کي‌روش: گمانه‌زني‌ درباره دستمزدم واقعي نيست



اخبار,اخبارورزشی,تيم ملي فوتبال


 اخبار ورزشی - پيشنهاد فدراسيون به دستم رسيد
کي‌روش: گمانه‌زني‌ درباره دستمزدم واقعي نيست

سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: به پيشنهاد فدراسيون فوتبال در اسرع وقت پاسخ خواهم داد.

کارلوس کي‌روش در مورد عملکرد ايران در جام جهاني گفت: از عملکرد تيم راضي بودم اما از نتايج راضي نبودم چراکه انتظار داشتم به دور دوم برويم. 99 درصد کارشناسان فوتبال دنيا اين نظر را دادند که آن صحنه مقابل آرژانتين پنالتي بود و من هم نظرم همين است.

وي افزود: فلسفه من بعنوان يک مربي اين است که براي برد تلاش کنم اما آرزو داشتن ماليات ندارد و ما به دنبال اين آرزو بوديم. من تمام توان خودم و مردم را به آن سمت سوق دادم. بازي با نيجريه بسيار استراتژيک بود. ما انتظار زيادي داشتيم و صفر - صفر نتيجه خوبي بود. خيلي عالي است که بتوانيم هميشه در آن سطح بازي کنيم. هدفمان اين بود که تيم را براي صعود به دور دوم نگه داريم.

سرمربي تيم ملي تاکيد کرد: همگان توقع باخت پرگل مقابل آرژانتين را داشتند. بيشتر کارشناسان حتي در ايران انتظار شکست سنگيني را داشتند اما ما بازي قوي را انجام داديم چراکه مي‌دانستيم ايم بازي کليد رفتن به مرحله بعد است، هر بازيکن ما يک کيلومتر بيشتر از بازيکنان آرژانتين دويد و ما يک روز هم کمتر نسبت به حريف استراحت داشتيم.

کي‌روش تصريح کرد: مقابل بوسني هزينه اين بازي‌ها را داديم. بازيکنان ما مقابل نيجريه و آرژانتين عالي بودند اما برابر بوسني اين تداوم فيزيکي را نداشتند. با اين حال بازيکنان من از نظر ذهني عالي بودند. آنها هيچگاه دست از تلاش نکشيدند که اين موضوع فوق العاده بود.

وي يادآور شد: هدف ما صعود به دور دوم بود اما هدف اصلي ما کسب غرور، افتخار و پرستيژ براي ايران بود. کارشناسان قبل از جام جهاني و حتي همزمان با آن زماني که صحبت مي‌کردند اسم تنها سه تيم در اين گروه برده مي‌شد و اسم ايران را نمي‌آوردند اما ما از برزيل با ثبت نام ايران در کتاب‌هاي تاريخ بازگشتيم. به جهان ثابت کرديم ايران عاشق فوتبال است و هواداران علاقه زيادي به فوتبال دارند و ما با غرور و افتخار بازي کرديم.

کي‌‌روش گفت: هواداران و فدراسيون فوتبال با وجود تمام سختي‌ها از ما حمايت زيادي کردند و هنوز اين حس را دارم که اگر تمام برنامه هايم کامل انجام مي شد بيشتر مي توانستيم در اين راه برويم. خوشحالي من اين است که افتخار مي کنم چون به هدف اصلي زدم، هدف اصلي من خوشحالي هواداران و مردم ايران بود که به آن رسيدم.

وي در پاسخ به اين سوال که چه عاملي سبب موفقيت تيم ايران بوده، عنوان کرد: فکر مي کنم مهمترين مسئله نگرش ما و توسعه آن بود. يک فرق بزرگ بين ترس و احترام است. تيم را مقابل سه حريف خود آماده کرديم و از آنها شناخت داشتيم اما هيچگاه جايگاه تيم ها باعث برد نمي شود. ما به آنها احترام گذاشتيم اما اين سبب ترس ما نشد. من و بازيکنان مي دانستيم بسيار مهم است که براي موفقيت سختي بکشيم. ما آمادگي لطمه زدن سيستماتيک به اين تيم ها را نداشتيم، بنابراين سعي کرديم رنج بکشيم و از هر فرصتي استفاده کنيم و به آنها نشان دهيم ما مي توانيم بهترين باشيم.

