گرشاسبی :پرسپولیس را با 80 میلیارد سود تحویل مسئولان می‌دهیم



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,گرشاسبی
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه منتظر است تا تکلیف ادامه همکاریش با این باشگاه مشخص شود، گفت: پرسپولیس را با بیش از صد میلیارد تومان بدهی تحویل گرفتم و در صورت جدایی از این تیم، 80 میلیارد در حساب باشگاه خواهم گذاشت. 

به گزارش ایرنا، تیم پرسپولیس با وجود مشکلات فراوان توانست روزهای خوبی را برای فوتبال ایران رقم بزند و با برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا باعث حضور جیانی اینفانتینو رئیس فیفا و شیخ سلمان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا در ایران شود.

 

حمیدرضا گرشاسبی مدیرعامل باشگاه پرسپولیس روز یکشنبه در گفت و گو با  ایرنا در رابطه با مسائل مختلف مانند برگزاری فینال آسیا، بحث تمدید قرارداد با بازیکنان، برگزاری دیدار با پیکان بدون حضور ملی پوشان، بحث بازنشستگی‌ و رفتن از باشگاه پرسپولیس و مسائل دیگر صحبت‌هایی انجام داد که در زیر می‌خوانید.

 

 ابتدا از برگزاری فینال لیگ قهرمانان آسیا در تهران صحبت‌ کنید که بزرگان فوتبال دنیا به تهران آمدند.

گرشاسبی: برنامه ریزی کنفدراسیون فوتبال آسیا خیلی فشرده بود و تا دو هفته قبل از برگزاری فینال، معلوم نبود چه تیمی در این مرحله حضور دارد. با این وجود توانستیم بلافاصله پس از اینکه فینالیست شدنمان مشخص شود، جلسه فوری تشکیل دهیم و کار را بین اعضای هیات مدیره تقسیم و توانستیم به خوبی این مزیبانی را پشت سر بگذاریم.

 

بیش از سیصد میهمان خارجی به تهران آمدند و بیش از 110 اتاق را در یکی از هتل های تهران تداراک دیدیم. در مجموع با حد اقل هزینه ها در این شرایط اقتصادی توانستیم میزبانی خوبی را انجام دهیم.

 

بخش زیادی از این هزینه ها را از پاداشی که AFC بابت حضور در نیمه نهایی پرداخت کرده بود تامین کردیم. در مجموع توانستیم از اینفانتینو، شیخ سلمان و دبیر کل یوفا نمره قبولی بگیریم و از این آزمون سخت سربلند خارج شویم.

 

اما پرسپولیس قهرمان نشد.

گرشاسبی: درست است. اتفاقا خود اینفانتینو، شیخ سلمان و خیلی دیگر از میهمان های خارجی تعجب کرده بودند که چرا هواداران پس از اینکه قهرمان نشدیم ایستادند و ما را تشویق کردند.

 

هواداران ما در پایان بازی نه اعتراضی کردند و نه صندلی شکستند. هواداران واقعا سنگ تمام گذاشتند و باید از آنها برای این موضوع تشکر کنیم. واقعا مسئولانی که آمده بودند از ما بارها سوال کردند که شما جام نبردید اما چرا هوادارانتان ایستادند و تشویق می‌کنند.

 

آن مسئولان به ما گفتند که زیبایی فوتبال همین است و آنها می‌خواهند در همه جای دنیا هم چنین برخوردی را ببینند. در مجموع خوشحالیم که توانستیم از این آزمون سربلند خارج شویم.

 

 پرسپولیس توانست در حضور رئیس فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا به خوبی از پس میزبانی فینال آسیا بر بیاید و مشکلی هم در این ارتباط پیش نیامد. با توجه به این موضوع آیا صحبتی با اینفانتینو و یا شیخ سلمان بر سر بحث مشکل میزبانی بازی با تیم های عربستانی کردید؟

گرشاسبی: این موضوع در حیطه اختیارات ما نبود اما با این وجود فدراسیون فوتبال در جلساتی که برگزار کرد این موضوع را در دستور کار خود قرار داد و توافقات خوبی هم حاصل شد. در مجموع نحوه میزبانی در فینال آسیا خیلی به نفع فوتبال کشورمان شد.

 

 پرسپولیس سال گذشته به نیمه نهایی آسیا رسید و امسال هم فینالیست شد. آیا سال آینده برای قهرمانی آسیا برنامه ریزی کرده اید؟

گرشاسبی: قطعا همینطور است. نگاه ما رو به جلو است و با برانکو و بازیکنانی که به تیم اضافه شده اند نگاه ما به هر عنوانی است که پیش رو داریم.

 

می‌خواهیم در سال پیش رو هم لیگ برتر، هم جام حذفی، هم سوپر کاپ و تکمیل بخش آنها قهرمانی لیگ قهرماان آسیا را بدست آوریم.

 

 پس از اینکه پرسپولیس قهرمان آسیا نشد، خیلی‌ها مشکل را موضوعی می‌دانستند که مدیریت قبلی به وجود آورده بود. با توجه به حضور شما در هیات مدیره آن زمان آیا این مساله را قبول دارید؟

گرشاسبی: نمی‌خواهیم به عقب برگردیم. ما تمام بدهی و مشکلات قبلی را برطرف کردیم به هیچ وجه دوست نداریم عقب را نگاه کنیم تا ببینیم که چه اتفاقاتی رخ داده است.

 

از هواداران هم می‌خواهم نگاهشان به عقب نباشد و جلو و موفقیت های پیش رو را نگاه کنند. نگاه به عقب هیچ مشکلی را حل نخواهد کرد. اگر به عقب نگاه کنیم یعنی یک گام به عقب رفته ایم پس بهتر است افق دید ما رو به قله باشد تا بتوانیم در کنار هم قله های پیش رو را فتح کنیم.

