آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گناه دروازه‌بان استقلال چیست/ باید با مشت بر سر دختر جیمی جامپ می‌کوفت؟!

فدراسیونی ها برای جلوگیری از دخالت از بیرون و ممانعت دوباره از ورود زنان این رای را صادر کرده اند تا موقعیت خودشان هم به…

هیچ‌کس به مربی ایرانی رأی نمی‌دهد



اخبار,اخبار ورزشی, جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل


 اخبار ورزشی - هیچ‌کس به مربی ایرانی رأی نمی‌دهد

جام‌جهانی نیز برای ایران به پایان رسید تمام مسئولان ازجمله رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش به تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی در مصاحبه‌هایشان ابراز علاقه کرده‌اند، البته به صورت مشروط

۲ بازی نخست ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۴ برزیل، مخصوصا بازی درخشان مقابل آرژانتین باعث شد تا همه قشرهای جامعه اعم از مردم، مسئولان و کارشناسان هنوز بازی‌های تیم‌ملی در جام‌جهانی تمام نشده، خواستار تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی تیم‌ملی شوند اما باخت مقابل بوسنی و بازی ضعیف بازیکنان تیم‌ملی در گام سوم نظر برخی‌ها در این خصوص را تغییر داد.

به گزارش شهروند، تیم‌ملی کشورمان درحالی بامداد امروز همراه با کی‌روش به تهران رسید که سرمربی پرتغالی در آخرین مصاحبه‌اش از بازیکنان و مردم ایران خداحافظی کرده و پایان جام‌جهانی برای ایران را به معنی پایان کارش در کشورمان عنوان کرده است.

واقعا علاقه‌ای برای تمدید وجود دارد؟
از ماه‌ها قبل بحث تمدید قرارداد کی‌روش بعد از جام‌جهانی ۲۰۱۴ توسط مسئولان فدراسیون درحالی مطرح شده بود که خیلی‌ها معتقد بودند که این اتفاق قبل از حضور در برزیل اصلا عاقلانه نیست و جام‌جهانی باید متری برای سنجیدن کی‌روش باشد.

 

حالا که جام‌جهانی نیز برای ایران به پایان رسید تمام مسئولان ازجمله رئیس فدراسیون فوتبال و وزیر ورزش به تمدید قرارداد سرمربی پرتغالی در مصاحبه‌هایشان ابراز علاقه کرده‌اند، البته به صورت مشروط. فدراسیون‌نشینان مسائل مالی را بهانه می‌کنند و وزارت ورزش قبول شرایط ایران توسط کی‌روش. این شرط و شروط‌ها باعث شده تا هیچ‌کس از علاقه صددرصدی مسئولان برای تمدید قرارداد کی‌روش مطمئن نشود، دقیقا همان چیزی که سرمربی ایران در جام‌جهانی می‌گفت. این‌که یک‌بار هم از سوی مسئولان فدراسیون با او مذاکره جدی نشده و آنها علاقه‌ای به تمدید قراردادش ندارند.

ترکش‌های جدایی کی‌روش
با شرایط فعلی و با توجه به جملاتی که کی‌روش در آخرین مصاحبه‌هایش درباره ماندنش در ایران عنوان کرد، احتمال قطع همکاری با سرمربی پرتغالی که مورد توجه بسیاری از تیم‌هاست، بالا رفته است. حال اگر فدراسیون به همکاری‌اش با کی‌روش بعد از ۳‌سال و نیم - که شاید در تاریخ فوتبال ما اعتماد کردن به یک مربی در این مدت زمان طولانی کم‌نظیر باشد - پایان دهد، فوتبال ما چقدر متضرر خواهد شد؟ اولین ترکش جدایی کی‌روش قطعا در جام ملت‌های آسیا که حدود ۶ ماه دیگر برگزار می‌شود، به بدنه تیم‌ملی برخورد می‌کند. با توجه به مدت زمان کوتاه برای شناخت بازیکنان توسط مربی جدید بازهم یک ناکامی احتمالی در این رقابت‌ها انتظارمان را می‌کشد. از ترکش‌های بعدی این اتفاق می‌توان به قطع همکاری احتمالی برخی از بازیکنان دورگه و شاغل در اروپا با تیم‌ملی اشاره کرد که توسط کی‌روش به تیم‌ملی دعوت شدند.

