چهار سال پیش به خودمان باختیم نه به عراق/عیار تیم ملی مشخص می‌شود



 اخبار ورزشی ,خبرهای ورزشی ,فوتبال ایران
بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به اهمیت دیدار این تیم برابر عراق در هفدهمین دوره رقابت‌های جام ملت‌های آسیا گفت: چهار سال پیش به اشتباهات خودمان باختیم نه به عراق. 

صمد مرفای در گفتگو با مهر به ارزیابی عملکرد تیم ملی فوتبال ایران در دو بازی مرحله گروهی جام ملت های آسیا اشاره کرد و گفت: دو بازی ابتدایی خود را با موفقیت به پایان رساندیم. اگر چه یمن تیم درجه یکی نبود و نتوانست مشکل خاصی برای ما به وجود بیاورد و به راحتی مقابل ما شکست خورد اما ویتنام با یمن قابل مقایسه نبود و تا حدودی برابر ما خطرساز شد. البته تیم ما به مراتب بهتر از تیم ویتنام بود و توانست با کسب پیروزی مقابل این تیم و به دست آوردن شش امتیاز، صعود خود را به مرحله بعد قطعی کند.

 

وی  تأکید کرد: تیم ملی ایران به لحاظ نتیجه عملکرد قابل قبولی داشت. کارلوس کی روش سالها در ایران است. فوتبال ما را می شناسد و با همین شناخت یک تیم مقتدر را به میدان فرستاد که توانستیم به دو پیروزی دست پیدا کنیم.

 

مرفاوی در مورد تیم ملی عراق نیز، تصریح کرد: بازی با این تیم به مراتب سخت تر از دو دیدار اول است. عراق از لحاظ فوتبالی دارای اعتبار است اگرچه همانند گذشته تیم گردن کلفتی نیست ولی تقریبا شبیه ایران فوتبال بازی می کند. آنها سالها پیش فیزیکی تر بودند و تکیه  زیادی بر قدرت بدنی بازیکنانشان داشتند اما این روزها صلابت قبل را ندارند و نشانی از آن قدرت گذشته را در تیمشان مشاهده نمی کنیم.

 

سرمربی پیشین استقلال در ادامه یادآور شد: بازیکنان ما نشان دادند که یک تیم درجه یک و خوب هستند و اعتقاد دارم مدعی اول قهرمانی در این مسابقات، ایران است. اگرچه عربستان، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا هم شانس قهرمانی دارند، اما اعتقاد دارم با تیم خوبی که ما داریم قهرمانی دور از دسترس نخواهد بود و می توانیم در پایان این تورنمنت بزرگ، جام را بالای سر ببریم.

 

وی در پاسخ به این سوال که چهار سال پیش به عراق باختیم و آیا می توانیم انتقام آن شکست را بگیریم؟ گفت: به نظر من انتقام کلمه خوبی نیست. ما چهار سال پیش به خودمان باختیم نه به عراق. اگر چه داور آن دیدار فوتبال ما را اذیت کرد اما با اشتباهات خودمان باختیم و بازی را به عراق واگذار کردیم و حالا کلمه انتقام خوب نیست. ما تنها باید به فکر این باشیم که این تیم را شکست داده و به عنوان سرگروه به دور بعد صعود کنیم تا بتوانیم با حریفی راحت تر مسابقه داده و با پیروزی در آن دیدار هم یک مرحله دیگر را پشت سر بگذاریم.

 

سرمربی پیشین استقلال در پاسخ به این پرسش که آیا حضور بشار رسن و همام طارق در تیم ملی عراق می تواند نتیجه را به نفع تیم این کشور رقم بزند؟ اظهار داشت: اگرچه این دو بازیکن شناخت خوبی از فوتبال ما دارند اما اعتقاد دارم بشار رسن آمادگی گذشته را ندارند و همام هم نمی تواند به تنهایی تأثیرگذار باشد درست است در دیدار قبل دروازه ویتنام را گشود اما این دلیل بر این نمی شود که بتواند نقش تعیین کننده ای در برابر ایران داشته باشد. با توجه به قدرتی که فوتبال ما دارد این دو بازیکن در پایان و در کنار دیگر همبازی ها یشان، شکست را باید پذیرا شوند.

 

مرفاوی در پایان خاطرنشان کرد: عیار تیم ملی از این بازی مشخص خواهد شد. معتقدم اگر بتوانیم برابر عراق یک پیروزی خوب به دست آوریم می توانیم امید زیادی به قهرمانی در این دوره داشته باشیم و طلسم ۴۳ سال جام به دست نیاوردن را بشکنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------