چه کسانی بعد از دربی معروف به خانه مجیدی رفتند؟



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فرهاد مجیدی
صحبت‌های تازه فرهاد مجیدی پرده از رازی پنهان در باشگاه استقلال برداشته است 

قصه از آنجایی شروع شد که ستاره سابق استقلال پرده از رازی بزرگ برداشت و اعلام کرد بعد از شکست ۲ بر ۴ استقلال برابر پرسپولیس در لیگ پانزدهم پیشنهاد سرمربیگری این تیم را داشت که آن را رد کرد. فرهاد مجیدی در این خصوص به روزنامه «خلیج» امارات گفته بود: «من دو فصل پیش برای هدایت استقلال پیشنهاد داشتم. بعد از اینکه استقلال با نتیجه ۲ بر ۴ از پرسپولیس شکست خورد در ساعات اولیه برخی از سوی باشگاه استقلال به منزل من آمدند و خواستند پیشنهاد سرمربیگری این تیم را قبول کنم ولی من این پیشنهاد را نپذیرفتم و قبول نکردم جانشین پرویز مظلومی سرمربی وقت تیم شوم.»

 

همین موضوع عاملی شد تا به سراغ مدیران وقت باشگاه استقلال برویم و درخصوص این اتفاق و صحت و سقم آن، پرونده‌ای در روزنامه امروز باز کنیم. در همه این ماه‌ها همواره از فرهاد مجیدی به‌عنوان دستیار شفر و مربی جدید استقلال نام برده می‌شد، اما اینکه آیا واقعا یک روز فرهاد مجیدی پیشنهاد سرمربیگری استقلال را در جیب داشته، از آن دست ادعاهاست که یک مقدار عجیب به‌نظر می‌رسد.

 

 افشارزاده: من خبر نداشتم!

در همین رابطه ابتدای به امر به سراغ بهرام افشارزاده، مدیرعامل وقت استقلال رفتیم. افشارزاده در پاسخ به این سوال که آیا پیشنهاد این باشگاه در آن زمان و بعد از شکست 4 بر 2 در دربی فروردین 95 به فرهاد مجیدی صحت دارد، یا خیر گفت: «اصلا در جریان نبودم! اصلا در جریان نبودم و باز هم تاکید می‌کنم اصلا در جریان این موضوع نبودم. بهتر است خیلی دنبال حواشی نباشید. گذشته‌ها گذشته و از شما می‌خواهم آینده‌ها را رقم بزنید!»

 

 مسئول سابق: بله، سه نفر به منزل مجیدی رفتند

از پاسخ افشارزاده قانع نشدیم! مگر می‌شود چنین اتفاق مهمی در باشگاه بزرگی مانند استقلال بیفتد و مدیرعامل باشگاه از آن مطلع نباشد؟ بر همین اساس به‌سراغ یکی از معاونان سابق باشگاه استقلال رفتیم تا واقعیت ماجرای فوق را با وی درمیان بگذاریم، با این توضیح که او از ما خواست به رسم امانت، نامش را ذکر نکنیم.

 

وی نیز در همین زمینه به «فرهیختگان» گفت: «بله این واقعیت تاریخی درستی به‌شمار می‌رود. در آن زمان مذاکره لازم با فرهاد مجیدی برای سرمربیگری استقلال انجام شد و این موضوع صحت دارد. بعد از شکست 4 بر 2 در دربی فروردین 95‌، سه نفر از دوستان به منزل فرهاد مجیدی در تهران رفته و تا پنج صبح با وی مذاکره کردند.»

 

وی درباره اینکه چطور افشارزاده از این موضوع ابراز بی‌اطلاعی می‌کند، گفت: «مگر می‌شود بدون اجازه مدیرعامل بخواهند سرمربی انتخاب کنند؟ مگر معاون می‌تواند به کسی حکم بدهد؟»

 

این مقام مسئول سابق در استقلال نامی از سه نفری که برای مذاکره به منزل مجیدی رفته بودند، نیاورد اما با پیگیری‌هایی که داشتیم مشخص شد یکی از مدیران وقت باشگاه به همراه یکی از بازیکنان سرشناس و همچنین یکی از افراد جنجالی نزدیک به باشگاه برای اینکه فرهاد را سرمربی استقلال کنند، به منزل وی رفتند.

 

 افشارزاده: نبش‌قبر نکنید!

این اظهارات باعث شد تا دوباره با افشارزاده تماس بگیریم و جزئیات بیشتری را از وی سوال کنیم. مدیرعامل سابق استقلال در این مورد گفت: «درخصوص مذاکره با مجیدی نه نظری دادم و نه مطلع بودم. کار سیاسی که نمی‌کردیم. اگر می‌خواستیم مربی را تعویض کنیم، خیلی راحت می‌گفتم انجام دادیم و رودربایستی هم با کسی نداشتیم. به هیچ عنوان رضایت نداشتم این اتفاق بیفتد. اما خواهش می‌کنم نبش‌قبر نکنید. من اصلا اهل این حرف‌ها نیستم و روحم هم از آن اطلاع نداشت. حرف‌هایی در آن زمان شنیدم که برایم اهمیتی نداشت و مهم نبود که چه کسی چه کاری انجام می‌دهد. هرچند تصمیم‌گیرنده اصلی من بودم و من باید درنهایت تصمیم نهایی را در باشگاه درخصوص انتخاب سرمربی می‌گرفتم.»

 

 مظلومی: همان موقع از توطئه باخبر شدم

همه اینها یک طرف داستان بود و طرف دیگر پرویز مظلومی بود که سرمربی وقت استقلال به‌شمار می‌رفت. تیم مظلومی اگر چه شکست سنگینی را در دربی متحمل شد اما هم یک پای فینال حذفی بود و هم در بین مدعیان قهرمانی قرار داشت، با این حال در آن مقطع خیانت عجیبی به او شکل گرفت! مظلومی در همان زمان و بعد از نایب‌قهرمانی جام‌حذفی، در برنامه 90 تا حدودی برخی مسائل را فاش کرد.

 

او یک‌بار دیگر در این خصوص به «فرهیختگان» گفت: «من اصل موضوع را همان موقع فهمیدم. تمام تمرکز ما را هم به این شکل به‌هم ریختند. استقلال در صدر جدول و در فینال جام‌حذفی قرار داشت و در این شرایط قصدشان چه بود؟ زمین زدن استقلال. توطئه از این بالاتر؟! اینها به من لطمه نزدند بلکه به استقلال لطمه زدند. آن زمان هم گفتم که به منزل مجیدی رفتند تا او را برای مربیگری به استقلال بیاورند.»

 

 قصه دنباله‌دار

پیگیری‌ها به آنجایی ختم شد که ماجرای مذاکره با فرهاد مجیدی صحت داشت اما اینکه چرا یک عده از سادگی مدیرعامل وقت استقلال سوءاستفاده کرده و قصد داشتند این تیم را به زمین بزنند، خود سوالی است که شاید آیندگان با خواندن کتاب تاریخ باشگاه استقلال به پاسخ آن پی ببرند.

 

جالب اینکه بحث حضور مجیدی فقط به همان دوره ختم نشد و در مقاطع مختلف صحبت از حضور وی در کادرفنی به‌عنوان نفر اول یا دوم مطرح شد و هنوز هم این صحبت مطرح است.

 

فرهیختگان

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------