آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

ترکیب پرسپولیس مقابل صنعت نفت آبادان مشخص شد(هفته بیست و چهارم لیگ بیست و سوم)

ترکیب تیم فوتبال پرسپولیس برای دیدار امروز با صنعت نفت آبادان مشخص شد که طبق پیش بینی ها سرمربی برزیلی تغییری در ترکیب…

پشت پرده فسخ قرارداد بازیکن پرسپولیس با فولاد



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
قرارداد سروش رفیعی با فولاد خوزستان در شرایطی فسخ شده است که این بازیکن از روزهای اوجش به دور بود و حتی برای ادامه کار در این باشگاه، متمم پیشنهادی را قبول نکرد.

به گزارش مهر، این روزها موضوع اختلافات باشگاه فولاد و سروش رفیعی مورد توجه فوتبالی ها قرار گرفته است. در این ماجرا البته برخی سعی بر مقصر نشان دادن باشگاه فولاد دارند و این در حالی است که با اطلاع از شرایط این بازیکن و مسائل پشت پرده می توان تحلیلی بهتر در این خصوص داشت. هرچند که سروش رفیعی هم شب گذشته با انتشار پستی تاکید داشت به خاطر چهار ماه حضورش در این تیم یک ریال هم دریافتی نداشته است.

 

در این گزارش به اتفاقاتی که از ابتدای حضور رفیعی در فولاد رخ داد پرداخته شده است.

 

بازگشت از الخور و حضور مجدد در فولاد خوزستان

سروش رفیعی که از فولاد به فوتبال ایران معرفی شده، پس از انجام ۱۹ بازی برای الخور قطر، دوران فوتبالش در این کشور را تمام شده می بیند و برای بازگشت به فوتبال ایران با پرسپولیسی ها برای نیم فصل دوم (با توجه به محرومیت نقل و انتقالاتی این باشگاه) پای میز مذاکره می نشیند و در این میان با چراغ سبز سرمربی فولاد عازم اهواز می شود تا نیم فصل نخست را در این تیم سپری کند.

 

در همان زمان نوع بازگشت سروش به فولاد اعتراضاتی در بین هواداران این تیم بوجود می آورد؛ آنها متفق القول بر این نکته تاکید داشتند که این قرارداد برای فولاد دو سرباخت است و با توجه به جدایی در نیم فصل این بازیکن در عمل نمی تواند کمکی به تیم آنها کند. با این وجود کادر فنی پیشین فولاد نسبت به جذب این بازیکن که شائبه هایی نیز از آماده نبودن آن وجود داشت، اقدام می کند و بر این اساس سروش به عنوان یکی از آخرین مسافران سوار قطار فولاد می شود تا این تیم را در لیگ هجدهم همراهی کند.

 

۱۵۰ هزار دلار برای «مرد نامرئی» فولاد

قرارداد رفیعی که برای چند ماه و تا نیم فصل اول به فولاد آمده بود، ۱۵۰ هزار دلار بود که با بالارفتن قیمت ارز، شرایط عوض شد. سروش که در تمرینات و اردوی های آماده سازی این تیم حضور نداشته، بازی اول این تیم در خانه را از دست می دهد. با آغاز هفته دوم کارت آی.تی.سی او صادر می شود و در بازی برابر پرسپولیس به میدان می رود.

 

 او در این بازی که برای فولادی ها از اهمیت ویژه ای برخوردار بود، خیلی زود همه را ناامید می کند. سروش  که پس از شکست ۳ برصفر فولاد لقب «مرد نامرئی» به خود می گیرد، در این بازی نشان می دهد که توان مصاف با بازیکنان مقابل را نداشته و حتی با هم‌تیمی‌هایش هم هماهنگی لازم را ندارد. آمار رفیعی در ۷۰ دقیقه حضور در زمین اینگونه می شود؛ بدون شوت، بدون پاس‌ کلیدی، بدون دریبل و تنها ۳۶ لمس توپ. سروش در این بازی ثابت می کند که هیچ نشانی از روزهای اوج خود ندارد.

 

شائبه بازگشت مصدومیت کهنه

در هفته سوم هم اوضاع تغییری نمی کند؛ اینجاست که کاهش جنگندگی این بازیکن و دزدیدن پا در نبرد های نزدیک، شائبه های عود کردن مصدومیت قدیمی مچ پا را پیرامون سروش مطرح می کند؛ مصدومیتی که مجددا در این فصل بازگشته و عملکرد این بازیکن را تحت تاثیر قرار داده است. در مقابل او با انجام تمرینات خاص تلاش می کند و کادر فنی برای بهره بردن از این خرید، تا هفته ششم به او میدان می دهد تا شاید فولاد بتواند با تکنیک او در کنار سایر نفرات به نتیجه برسد، فرصتی که در عمل می سوزد و حاصلی برای فولاد ندارد. در این هفته فولاد در خانه میزبان شاگردان علی دایی است. بازیکنان این تیم جنوبی همه تلاششان را به خرج می دهد اما نتیجه را واگذار می کند.