کي‌روش خاطرنشان کرد: مطمئنم نيجريه و آرژانتين اين را حس کردند و بازيکنان ما هم ايمان داشتند که مي توانند اين را انجام دهند. به بازيکنانم توضيح دادم بين يک گروه بازيکن و يک تيم تفاوت است. هواداران فوتبال ديدند ما بعنوان يک تيم تلاش کرديم و اگر بازنده شديم هم بعنوان يک تيم بازنده شديم. ما توانستيم کسب احترام کنيم چراکه از نظر تکنيکي جايگاه ايران در جام جهاني سي و دوم بود.

وي ادامه داد: کره جنوبي 16 بازيکن شاغل در اروپا و 16 بازي قبل از جام جهاني داشت. بوسني 21 بازيکن شاغل در اروپا دارد. ما 6 بازيکن در اروپا داريم که 4 بازيکن در ليگ هاي اروپا بودند و 2 بازيکن در تيم هايي که به ليگ 2 سقوط کردند. با هدف و برنامه ريزي شما به نتيجه مي رسيد. ما 14 بازيکن را در جام جهاني استفاده کرديم. من 23 بازيکن داشتم که آرزوي يک دقيقه بازي در جام جهاني داشتند.

کي‌روش گفت: من در طول زندگي بازيکناني مانند آنهايي که در اين مسابقات بازي نکردند نداشتم. هواداران بايد به اين تيم که روحيه تيمي داشتند افتخار کنند.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران که در برنامه 2014 حضور يافته بود، با اشاره به اينکه امشب آخرين فرصت براي پرسيدن تمامي سوالات است در مورد تاکتيک ايران براي حمله به تيم بوسني گفت: نظراتي راجع به کار دفاعي تيم ديدم. اگر مي شد از کارهاي تيم در اين 4 سال فيلمبرداري مي کرديم، مي ديديم که اگر در کل زندگي، 5 درصد از تمرين را به دفاع اختصاص مي دادم همواره سعي کردم تمرينات حفظ توپ را انجام دهم.

وي ادامه داد: شما براي حمله مناسب بايد دفاع مناسب هم داشته باشيد. فکر مي کنيد اگر بازيکنان ما با اين آمادگي مقابل آلمان يا الجزاير فقط بخواهند حمله کنند قدرت آن را دارند؟ افرادي با نظر متفاوت در اين زمينه يا هيچ تجربه فوتبالي ندارند يا هيچ تيم بين المللي را هدايت نکردند.

کي‌روش ادامه داد: مقابل بوسني تيم را آماده حمله کرديم اما وقتي تيمي مقابل شماست که بهتر است گزينه اي جز دفاع و استفاده از شانس ها نداريد، ما مي خواستيم حمله کنيم اما آنها حفظ توپ کردند و از تجربه بازيکناني که در منچسترسيتي و رم داشتند استفاده کرده، توانستند بازي را در دست بگيرند و ما کاري نتوانستيم انجام دهيم.

کي‌روش در مورد اينکه از بالا به مردم و فوتبال ايران نگاه مي کند، اظهار داشت: با اين موضوع موافق نيستم. بالاي 31 سال تجربه مربيگري فوتبال دارم و در زندگي بردهاي بسيار خوبي داشتم. مثل همه بازي هايي بوده که باختم و ياد گرفتم تا همان اشتباهات را تکرار نکنم. وقتي اعتقاد دارم برنامه هاي من بهترين راه براي بازيکنان و برد ماست، وظيفه من جنگيدن براي اين برنامه است.

وي افزود: وقتي من آمدم اينجا همه راجع به بُعد عاطفي حرف مي زدند اما در درجه اول درک فرهنگ است و درجه دوم کنار آمدن است. مربي که براي موفقيت تلاش مي کند نبايد با مسائلي که عليه تيمش است کنار بيايد. هميشه روي مسائلي که به آن اعتقاد دارم تاکيد مي کنم. وقتي 6 سال در منچستريونايتد بودم تجربه زيادي کسب کردم.

