت شده و قرار است با توجه به مشکلات ارزی در ایران بماند؟

- با شرایط ارزی نمی توان هیچ حرفی را گفت. فعلا قرارداد زوران تمام شده است. برای تمدید قرارداد نیاز هست موضوع بررسی شود اما الان نمی توانم بگویم. خودش هم دوست دارد در تیم ملی ایران بماند. به هر حال برای ادامه حضورش باید مسائل مالی حل شود. 

 

*  در مجموع در بین مربیان خارجی که تاکنون به تیم های ملی ما آمده اند از کدام یک بیشتر رضایت داشتید؟ 

- من از همه مربیانی که تا الان آمده اند مانند استفان، یوری، ماجک و .. راضی بودم. اما مسائل فنی که از زوران دیدم به نظرم وی مربی بسیار خوبی بود و اگر بماند روی نوجوانان و جوانان تاثیر خوبی خواهد گذاشت.

 

- در حال حاضر برخی تیم های هندبال به دلیل مشکلات مالی قصد حضور در رقابتهای باشگاه های آسیا را ندارند، آیا ادامه این روند هندبال را متضرر نخواهد کرد؟

- این مسئله تنها مشکل هندبال نیست بلکه مشکل همه فدراسیون هاست. مسائل و مشکلات ارزی دست من و فدراسیون نیست باید از راس حل شود. این مسائل ارزی برای ورزش باید یک جوری حل شود و مطمئن هستم که وزارت ورزش در این خصوص راه حلی را پیدا خواهد کرد. 

 

* آیا با ادامه این مشکلات ارزی تیم هندبال بانوان به رقابتهای قهرمانی آسیای ژاپن اعزام خواهد شد؟ 

-  در بحث اعزام تیم بانوان هنوز تصمیم نگرفته ام. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------