 

پس از فینال آسیا دوباره بحث جدایی بیرانوند در نیم فصل مطرح شد. آیا این موضوع صحت دارد؟

گرشاسبی: با علیرضا بیرانوند رابطه دوستی بسیار صمیمی دارم و همیشه تمام مسایل را با من در میان می گذارد. او تا امروز هیچ صحبتی در خصوص جدایی از پرسپولیس نداشته است.

 

 به سراغ لیگ برتر برویم. پرسپولیس تا پایان نیم فصل دوم ظاهرا کار خیلی سختی را پیش رو دارد؟

گرشاسبی: درست است و باید با همین داشته بازی‌های پیش رو را برگزار کنیم. متاسفانه چند بازیکن ما مصدوم شدند. باید شرایط را کنترل کنیم تا این محرومیت لعنتی تمام شود تا نیم فصل دوم بازیکنان تازه نفس به ما اضافه شوند و از هواداران هم می‌خواهم تا نیم فصل صبور باشند تا این مقطع سخت را پشت سر بگذاریم.

 

 سازمان لیگ مدعی شده باشگاه پرسپولیس در نامه ای اعلام کرده حاضر است مقابل پیکان بدون حضور ملی پوشان به میدان برود. آیا واقعا چنین موضوعی صحت دارد؟

گرشاسبی: در آن مقطع اگر می‌خواستیم با پیکان بازی کنیم باید آن مسابقه را تنها چهار روز قبل از سفر به قطر انجام می‌دادیم. ما برای بازی با السد در مرحله نیمه نهایی چند بازیکن محروم داشتیم و خود برانکو هم محروم بود.

 

ماهینی هم به تازگی رباط صلیبی پاره کرده بود و احمد نوراللهی هم کمی چهارسر پایش دچار پارگی شده بود. ما هم پس از بررسی شرایط دیدیم که اگر برابر پیکان بخواهیم یک بازیکن هم از دست بدهیم شرایط خیلی سخت و پیچیده می‌شود و به همین خاطر از سازمان لیگ درخواست کردیم تا این بازی به تعویق بیوفتد.

 

سازمان لیگ در آن مقطع به ما گفت شما برای این کار لازم است نامه بزنید که ما بدون ملی پوشان بازی می کنیم اما ما آن را درستش می‌کنم و آنها قول همکاری دادند. ما هم روی حرف آنها این کار را انجام دادیم اما طبق عهدی که بستیم و قولی که گرفتیم ما بدون ملی پوشانمان بازی نکنیم.

 

با این وجود طی صحبت هایی که انجام شد ابتدا قرار بود که اول آذر بازی کنیم اما آنها بازی را 28 آبان انداختند و به نوعی ما مظلوم واقع شدیم.

 

 با توجه به مصدومیت دو بازیکن، آیا بازیکن جدیدی جذب خواهید کرد؟

گرشاسبی: در همین راستا از برانکو خواستیم تا جلسه ای را برگزار و گزینه های او را سئوال کنیم تا سریعا برای جذب آنها اقدام کنیم.

 

الان بحث تمدید قرارداد بازیکنانی مطرح شده که در پایان فصل قراردادشان به اتمام می‌رسد. آیا اقدامی انجام داده‌اید؟

گرشاسبی: صحبت‌های مقدماتی با بازیکنان صورت گرفته و همه از پرسپولیس راضی هستند. در نشستی که با برانکو برگزار خواهیم کرد در مورد این موضوع صحبت خواهیم کرد تا ببینیم او روی چه بازیکنانی برای فصل آینده نظر دارد تا برای تمدید قرارداد آنها اقدام کنیم.

 

هواداران از همین الان خواهان تمدید قرارداد بلند مدت برانکو هستند. آیا برای این کار نیز اقدامی کرده اید؟

گرشاسبی: هنوز یک فصل و نیم دیگر از قرارداد برانکو با پرسپولیس باقی مانده و زمان زیادی با برانکو هستیم. به طور حتم به وقتش به دنبال تمدید قرارداد بلند مدت با سرمربی تیم هم خواهیم بود.

 

 این روزها بحث بازنشستگی شما مطرح شده و تاریخ 26 آبان ماه هم گذشته است. توضیح کاملی در مورد این موضوع می‌دهید؟

گرشاسبی: ما سعی کردیم در هر کجا که کار می‌کنیم بیشتر توانمان را بگذاریم تا خدمت انجام دهیم. ابتدا باید ببینیم که این قانون شامل حال پرسپولیس می‌شود و یا نه. اما ما تا آخرین دقیقه با قدرت به کارمان ادامه خواهیم داد.

 

زمانی که به پرسپولیس آمدیم، این تیم بیش از 100 میلیارد بدهی داشت و بیش از صد ها پرونده خطرناک در فیفا که هر کدام از آنها ممکن بود پرسپولیس را یک پنجره دیگر محروم کند و با کسر امتیاز مواجه شویم اما توانستیم تمام مشکلات و بدهی های قبلی را حل کنیم.

 

الان هم اگر برویم 40 میلیارد از اسپانسر طلب داریم و دو میلیون دلار هم از AFC می‌خواهیم. پرسپولیس را با بیش از صد میلیارد بدهی تحویل گرفتیم و با حدود 80 میلیارد طلب تحویل می‌دهیم. تا 15 آذر که زمان اعلام شده صبر خواهیم کرد تا ببینیم که این قانون بازنشستگی شامل حال پرسپولیس می‌شود یا خیر اما طی عهد و پیمانی که با خدا و وجدان خودمان بستیم تا زمانی که باشیم برای موفقیت پرسپولیس بیش از توانمان را می‌گذاریم و کار خواهیم کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------