سرمربي پرتغالي تيم ملي ايران گفت: در منچستر ياد گرفتم هيچکس نمي توان بالاي منافع تيم باشد. وقتي کسي را مي بينيد که مي خواهد بالاتر از منافع تيم باشد نمي توانيد با آن کنار بياييد. اين مسئله شخصي نيست بلکه يک تصميم براي منافع تيم است. من هيچ مسئله شخصي عليه مربيان يا بازيکنان ندارم اما بعنوان مربي هميشه بايد بهترين تصميم را براي تيم بگيرم.

کي‌روش در مورد نبودن افراد قابل در فدراسيون براي همکاري با خودش و تاثير اين موضوع در بحث کنار رفتن برخي بازيکنان تاکيد کرد: بعنوان يک مربي هيچ چيزي عليه رحمتي يا عقيلي نداشتم. قدرداني بزرگي از آنها بخاطر کارهايشان دارم. براي يک مربي تصميم ساده اي نيست اما بايد بين تيم و يک بازيکن يکي را در آن لحظه انتخاب مي کردم. مطمئنم مهدي (رحمتي) از اين موضوع ناراحت نخواهد شد. حتي بين ما امروز ايميل رد و بدل شد و به مهدي گفتم براي خدماتش قدرداني مي کنم.

وي خاطرنشان کرد: به رحمتي گفتم از او در جام جهاني استفاده نمي کنم اما اگر در ايران بمانم در مورد پست او بازبيني مي کنم. او هنوز يکي از بهترين دروازه بان هاي ايران است و عقيلي هم يکي از بهترين مدافعان. در مورد مربيان هم موضعي ندارم تنها نظر متفاوتي دارم.

کي‌روش ادامه داد: مکزيک تقريبا از جام جهاني حذف شده بود اما يک گل اين تيم را براي جام جهاني حفظ کرد. کاستاريکا هم همينطور؛ آنها تمامي بازيکنان را از ژانويه در اختيار داشتند و کار کردند. اين ها را فراموش کنيد حداقل راجع به واليبال ايران صحبت کنيم به آنها تبريک مي گويم براي صعود به جمه 6 تيم برتر جهان. اين به دليل اولويت دادن به تيم ملي بود. بخاطر اينکه آنها خارج از قوانين فيبا کار کردند.

سرمربي تيم ملي افزود: هميشه گفتم اين قوانين براي دفاع از آلمان، برزيل و آرژانتين است. براي همين من با کرانچار و قلعه نويي تفاوت نظر دارم. در جلسه خصوصي، قلعه نويي خودش گفت اگر آلمان يک هفته تمرين مي کند ما شش هفته بايد تمرين کنيم. قلعه نويي اين را پذيرفت. من بايد پاسخگوي 77 ميليون ايراني باشم اما کرانچار و قلعه نويي بايد پاسخگوي هواداران تيم هاي سپاهان و استقلال باشند. اين تفاوت نظر فوتبالي من با آنهاست.

وي در مورد استفاده نکردن و کار ياد ندادن به مربي ايراني عنوان کرد: اعتماد کلمه کليدي است. وقتي شما در تيمي رهبر هستيد تصميمات را براساس تعهد و وفاداري مي گيريد. وقتي وارد ايران شدم با چند مربي صحبت کردم. از برخي آنها دعوت کردم اما مردم بدانند آنها درخواست مبلغي را داشتند که فدراسيون نمي توانست پرداخت کند.

کي‌روش خاطرنشان کرد: من در صحبت‌هايم، سه کمک مربي را انتخاب کردم. راستي مگر مارکار آقاجانيان فرانسوي يا ايتاليايي است؟ فکر کنم پاسپورت مارکار تقلبي است يا او به من دروغ گفته، اين بي احترامي به مربي است که قبول کرد تقريبا مجاني کار کند و اين نظرات را مي شنيد که کي‌روش با مربيان غير ايراني کار مي کند.

سرمربي تيم ملي فوتبال گفت: من از منصوريان حمايت کردم که سرمربي تيم زير 22 سال شود. وقتي يک اشتباه اداري در فدراسيون رخ داد چه کسي کارش را از دست داد؟ سرمربي. سرپرست اشتباه کرد و مديريت تيم بايد اخراج مي شد نه مربي. هميشه گفتم که منصوريان بايد کارش را در تيم زير 22 سال ادامه دهد و در تيم ملي به ما کمک کند.