 

اوج گرفتن اختلافات با سفر بدون هماهنگی به قطر

فردای آن روز (جمعه نهم شهریور ۱۳۹۷) اما خبری در اردوی این تیم می پیچد؛ «سروش برای انجام امور پزشکی و درمان مصدومیت مچ پا عازم کمپ اسپایر قطر شده است.» آتش اختلافات فولاد و رفیعی از این زمان افروخته می شود؛ سفر بدون هماهنگی این بازیکن با مدیران باشگاه که با تغییرات در کادر فنی همزمان شده شرایط را به گونه ای دیگر رقم می زند.

 

اکنون که جدایی پور موسوی قطعی شده، ایلی استان به صورت موقت اختیار امور را در دست می گیرد و با شیوه ای جدید و تاکید بر نظم و انضباط هدایت تیم را برعهده می گیرد. تمرینات به منظور ایجاد تحول در شرایط تیم از سر گرفته می شود و بازیکنان با جدیت کار خود را دنبال می کنند اما خبری از سروش نمی شود!

 

فولاد حتی در نبود این بازیکن در جام حذفی مقابل مس شهر بابک هم به میدان می رود. دیگر  این غیبت بدون هماهنگی صدای مربی خارجی و اعضای کادر فنی را هم در می آورد. آنها از سروش توقع داشتند در زمانی که تیم به او نیاز دارد تعهداتش را انجام دهد.

 

جریمه ۲۰ درصدی و فسخ قرارداد

سرانجام کادرفنی برای مشخص شدن وضعیت، این بازیکن را در اختیار باشگاه قرار می دهد تا کمیته انضباطی در خصوص تخلف او تصمیم گیری کند. نهایتا این کمیته هم به دلیل ترک بدون اجازه تمرینات تیم علاوه بر جریمه ۲۰ درصدی و اشراف بر شرایط جسمانی این بازیکن فسخ قرارداد را برای سروش در نظر می گیرد. تصمیم باشگاه فولاد در روز یکشنبه مورخ هشتم مهرماه با ثبت فسخ قرارداد یکطرفه و با استناد به مفاد قرارداد این بازیکن در هیات فوتبال خوزستان اجرایی می شود.

 

آنها که از نحوه جذب سروش رفیعی در ابتدای فصل و رفتار او بسیار دلخور بودند، بر اتمام هرچه سریعتر این همکاری تمرکز می کنند. فولادی ها از سوی دیگر به این اطمینان رسیده بودند که سروش با توجه به مصدومیت قدیمی که دارد در صورت تغییر رفتار و هرگونه تعهد و توافقی هم نمی تواند پاسخگوی نیاز های تیم در چند دیدار باقی مانده باشد و اصرارشان بر جدایی از چند جهت برای آنان قابل توجیه بود.

 

رفیعی کوتاه آمد اما متمم را امضا نکرد!

پس از مطلع شدن سروش از برخی از تصمیمات باشگاه، اینبار او در تمرینات مصمم تر از قبل کارش را دنبال می کند. رفیعی حتی در جلسه ای با مسئولان باشگاه این اطمینان را می دهد که می تواند در بازی های آینده به فولاد کمک کند و با اضافه کردن متممی در قراردادش و تغییر نحوه دریافت مبلغ مورد توافق، شرایط را برای ادامه این همکاری تسهیل می کند. این متمم شامل دریافت ریال به جای دلار در قرارداد رفیعی بود.

 

در مقابل فولادی ها با توجه به وعده های این بازیکن او را برای بازی با پدیده به مشهد می برند؛ اما در آنجا صحبت ها تغییر می کند. رفیعی که پیش از این قبل کرده بود متمم را امضا می کند در مشهد از امضای متممم خودداری کرد. همین مسئله باعث شد تا فولاد قید پیگیری مسئله فسخ قرارداد را بزند و کار این بازیکن را تمام کند.

 

اصرار بی نتیجه کادرفنی برای جذب رفیعی

ماجرای همکاری فولاد و رفیعی در لیگ هجدهم از جهات مختلف قابل بررسی و نقد است. بازیکنی که با شرایطی نامشخص و بدون آمادگی لازم به تیم ریشه دار فولاد آورده می شود. شاید اگر سروش همان بازیکن سال های نه چندان دور هم بود بازهم جذبش خاصیتی برای فولاد نداشت. سروش قبل از شروع فصل با پرسپولیس قرارداد بسته بود و به صورت قرضی به فولاد آمد. در فوتبالی که رقابت حرف اول را می زند، درست کردن لقمه آماده برای یکی از ۱۵ رقیب خود معنایی ندارد. اینجاست که اصرار و استدلال کادرفنی پیشین فولاد بر جذب سروش با این شرایط جای سئوالات بسیاری را در ذهن ها باقی می گذارد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------