آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

نشست مسئولان ورزش با مجلسی‌ها برای افزایش بودجه سال ۹۸



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,مسئولان ورزش
هشت نفر از مدیران ورزش از چهار دستگاه در راستای رایزنی‎های لازم برای تقویت بودجه ورزش در سال ۹۸، نشستی مشترک با مسئولان کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار کردند. 

به گزارش مهر، اگرچه در لایحه بودجه پیشنهادی رئیس جمهور برای سال ۱۳۹۸، سه نهاد اصلی ورزش یعنی وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک افزایش بودجه داشته اند اما با توجه به حساسیت سال آینده برای ورزش و اینکه علاوه بر بازی های ساحلی جهان بسیاری از میادین انتخابی و توزیع سهمیه ها برای دو رویداد بزرگ المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو هم در این سال برگزار می شود، مدیران مربوطه در این نهادها پیگیری برای تقویت بودجه مصوب را در دستور کار قرار داده اند. 

 

در همین راستا شامگاه سه شنبه نمایندگان وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، کمیته ملی پارالمپیک و شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نشستی مشترک با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی برگزار کردند تا درخواست خود برای افزایش حداکثری بودجه ۹۸ ورزش را به صورت رسمی مطرح و پیگیری کنند. 

 

البته هماهنگی برای برگزاری این نشست از طرف مسئولان وزارت ورزش که اتفاقا نسبت به دیگر نهادهای ورزشی بیشترین سهم را از افزایش بودجه سال ۹۸ ورزش داشته، انجام شد با این حال از نمایندگان دیگر نهادهای مرتبط نیز دعوت شده بود تا در جلسه موردنظر شرکت داشته باشند.

 

ژاله فرامرزیان و امیررضا خادم معاونان وزارت ورزش در امور مالی و مجلس همراه عزیزی مدیرکل امور مجلس این وزارتخانه، کیکاووس سعیدی خزانه دار  و ذی حساب و احمد بابایی مدیر مالی کمیته ملی المپیک، مسعود اشرفی و شهرام منکرسی سرپرست دبیرکلی و خزانه دار کمیته ملی پارالمپیک همراه با حسن کریمی مدیرعامل شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی نمایندگان چهار نهاد ورزشی بودند که در نشست با کمیسیون فرهنگی مجلس شرکت داشتند. 

 

این نشست در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد و طی آن مدیران ورزشی حاضر در نشست با تاکید بر اهمیت سال ۹۸ برای ورزش، خواستار توجه بیشتر به بودجه ورزش و تقویت حداکثری آن شدند. در پایان این نشست مقرر شد موضوع افزایش بودجه ورزش در کمیسیون تلفیق مطرح و بررسی شود. 

 

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه سال آینده، ۴ دی ماه در اختیار مجلس گذاشته شد. بر اساس لایحه تقدیمی رئیس جمهور، ودجه جاری و عمرانی وزارت ورزش که در سال ۹۷ رقمی معادل ۱۱۲۳ میلیارد و ۷۴۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بود به رقم ۱۱۶۶ میلیارد و ۵۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افزایش یافته است. رقم افزایش بودجه ورزش در سال جدید ۴۲ میلیارد و ۸۲۰ میلیون  و ۵۰۰ هزار تومان بوده است.

 

همچنین بودجه جاری و عمرانی کمیته ملی المپیک از ۶۸ میلیارد و ۶۹۱ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در سال ۹۷ به رقم ۷۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش داشته است. بودجه کمیته ملی المپیک ۵ میلیارد و ۸۰۸ میلیون  و ۴۰۰ هزار تومان افزایش داشته است.

 

کمیته ملی پارالمپیک نیز که در سال ۹۷ بودجه ای معادل ۲۸ میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان داشت، با ۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون  تومان افزایش در سال ۹۸ به رقم ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 

در این لایحه بودجه، برای شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی که شرکت زیر مجموع وزارت ورزش به حساب می آید افزایش بودجه قابل توجهی لحاظ نشده است. 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------