وي تصريح کرد: در ادامه اميد نمازي را انتخاب کردم. يکي از مربيان قبل از نمازي، مجيد صالح بود اما نمازي با توجه به شرايط ما در فدراسيون يکي از کانديداهاي فراگيري در کنار من بود که بتواند چيزي را به ايران بازگرداند. آيا تقصير من بود که نمازي سه ماه به جام جهاني تيم را ترک کرد تا به ايالات متحده برود؟

کي‌روش يادآور شد: نمازي سه سال در کنار من بود و يکي از تيم هاي ايالات متحده او را به چالش کشيد. آيا من بايد به اين مسئله واکنش نشان دهم؟ چرا کسي به اين کار ايالات متحده واکنش نشان نداد؟ فکر نکنم من مقصر باشم. من با دو مربي ايراني کار کردم و اگر قرار است اينجا بمانم هيچ شکي ندارم که مي خواهم مارکار را در کادر خودم ببينم چون وفادار و متعهد است.

وي افزود: ما گاهي 5-6 ماه بدون دستمزد بوديم، تا جايي که من پول شخصي خود را از کشورم آوردم تا بتوانم با دستيارانم کار کنم. بعد از سه سال کار با مارکار نمي توانم او را از روي نيمکت بردارم تا مجيد صالح آنجا بنشيند. شاهد دارم که او به من گفت مي‌خواهد براي کسب تجربه کنار تيم باشد اما در اردوي اتريش صالح به من گفت که اگر روي نيمکت ننشيند نمي خواهد که آنجا باشد. به او گفتم اين مشکل او است و نمي تواند يک روز کنار تيم باشد و بخواهد روي نيمکت هم بنشيند.

سرمربي تيم ملي فوتبال اظهار داشت: من از بازيکنان، کرانچار و قلعه نويي عذرخواهي مي کنم. اميدوارم آنها هم چيزي از من در دل نداشته باشند. اگر از اصحاب رسانه يا بازيکنان کسي از من ناراحت است از آنها عذرخواهي مي کنم. من اينجا هستم که خودم باشم و کارهايي که به آن اعتقاد دارم را انجام دهم. کفاشيان هم من را به اينجا آورد تا خودم باشم.

وي در مورد اينکه آقاجانيان آناليزورش بوده، تاکيد کرد: مارکار هميشه يکي از مربيان و دستياران من بود. بعد از 3 سال و 3 ماه تجربه بين المللي دقيقا مي داند چه احساسي دارم. منطقي نيست اين اولويت را به او ندهم البته اگر خودش هم بخواهد. من مشکلي ندارم با 4 يا 5 کمک ايراني، کار کنم البته اگر فدراسيون اين تصميم را بگيرد اما وقتي کادري در کنار خود داري بايد اطمينان داشته باشي که مي تواني شب راحت بخوابي و لازم نيست شب با چشم‌هاي باز بخوابي و مواظب اطرافت باشي.

کي‌روش در مورد اينکه بازيکنان مورد نظرش را از قبل برگزيده بود، گفت: نه به هيچ وجه من ذهنيت از قبل تعيين شده ندارم. من اعتقادات خودم را دارم و هميشه سعي مي کنم ذهني باز داشته باشم. در آخرين اردوي خود مهدي شريفي را داشتيم بازيکني که معتقدم در ادامه يکي از بهترين هاي فوتبال ايران خواهد شد. به جواناني چون شريفي و علي کريمي سپاهان فرصت داديم اما تصميمات را بايد برمبناي واقعيات بگيرم.

وي ادامه داد: تمام تمرينات ما ضبط شده است. من هيچگاه تصميماتم بر مبناي نظرات ذهني‌ام نبوده بلکه هر شب تمرينات را نگاه مي کنم تا تصميمات منصفانه بگيرم شايد هم منصفانه نباشد. يکي از سخت ترين تصميمات من پيدا نکردن جا براي بازيکني بود که خيلي دوستش داشتم. اميد ابراهيمي بازيکني بود که از نزديک کارش را دنبال کردم اما وقتي سپاهان بازيکنان را ترخيص نکرد او جايش را در تيم ملي از دست داد.

