زنان در آزادی؛ این بار نوبت آنان است



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,زنان در آزادی
کتاب تاریخ فوتبال ایران که زمانی معدود صفحاتی برای زنان داشت حالا صاحب یک فصل زنانه خواهد شد.

تماشای بازی های تیم‌ملی روی پرده نمایش عریض، پایانی نه چندان روشن بود بر حضور متفاوت زنان در ورزشگاه ها. ورزشگاه های ایران، سال ها بود زنان را نمی پذیرفت و حضور آنان نیازمند تغییرات ظاهری بود. پایان نه چندان روشن در آستانه جام جهانی، در فینال لیگ قهرمانان آسیا واضح‌تر شد. آن‌جا برای نخستین بار پس از انقلاب اسلامی، بخشی از ورزشگاه آزادی میزبان زنانی بود که عاشقانه برای تشویق پرسپولیس به سکو های قرمزرنگ آمده بودند.

 

اما آن ها لذت های کوتاه، حالا طولانی تر و شیرین تر خواهند شد. اخبار پیرامون شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزیر ورزش، رییس کمیته المپیک و بسیاری دیگر از مسئولان نشان می دهد نیمی از جامعه ایران حالا آماده حضور در ورزشگاه ها هستند. حالا تیم ملی بانوان در ورزشگاه آزادی حضور خواهد یافت تا با تشویق صدهزار نفری زنانی که عاشقانه دوستش دارند، فریاد ایران ایران را با جنسیتی متفاوت لمس کند.

 

این مهم ترین خبر چند روز اخیر است. گام های بلند دولت برای حضور زنان در ورزشگاه های ایران با تلاش فدراسیون فوتبال تکمیل خواهد شد. دستاوردی بزرگ برای بیش از پنجاه درصد جامعه ایران که همیشه زیر سایه ای اجباری بودند. این خبر را این بار فدراسیون فوتبال مطرح و  روزنامه نزدیک به باشگاهی تکمیل می‌کند که بخش مهمی از امر ورود زنان به سکو استادیوم های ایران است. اگر پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان نمی‌رفت، ایران میزبان این مسابقات نمی‌شد و معضل ورزشگاه و زنان هنوز در بی برنامه‌ترین روز ها باقی می‌ماند.

 

حالا زیرساخت ها آماده شده است. زیرساخت هایی که سال ها زنان ایرانی منتظر آن بودند، این روز ها در انتظار تماشای عاشقانش است. روز هایی که آن ها برای تماشای ورزش مورد علاقه‌شان نیازی به آرایش ریش و سبیل ندارند، نزدیک است. بزرگترین بخش مجموعه ورزشی آزادی به زودی برای حضور تیم ملی بانوان آماده خواهد شد .

 

 

خبرآنلاین /امیرمحمد سلیمانی 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------