حاج‌رضایی: بهترین مربی دنیا هم نمی‌تواند جای کی‌روش را بگیرد
امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره احتمال جدایی کی‌روش از تیم‌ملی ایران می‌گوید: «معتقدم باید قرارداد کی‌روش تمدید شود زیرا درحال حاضر بهترین گزینه برای تیم‌ملی کشورمان محسوب می‌شود. حتی بهترین مربی دنیا هم به ایران بیاید، ما ۳‌سال و نیم زمان را از دست داده‌ایم. کی‌روش چند سالی است که با این بازیکنان زندگی کرده و از آنها شناخت بالایی دارد.»وی همچنین می‌افزاید: «برخی مقامات فدراسیون می‌گویند پول نداریم و از طرفی دیگر وزارت ورزش اعلام می‌کند به فدراسیون کمک‌های میلیاردی می‌کند.

 

اصلا مشخص نیست فدراسیون قلبا کی‌روش را می‌خواهد یا ماجرای دیگری در پشت پرده رقم می‌خورد. کار با مربیان ایرانی نیز به دلیل این‌که تاریخ نشان داده زیاد به آنها اعتماد نمی‌شود و نمی‌توان روی حضورشان برنامه‌ریزی کرد، فکر نمی‌کنم دردی از فوتبال ما دوا کند. بهترین گزینه درحال حاضر کی‌روش است.»

جلالی: باید خواسته‌هایمان را از فوتبال مشخص کنیم
مجید جلالی، سرمربی سایپا و کارشناس فوتبال کشورمان از شخصی به‌عنوان بهترین گزینه هدایت تیم‌ملی نام نمی‌برد و دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «درحالی‌که خیلی‌ها می‌گویند بازی آخر واقعیت فوتبال ما را نشان داد، من هم معتقدم که ۲ بازی نخست ظرفیت فوتبال ما را نشان داده است.

 

برای انتخاب مربی بعدی تیم‌ملی باید ابتدا مشخص کنیم که از فوتبالمان چه می‌خواهیم. اگر همین نتایج و خوشحالی‌های زودگذر برایمان راضی‌کننده است، پس به همکاری با کی‌روش به این شکل ادامه دهیم اما اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم باید برنامه ۴ساله داشته باشیم.»وی همچنین می‌افزاید: «زمانی که خواسته‌هایمان از مربی آینده مشخص شد، آن زمان است که فدراسیون می‌تواند تشخیص دهد که کی‌روش می‌تواند بماند یا خیر. انتخاب مربی‌اي مثل پکرمن که فوتبال کلمبیا را تغییر و قبلا نیز در آرژانتین چنین شرایطی را به وجود آورده بود، می‌تواند الگویی برای فدراسیون فوتبال ایران باشد.»

پورحیدری: کی‌روش تا جام ملت‌ها باید بماند
منصور پورحیدری، سرمربی اسبق تیم‌ملی کشورمان در شرایط فعلی و با توجه به نزدیکی جام ملت‌های آسیا کی‌روش را بهترین گزینه می‌داند و به «شهروند» می‌گوید: «تا جام ملت‌های آسیا که رقابت بسیار مهمی برای فوتبال ما محسوب می‌شود، فقط ۶ ماه فرصت داریم و با توجه به این مسأله تمدید قرارداد کی‌روش تا بعد از این بازی‌های بهترین گزینه است. به نظرم این مسابقات بهترین فرصت برای سنجیدن عیار کی‌روش است زیرا دیگر بهانه‌ای در مقابل تیم‌های آسیایی وجود ندارد.»

 

وی همچنین می‌افزاید: «هر مربی چه داخلی و چه خارجی در شرایط فعلی جای کی‌روش را بگیرد و نتیجه خوبی در مسابقات پیش رو به دست نیاورد، کمبود وقت را بهانه می‌کند و کی‌روش را مقصر اصلی این ناکامی می‌نامد اما بهتر است که این مربی تا جام ملت‌های آسیا روی نیمکت تیم‌ملی باقی بماند و اگر در آن مسابقات ما را به اهدافمان رساند، قراردادش تا‌ سال ۲۰۱۸ تمدید شود، اگر نه هم که باید به دنبال گزینه دیگری رفت. »
 اخبار ورزشی - شهروند

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------