کي‌روش عنوان کرد: ابراهيمي در اردوهاي زيادي با ما بود و به او اعتقاد داشتم اما وقتي کرانچار اجازه نداد اين بازيکن بيايد من با توجه به نفراتي که در اردو بودند تصميم گرفتم. حامد لک هم از بازيکنان با استعداد در اردو بود که بايد بر روي برخي جهات کار کند اما من بايد تصميم بگيرم بهترين بازيکنان را انتخاب کنم. اگر به ليگ توجه نمي کردم بازيکني مثل بيرانوند دعوت مي شد؟ بازيکني 21 ساله بدون بازي بين المللي را به تيم ملي دعوت کردم و احمد آل نعمه را همينطور.

اين مربي پرتغالي يادآور شد: حالا تصور کنيد بخواهم به ليگ توجه کنم ديگر چه مي شود؟ بنابراين اين حرف را قبول نداريم. ما سيستم ويدئويي داريم و بازي هاي ليگ را هر هفته مي بينيم. ما فقط بازي هاي ليگ را نمي بينيم بلکه سي دي بازيکن به بازيکن را مي‌بينيم. بعنوان نمونه اميد ابراهيمي، رضا حقيقي و تيموريان. سي دي هايي داريم که به آن آناليز عمودي مي گوييم. اين همان راهم براي تصميم منصفانه است. وقتي من نظرات کادرم را گوش مي کنم آخرين تصميم را مي گيرم.

کي‌روش در مورد بازيکني که در آخرين لحظات از تيم ملي کنار گذاشته شد گفت: نمي خواستم بگويم اما او خلعتبري بود. خلعتبري فصل بدي را پشت سرگذاشت. نيمي از فصل را حتي در پرسپوليس روي نيمکت بود. او بازيکني بود که به او بسيار علاقه دارم و در طول اردوها به بازيکنان گفتم بايد سخت تلاش کنيد چراکه بايد به همه بازيکناني که دستاوردي داشتند تا اينجا باشيم احترام بگذاريد. براي همين امروز مي خواهم از آنها قدرداني کنم.

سرمربي تيم ملي فوتبال تاکيد کرد: بدون علي کريمي، عقيلي، رحمتي، محمد نوري و غلامرضا رضايي نمي توانستيم در جام جهاني باشيم. اميدوارم فدراسيون همه آنها را جمع و از آنها تشکر کند چراکه بدون آنها امکان حضور در جام جهاني نبود و اگر قرار است اين اتفاق نيفتد من بعنوان سرمربي تيم ملي از همه آنها تشکر مي کنم.

کي‌روش در مورد استفاده از عليرضا حقيقي و تناقض آن با بحث خط زدن خلعتبري گفت: اين هيچ تضادي ندارد. امروزه اگر در جهان سرمربي بخواهد برمبناي حضور بازيکن تصميم بگيرد تنها مسي و رونالدو در ترکيب تيم ها هستند. آگرو، ژکو و بنزما هم هميشه بازي نمي کنند. من گفتم خلعتبري فصل سختي را پشت سرگذاشت.

وي افزود: همه تلاشم را کردم تا روي خلعتبري ريکاوري کنيم اما در نهايت تصميم لازم را گرفتم. من هميشه متوجه پتانسيل عليرضا حقيقي بودم و مدتي پيش به او گفتم تو بسيار خوب هستي بايد خودت را به چالش بکشي و خارج از ايران بروي. متاسفانه به باشگاهي رفت که فرصتي نداشت اما اين پسر بيشترين تلاش کرد تا به تيمي برود حتي اگر دستمزدي نداشته باشد.

کي‌روش اظهار داشت: حقيقي تصميم گرفت به پرتغال برود و فکر کنم همين تصميم او را به آينده منتقل کرد. ليگ 2 پرتغال هم تفاوتي با ليگ 2 انگليس ندارد. گوچي هم در ليگ 2 انگليس است. بر اين مبنا قوچان نژاد هم نبايد دعوت مي شد. اين دروازه‌بان مثالي براي همه دروازه بان هاي مستعد فوتبال ايران است.

وي يادآور شد: بوسني و الجزاير 21 بازيکن لژيونر دارند يا ژاپن، کره جنوبي و استراليا که 62 بازيکن در اروپا دارد. من به بازيکنان در ايران مي گويم هيچگاه اين اعتقاد را نداشته باشيد که مي توانيد آينده خودتان را دست يک شعبده باز بدهيد. مربي شعبده باز نداريم. مربياني هستند که بيشتر مي برند يا بيشتر مي بازند اما قدم جادويي در فوتبال نداريم.

