پیشنهاد برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار روی میز فیفا



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فیفا
کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی (کونمبول) برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار را به جای چهار سال یک بار به فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) پیشنهاد کرد. 

به گزارش  ایرنا از تارنمای خبری ایندیپندنت، این طرح پیش از این از طرف سپ بلاتر رئیس سابق فیفا مطرح و همان زمان رد شده بود.

 

اما به گفته الخاندرو دومینگز رئیس کونمبول این پیشنهاد از نظر اقتصادی و فعالیت حرفه ای بازیکنان معقول است و آنها فرصت بیشتری برای حضور در بزرگترین رویداد ورزشی جهان خواهند داشت.

 

این پیشنهاد ماه گذشته در کنگره فیفا در کیگالی مطرح شد اما دومینگز در آستانه برگزاری فینال کوپالیبرتادورس در روز شنبه در بوئنوس آیرس که قرار است جیانی اینفانتینو رئیس فیفا هم تماشاگر آن باشد، این اظهارات را مطرح کرد.

 

در صورت برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار، بازیکنان بیشتری فرصت حضور در بین از دو تورنمنت را خواهند یافت.

 

دومینگز اظهار داشت: جام جهانی بدون انتظار طولانی می تواند در اروپا، آفریقا، آسیا، آمریکای شمالی یا جنوبی برگزار شود.

 

وی گفت: به فیفا پیشنهاد کرده ایم جام جهانی به جای چهار سال یک بار، هر دو سال برگزار شود. به جای برگزاری لیگ ملت ها در فاصله جام ها، می توان جام جهانی را هر دو سال یک بار برگزار کرد که شامل همه تیم ها هم بشود.

 

دومینگز گفت: با این پیشنهاد بازیکنان می توانند در چهار جام جهانی حضور یابند. در حالی که با ساختار کنونی در بیشتر از دو جام جهانی حضور نخواهند داشت.

 

وی در ادامه افزود: لازم به گفتن نیست که پول عامل انگیزه بخشی است. فیفا از این رهگذر درآمد بیشتری کسب می کند و پول بیشتری توزیع خواهد کرد.

 

وی با مشاهده موفقیت لیگ ملت های اروپا از گسترش این لیگ که شامل تیم های آمریکای جنوبی هم شود، استقبال کرد.

 

دومینگز مشتاق است از پیشروی بیشتر اروپا از نظر اقتصادی و تکنیکی از آمریکای جنوبی جلوگیری کند. او از گفت و گو در این زمینه استقبال کرد و گفت همیشه می گویم باید با هم کار کنیم و هیچ گاه نه نگوییم. 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------