AFC: رکورد ایران در جام ملت های آسیا هنوزم دست نیافتنی است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,جام ملت های آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا به روایت رکورد عالی ایران در جام ملت های آسیا پرداخت.

به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا کمتر 40 روز مانده به آغاز رقابت های جام ملت های آسیا 2019 امارات تاریخچه ای را این رقابت ها منتشر کرد و به افتخارات تیم ملی ایران پرداخت و نوشت: تیم ملی ایران در 3  نخست جام ملت های آسیا نتوانست به فینال برسد. اما جمهوری اسلامی ایران پس از کسب مدال نقره اولین دوره مسابقات آسیایی 1951 در نیو دهلی آغاز به درخشش کرد. این دست آورد آغازی شد تا ایران سیطره خود را در فوتبال آسیا از سال 1968 آغاز کند.

 

با افزایش تعداد تیم های شرکت کننده در این مسابقات از 4 تیم به 5 تیم ایران در کنار تیم های میانمار، هنگ کنگ، چین تایپه و رژیم اشغالگر قدوس به میزبانی ورزشگاه امجدیه تهران مسابقات برگزار شد.

 

رابطه عاطفی ایران با جا ملت های آسیا با پیروزی 2 بر صفر مقابل هنگ کنگ آغاز شد. هر دو گل این بازی در 20 دقیقه پایانی به ثمر رسید. بعد از آن 3 پیروزی پیاپی کسب کرد تا تیم محمود بیات اولین قهرمانی خودش را با رکوردی عالی با کسب 4 پیروزی در 4 بازی جشن بگیرد. بعد از 4 سال ایران دوباره قهرمان شد. در آن دوره تعداد تیم ها به 6 افزایش یافت و شکل برگزاری رقابت‌ها تغییر کرد و مرحله حذفی هم به آن اضافه شد. در آن دوره ایران در گروه که با تایلند و عراق بود صدرنشین شد و کره جنوبی نیز در گروه کامبوج و کویت صدرنشین بود.

 

ایران در این مسابقات در نیمه هایی با نتیجه 2 بر یک کامبوج را شکست داد و راهی فینال شد. کره جنوبی نیز در نیمه نهایی با ضربات پنالتی مقابل تایلند به پیروزی رسید و به فینال راه پیدا کرد. در آن دوره دو تیمی که به فینال راه پیدا کردند 3 قهرمانی 4 دوره از این مسابقات را در اختیار داشتند. گل اول بازی را علی جباری برای ایران زد اما پارک لی گل او پاسخ داد و بازی را به تساوی کشاند. بازی در وقت های قانونی با نتیجه تساوی تمام شد و به وقت های اضافه کشیده شد. حسین کلانی در وقت های اضافه دوم گل دوم و برتری ایران را زد تا ایران برای دومین بار متوالی قهرمان آسیا شود.

 

4 سال بعد اتفاق بهتری در انتظار ایران بود. وقتی که تیم ملی بار دیگر در ایران پیروز خارج شد و سومین قهرمانی متوالی خود را در آسیا کسب کرد و رکوردی که تاالان دست نیافتنی مانده است.

 

6 تیم در مرحله نهایی در تهران گرد هم آمدند و ایران به راحتی نیمه نهایی رسید. ایران در مسابقات در گروه دوم به همراه تیم های عراق و یمن صدرنشین شد. کویت نیز در گروه یک با حضور تیم های چین و مالزی صدرنشین گروه خود شد. در نتیجه بازی فینال در حضور 100 هزار هوادار در ورزشگاه آزادی میان ایران و کویت برگزار شد. ایران در بازی پیروز شد تا برای سومین بار متوالی قهرمان آسیا شود.

 

علی پروین زننده تنها گل این دیدار گفت: کویت در آن زمان خیلی قوی بود و تیمی بود که به همراه ایران به فینال رسیده بود. بازی سختی بود و در منطقه جریمه یکی از آنها مرتکب اشتباهی شد و توپ از پایش جدا شد و به من رسید و من هم با شوتی موفق به گلزنی شدم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------