کي‌روش اضافه کرد: براي پيشرفت بايد به اين فکر کنيم که در جام ملت ها بايد مقابل کره، استراليا و ازبکستان بازي کنيم. براي بازي مقابل آنها بايد برابر سه تيم گروه خودمان پيروز شويم تا با تيم هاي خوب آسيا بازي کنيم. آيا دوستان ما در امارات و قطر خوابيده اند و کاري نمي کنند. بخصوص اينکه به جام جهاني نرفتند و مي خواهند در جام جهاني نام از دست رفته خود را به دست بياورند.

وي گفت: وقتي آمدم مي گفتند من فوتبال عرب ها را نمي شناسم، آنها اشتباه بزرگي کردند. من با آنها کار کردم و از آنها شناخت دارم. آنها بعد از اينکه ديدند ايران تيم اول آسيا است و در جهان افتخار کسب کرده اکنون در ذهنشان و به ويژه روساي فدراسيون آنها يک چيز بيشتر نيست، ايران را شکست دهيم.

سرمربي تيم ملي فوتبال تصريح کرد: نکته مهم ديگر هواداران فوتبال ايران است. توقع هواداران فوتبال در جام ملت ها از ما چيست؟ اکنون بايد اين سوال پرسيده شود چه کاري بايد انجام دهيم؟

کي‌روش در مورد ماندن در فوتبال ايران خاطرنشان کرد: اين فقط راجع به من نيست. اين راجع به خواسته ايران است. 11 ماه گذشته در همه جلسات اين را گفتم که دوست دارم بمانم. 12 ماه طول کشيد و روز پنجشنبه اين نامه را دريافت کردم. اکنون بحث راجع به کي‌روش نيست. توقع ايرانيان چيست؟ آيا بايد قهرمان شويم؟ از قلعه نويي و کرانچار مي پرسم آيا بايد از قوانين فيفا پيروي کنيم؟

وي ادامه داد: نمي خواهم راهکاري را اجبار کنم، ما بايد يک راهکار عمومي پيدا کنيم. چون اين اولين و آخرين فرصت براي شکست دادن تيم هاي عربي است. براي اين کار بايد اردوها و بازي هاي خوبي داشته باشيم. ما احتمالا در مراحل بعدي به کره و ژاپن خواهيم خورد. تاريخ هاي فيفا 4 روز بود اما آنها 16 بازي قبل جام جهاني داشتند. آن 12 بازي تعهدي بود که آن کشورها داشتند.

کي‌روش درباره اينکه برخي از اين بازي ها همزمان با مقدماتي جام ملت هاي آسيا بوده اظهار داشت: بخاطر اينکه آنها صعودشان را قطعي کرده بودند اما ما اجبار داشتيم آن بازي ها را انجام دهيم و دست ايران را با بازي هاي مقدماتي جام ملت ها بستند. همان موقع گفتم بايد راهکاري پيدا کنيم. چراکه کنفدراسيون فوتبال آسيا حضور سه تيم کره، ژاپن و استراليا را قطعي کرده بود. بنابراين ما 4 تاريخ را از دست داديم و بايد يک پِلن دوم براي اين تاريخ ها پيدا مي کرديم.

وي يادآور شد: دو نوع کشور هستند، تيم هاي ملي داريم که بازيکنان در باشگاه ها آماده بازي در تيم ملي مي شوند و کشورهايي که بازيکنان در تيم ملي آماده بازي در باشگاه ها مي شوند. ايران از جمله تيم هايي است که بازيکنان بايد در تيم ملي آماده شوند. ما بايد راهکاري براي تعادل بين مسابقات در آسيا پيدا کنيم تا بتوانيم آينده را بسازيم.

سرمربي تيم ملي تصريح کرد: من مخالف اين صحبت هستم که مي خواستم جام حذفي متوقف شود يا با تعطيلي 5 هفته‌اي ليگ براي ليگ قهرمانان آسيا مخالف بودم اما اين اتفاق افتاد چون نتوانستيم راهي را پيدا کنيم که به سود همه در تمامي اين مسابقات باشد. اکنون معتقدم بايد پيشاپيش اين کار را انجام دهيم چراکه در اين ميان همگي لطمه خواهيم خورد. همه هم حق دارند از منافع خود دفاع کنند.

