علی دایی : اگر 9 نفره هم می‌شدیم استقلال را می‌بردیم/ بی رگ و ریشه نیستم که ‌زدن بازیکنم را فقط تماشا کنم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,علی دایی
اسطوره فوتبال ایران در گفتگویی جذاب نسبت با حواشی چند وقت اخیر پاسخ داد؛ از درگیری با پرسپولیسی‌ها تا حملاتی که در فضای مجازی و ... به او می‌شود.

علی دایی در گفتگو با  ایلنا در خصوص دیدار مقابل استقلال در جام حذفی و پیروزی برابر این تیم در شرایطی که با یک بازیکن کمتر بازی می‌کردند اظهار داشت: من پیروزی در این دیدار را مدیون تلاش بازیکنانم هستم. ما در‌ بازی با استقلال آمده بودیم که برنده شویم و مطمئن باشید اگر ۹ نفره هم می‌شدیم برنده می‌شدیم. انگیزه بچه‌هایم خیلی بالا بود. در آن بازی علیرغم ۱۰ نفره شدن، با صحبت‌هایی که داشتیم نکاتی که گفتیم را در زمین اجرا کردند و ما به هیچ عنوان به استقلال شانس گل ندادیم. و ما برعکس چند شانس خوب داشتیم و ما می‌توانستیم هم در ۹۰ دقیقه و هم در ۱۲۰ دقیقه بازی را به نفع خودمان تمام کنیم.

 

وی در مورد اینکه برخلاف همیشه به تصمیمات داور مسابقه با استقلال اعتراضی نداشت گفت: من همیشه در صحنه‌هایی که داور تصمیم درست بگیرد اعتراض نکردم. متاسفانه بعضی اوقات اتفاقاتی در زمین می‌افتد که باید معترض بود. شما در همین بازی استقلال و قبل از گل اول آنها نگاه کنید باید داور پشت محوطه جریمه آنها به نفع ما خطا می‌گرفت ما کاشته می‌زدیم و همان توپ اما در برگشت به گل آنها تبدیل شد. ما در آن صحنه اعتراض کردیم و یکی دو صحنه که روی دشتی خطا شد و ما اعتراض داشتیم. ما دنبال این چیزها نیستیم و دوست داریم داور تصمیم درست بگیرد و ما هم بتوانیم کار فنی خودمان را بکنیم.

 

سرمربی سایپا با اشاره به اتفاقات بازی با پرسپولیس و اینکه یک بار دیگر با هواداران این تیم دچار چالش شده است عنوان کرد: ببینید این مسائل را بیشتر شما مطبوعاتی ها بیشتر به آن دامن می‌زنید و یک سری چیزهای ناحق و اشتباه را که خودم البته روزنامه نمی‌خوانم اما دوستانم به من انتقال داده بودند، مثلا گفتند که من با گلر دوم پرسپولیس درگیر شدم در حالی که من فقط به او گفتم به رختکن تیمش برود و او هم قبول کرد. خداییش هم حرفی نزد. اما خیلی‌ جاها گفتند که من با ایشان درگیر شدم و من حمله کردم. آدم با وجدان چطور می‌تواند اینطور بنویسند.

 

دایی در مورد اینکه چرا به فکر حفظ وجهه مربیگری خودش و ورود نکردن به درگیری بازیکنان نبود گفت: اصلا و ابدا این چیز صحت ندارد. من با بازیکنان تیمم رفیق هستم و بعد رابطه بازیکن و سرمربی است. ما بی رگ و ریشه نیستیم که بایستم و نگاه کنم تا به بازیکنم حمله شود. این امکان ندارد.خیلی‌ها را دیدم که در این موقعیت د این سال‌ها چشم خود را بستند و به ندیدن زدند و به رختکن رفتند.من اگر پشت بازیکنانم نایستم، بازیکنم هم جلوی استقلال و ۱۰ نفره جان خودش را برای موفقیت من و تیم نمی‌گذارد.

 

وی در مورد چالش دیگر خودش با هواداران پرسپولیس در مورد مسائل مالی و طلبش از این باشگاه گفت: این هم موضوع دیگری است که نیاز به توضیح بیشتر دارد ولی ماجرا جور دیگری جلوه داده شد. ما هزار بار نامه دادیم و گفتیم ۱۰۰ میلیون برای مالیات دادیم و ۱۲ میلیون هم برای شکایت و پرونده شکل گرفته. این را بدهید و خداحافظ. اما وقتی انواع بی احترامی‌ها و بی‌حرمتی‌ها می‌شود مجبوری بایستی و حقت را بگیری. وقتی از حقت می‌گذری و نامه‌هایت را بایگانی و دبیرخانه نمی‌گیرد باید چه کنید؟ ما دنبال چیزی نبودیم اینقدر بی احترامی  و بی‌حرمتی کردند و حتی شکایت کردند و باید حقانیتم را نشان می‌دادم. وقتی من سکوت می‌کنم و کسی جواب نمی‌دهد و نامه‌هایت در بایگانی گرفته نمی‌شود، باید حقانیت خودم را نشان دهم. همه باید تابع قانون باشیم.

 

سرمربی سایپا ادامه داد: شما نگاه کنید در این چند ساله علی دایی هیچ وقت شروع کننده مساله‌ای نبوده است. هی اقدام کردند و حرف زدند و مساله درست کردند تا مجبور شدم پاسخ دهم. من همیشه به خاطر اینکه جواب بدهم وارد این مسائل شدم و مطمئنا در دوران بازیگری مهاجم بودن و الان در دورانی که مربیگری می‌کنم تبدیل به یک مدافع شدم.

 

وی در مورد ورود سامی الجابر به عرصه مدیریت در فوتبال عربستان و اینکه چرا با توجه به انتقاداتی که از نحوه مدیریتی فوتبال ایران دارد خودش پا به این عرصه نمی‌گذارد، گفت: من اینکاره نیستم! من اینکاره نیستم و نمی‌توانم پشت میز بنشینم. نمی‌توانم و حالم بهم می‌خورد. من در شرکتم هم یکبار پشت میز ننشستم. کشوری مثل عربستان قدر سرمایه‌اش را می‌داند اما در کشور ما به غیر از اینکه برای ما مشکل ایجاد کنند چه کسی جز مردم و آن بالایی پشت من بوده است؟ هر جا بودم دنبال این بودند که یک مدلی ما را خراب کنند. کدام حمایت؟ نه من اصلا دنبال این چیزها نیستم و اگر دنبال این ها بودم دور قبل پیشنهاد وزیر ورزش شدن را رد کردم.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------