ابراز امیدواری سیاوشی به امکان حضور گسترده زنان در ورزشگاه آزادی برای مسابقه پرسپولیس و السد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد که حضور جمع محدودی از زنان در مسابقه روز گذشته فوتبال ایران و بولیوی مقدمه‌ای برای حضور گسترده‌تر آنها در استادیوم آزادی برای بازی پرسپولیس و السد باشد. 

طیبه سیاوشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دیروز اتفاق خیلی خوبی در ورزشگاه آزادی افتاد و شاهد حضور جمعی از خانم‌ها در مسابقه فوتبال ایران و بولیوی بودیم. برای اولین بار که مجوز ورود زنان به سالن والیبال گرفته شد، تعداد کمی با گرفتاری وارد سالن شدند اما در دفعات بعد تماشاچیان خانم برای مسابقات والیبال و بستکبال راحت‌تر از مرحله انتظامی و امنیتی گذشتند و تعداد بیشتری وارد سالن شدند. در مورد فوتبال هم همین طور است. اگرچه حضور گسترده زنان قدری زمان‌بر است اما همین حضور حداقلی هم می‌تواند پیش برنده باشد.

 

وی اضافه کرد: ما در امارات متحده عربی زندگی نمی‌کنیم که یک روز صبح از خواب بیدار شویم و ببینیم چهار وزیر زن منصوب شده‌اند. واقعیت این است که هر حرکتی در جریان زنان، در کشور ما کند است و این به دلیل مقاومت‌هایی است که در این زمینه وجود داشته است. بنابراین ما ناچاریم با آرامش بیشتری کار را دنبال کنیم و هجمه کمتری متوجه مقامات و مسئولین شود تا این حرکت بطئی ادامه‌دار شود.

 

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اعتراض برخی زنان به آنچه حضور گزینشی خانم‌ها در ورزشگاه‌ آزادی خوانده می‌شود گفت: در والیبال و بستکبال هم ابتدا حضور زنان گزینشی بود اما کم‌کم امکان حضور گسترده‌تر آنها فراهم شد. در هفته‌های گذشته همایشی با حضور مقام رهبری در استادیوم آزادی برگزار شد و از جمعیت ۱۰۰ هزار نفری حاضر در ورزشگاه ۶۰۰۰ نفر خانم بودند. البته زیرساخت‌هایی مثل مجزا بودن راه ورود و خروج و همچنین خدمات و امکانات لازم نیز فراهم بود و همین زیربنایی شد تا بتوانیم ورود زنان به ورزشگاه را به صورت آزمایشی داشته باشیم.

 

سیاوشی با بیان اینکه روز گذشته هیچ زنی پشت در ورزشگاه آزادی دستگیر نشد، اظهار کرد: البته این یک دستاورد حداقلی است ولی باز هم جای خوشحالی دارد؛ در واقع دیروز به نوعی پایان برخوردهای امنیتی و انتظامی با زنانی بود که قصد ورود به ورزشگاه را داشتند و این یک قدم به سمت کسب این حق اجتماعی برای زنان است.

 

وی با بیان اینکه موضوع حضور زنان در ورزشگاه در کمیسیون فرهنگی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته، بیان کرد: هیچ مشکلی از نظر فقهی در این زمینه وجود ندارد و از نظر قانونی هم منعی نیست. بلکه خط قرمز نانوشته‌ای است که باید کم‌کم آن را کنار بگذاریم.

 

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در پایان ابراز امیدواری کرد که امکان حضور زنان در ورزشگاه آزادی برای مسابقه فوتبال پرسپولیس و السد به صورت گسترده‌تر فراهم شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------