وي در مورد اينکه آخرين مصاحبه‌اش است، پاسخ داد: نگفتم آخرين مصاحبه، چون مي خواهم حداقل 20 سال ديگر زنده باشم اما گفتم شايد آخرين فرصت براي بحث در مورد اين مسائل باشد و بعد از خوابيدن گرد و غبارها ديگر فرصتي نيست.

کي‌روش درباره توافق با فدراسيون فوتبال ايران گفت: مي خواهم شفاف بگويم تا اينجا چنين توافقي با هيچ جايي ندارم. من اکنون در بازار پيشنهادات هستم. 11 ماه گذشته آماده بودم اين توافق را انجام دهم. پنجشنبه ساعت 7 عصر يک درخواست نوشتاري دريافت کردم. توافقم با رئيس فدراسيون اين بود که راجع به اين پيشنهاد فکر کنم و نظرم را در اسرع وقت بدهم.

وي افزود: اميدوارم به توافق برسيم اما اگر اين مهم مقدور نبود مي خواهم از کفاشيان بخاطر فرصت سرمربيگري ايران تشکر کنم. واقعا دوست داشتم در جام جهاني برزيل باشم. اين فکر شخصي من بود و کفاشيان اين فرصت را به من داد که بخاطر همين از او قدرداني مي کنم.

کي‌روش گفت: هدف اول ما صعود به جام جهاني بود. هدف بعدي ما اين خوشحالي و پرستيژ براي فوتبال ايران بود. وقتي مردم ايران را خوشحال مي بينم هدف اصلي ما همين است. هميشه تعهدم براي ماندن در اينجا را ابراز کردم. مطمئنا به اين پيشنهاد توجه خواهم کرد و اميدوارم هيچ مانعي در اين پيشنهاد نباشد.

وي تاکيد کرد: مي خواهم مطمئن شوم در صلح مي روم. همانطور که در صلح آمدم در صلح هم بروم. هواداران استحقاق شنيدن اين را داشتند که در اسرع وقت به فدراسيون فوتبال جواب خواهم داد. تمام گمانه زني ها درباره درخواست هاي مالي من غير واقعي است. هيچ وقت تا زماني که من مکتوب جواب ندهم درخواست مالي از فدراسيون نکرده ام. مي خواهيد باور کنيد يا نه اما به کفاشيان گفته ام مهمترين مسئله براي من بازيکنان و زميني است که قرار خواهد بود در آن تمرين کنيم.

کي‌روش گفت: من پنجشنبه پاکتي دريافت کردم که آن را باز نکردم. هر پيشنهاد مالي باشد من با آن بحث نخواهم کرد. آماده‌ام در مورد شرايط مالي بحث کنم منوط بر اينکه شرايط تمريني ما مشخص باشد چراکه من همان خواسته هواداران ايراني را دارم، قهرماني در جام ملت هاي آسيا.

سرمربي تيم ملي فوتبال ادامه داد: من اين چالش را مقابل سازمان ليگ، فدراسيون فوتبال و اصحاب رسانه مي گذارم، آيا فوتبال ايران تعهد کامل براي قهرماني در آسيا را دارد؟ شما براي قهرماني بحث دستمزد مربي را نداريد بلکه بحث يک زمين تمرين است.

کي‌روش خاطرنشان کرد: وقتي توپ در جام جهاني به حرکت مي افتد بازيکنان بوسني و آرژانتين به سرعت آن عادت دارند اما در يک زمين با بالانس نامناسب سرعت بازي شما کاهش مي يابد و نمي توانيد فوتبال رو به جلو بازي کنيد. دغدغه اصلي من راجع به اردوها و زمين است. آيا مقدور خواهد بود با بازيکنان تمرين کنيم؟ صبر کنيم و ببينيم جواب فدراسيون چيست.

وي درباره اينکه تصميم به تغيير نسل بازيکنان تيم ملي دارد يا نه گفت: بله، کاملا. البته اين وظيفه هم براي باشگاه ها هست و هم تيم ملي.

