همه ایرانی‎هایی که نمی‌توانند دستیار شفر شوند



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,استقلال
یکی از داغ‎ترین مباحث مربوط به استقلال، انتخاب دستیار جدید برای «وینفرد شفر» سرمربی آلمانی این تیم است؛ پستی که هیچ‎یک از گزینه‎های ایرانی شانسی برای تصدی آن ندارند. 

به گزارش مهر، بعد از خودداری «جیری ساناک» از ادامه همکاری با باشگاه استقلال برای فصل جاری، هنوز جانشین وی در کادر فنی آبی پوشان مشخص نشده است.

 

با اعلام امیر حسین فتحی مدیرعامل این باشگاه، «شفر» درخواست رسمی‌اش را برای اضافه کردن دستیار جدید در اختیار باشگاه قرار داده و حتی گزینه مورد نظرش را هم معرفی کرده است. گزینه‌ای که گفته می‌شود ایرانی نیست و مذاکرات اولیه برای استخدام وی آغاز شده است.

 

در یک ماهه اخیر که بحث اضافه شدن یک دستیار جدید برای شفر داغ شد، کم نبودند نام هایی که بعنوان کاندیدای حضور روی نیمکت استقلال مطرح شدند  هرچند که هیچ یک از آنها مورد تایید نهایی مربی آلمانی قرار نگرفتند.

 

از جمله اسامی مطرح شده در این زمینه، محمد تقوی سرمربی موقت تیم تراکتورسازی است. نام تقوی فصل گذشته هم برای اضافه شدن به کادر فنی استقلال مطرح شد که البته مورد تایید قرار نگرفت. در این فصل هم بارها از از تقوی در فضای مجازی و برخی از رسانه‌ها بعنوان نامزد دستیاری شفر یاد شد اما هیچ گاه این بحث جدی نشد.

 

مجید نامجو مطلق یکی از اعضای کمیته فنی استقلال است که نام وی جدی‌تر از همه گزینه‌های دیگر برای این منظور مطرح شد اما این مورد هم عملی نشد در حالیکه اعضای کمیته فنی استقلال هم بی تمایل نبودند که نامجو مطلق به کادر فنی اضافه شود.

 

مهدی پاشازاده هرگز به صورت رسمی بعنوان گزینه‌ای جدی برای حضور در کادر فنی استقلال مطرح نشد اما نام وی هم برای این منظور به گوش رسید. تسلط پاشازاده به زبان آلمانی، سابقه او در هدایت تیم‌های لیگ های پایین تر و نزدیکی سنش به بازیکنان از جمله مواردی بود که جزو فاکتورهای مثبت پاشازاده محسوب می‌شد. 

 

امیدرضا روانخواه هم می‌توانست یکی از گزینه‌های اضافه شدن به کادر فنی استقلال باشد. پیشکسوت جوانی که عضو کمیته فنی باشگاه است و اگر شفر با این موضوع موافقت می‌کرد، حمایت کمیته فنی را هم با خود داشت.

 

علی سامره مهاجم پیشین آبی پوشان هم از جمله پیشکسوتانی بود که بی تمایل برای حضور در کادر فنی استقلال نبود. وی اخیرا هم از هدایت تیم مس رفسنجان کنار رفته بود و به تیمی هم تعهد نداشت.

 

رضا عنایتی دیگر مهاجم سابق آبی پوشان هم می‌توانست از گزینه‌های مناسب برای این منظور باشد. حتی عنایتی به صورت غیر مستقیم هم به برخی از تصمیم سازان باشگاه پیشنهاد شده بود.

 

سرمربی آبی پوشان که فصل گذشته «جیری ساناک» را در کنار خود داشت و این مربی اهل جمهوری چک کمک شایانی به او در زمینه آماده سازی و هدایت تیم کرده بود، ترجیح داد تا با توجه به حضور بیژن طاهری در کادر فنی، از یک دستیار غیر ایرانی استفاده کند. 

 

بر همین اساس شفر گزینه مورد نظرش را برای اضافه شدن به کادر فنی آبی پوشان انتخاب کرده و این گزینه را برای انجام مقدمات به مسئولان باشگاه معرفی کرده است تا هیچ یک از گزینه های ایرانی عملا شانسی برای اضافه شدن به کادر فنی نداشته باشند. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------