کي‌روش درباره نظارت بر تيم هاي پايه اي تاکيد کرد: من برايم نظارت مسئله اي نيست ولي آمادگي اين را ندارم که آبروي خودم را وارد اين کار کنم بعد هرکاري آنها مي خواهند انجام دهند. بايد قدرت را به من بدهند. اگر مي خواهند مسئوليت را بدون اختيارات به من بدهند خيلي ممنون نمي خواهم.

وي در مورد اينکه گفته مي شود فقط ديدارهاي تدارکاتي مورد تاييد بامداد ميرزايي را مي پذيرد هم گفت: حقيقت اين است که چنين چيزي صحت ندارد. از وقتي آمدم گفته شده قرار است با آرژانتين، شيلي و برزيل بازي کنيم. حتي بازي هاي تدارکاتي ما پيش از جام جهاني براساس ارتباطات خصوصي من با روساي فدراسيون اين کشورها بود که آنها بدون هزينه با ما بازي کردند. براي بازي با شيلي بايد به اين کشور مي رفتيم تا به آماده سازي آنها کمک کنيم. هزينه اين بازي هم برعهده خودمان بود. گزينه مالي آن هم هيچ گاه محقق نخواهد شد.

کي‌روش تصريح کرد: افتخار داشتم با بامداد کار کنم و اميدوارم اگر بمانم اين فرصت را داشته باشم که با هم کار کنيم. من افراد متعدد بين المللي را ديدم بامداد يکي از بهترين آنهاست که کارش را مي داند و بدون هيچ منافع و پاداشي، در حالي که برخي افرادي که اصلا نديده ام در گروه ما پاداش مي گيرند، او کار بسيار خوبي را در مسير آماده سازي تيم انجام داده است.

وي افزود: خيلي صحبت مي شود راجع به اين تيم ها که مي خواهند بيايند اما وقتي صحبت پرداخت مي شود دچار مشکل مي‌شويم. آفريقاي جنوبي براي بازي در تهران، درخواست 200 هزار دلار داشت و ما پولي نداشتيم. با توجه به وقت و امکانات آماده سازي خوبي انجام داديم. چند تيم ملي در يک کشور اردو دارند و تيم هاي ملي ديگر را مي آورند و طبق برنامه جو مي روند؟

سرمربي تيم ملي گفت: در پرتغال همه انتقاد مي کنند چون تيم ملي ما به ايالات متحده رفت، در سه شهر مختلف و همه مي‌گويند آنها بازيکنان را کشتند. همينطور انگليس و همه علامت سوال را مقابل بازي هاي آنها مي گذارند و معتقدم ما بازي هاي خوبي داشتيم.

وي درباره اختلافاتش با آل اشپورت و پايان ناگهاني آن گفت: هيچ گاه منافع شخصي‌ام را بالاتر از منافع تيم نگذاشتم. فکر کنم اين داستان تمام شده، اتفاقات براي تيم ملي خوب نبود اما فکر کنم اکنون مناسب نيست که بخواهيم اين گرد و غبار را بلند کنيم. من مبارزه کردم و بلند شدم چراکه اعتقادم اين بود بازيکنان ما استحقاق استفاده از بهترين البسه را دارند آنها نماينده کشور در رويدادي با 3 و نيم ميليارد بيننده بودند.

کي روش تصريح کرد: در آن زمان معتقد بودم اين البسه مناسب نيست. قبل از آمدن در رسانه ها به صورت سربسته اين صحبت را کرده بودم. من هيچ گاه درخواست مالي از آنها نداشتم. آنها يک طرز تفکر ديگري داشتند. وقتي ايران در قطر يا کره بازي کرد، بازي‌هايمان را در رطوبت بالايي انجام داديم. وقتي شما البسه مناسب نداريد بدن بازيکنان آب بيشتري از دست مي دهد و بر روي کيفيت تيم تاثير مي گذارد. بعد از اين هم در هر تيمي کار کنم اتفاقي عليه منافع تيم من باشد با من مشکل خواهند داشت.

وي درباره انتخابش بعنوان بهترين مربي خارجي در اين برنامه گفت: من را مقابل معلمانم قرار داديد. برانکو و ايويچ معلم هاي من هستند و احترام زيادي براي آنها قائل هستم.

کي‌روش در پايان گفت: من 16 جولاي به ايران بازخواهم گشت و آماده پاسخگويي به سوالات هستم.
  اخبار ورزشی - تابناک

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------