آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

شمسایی: حذف ژاپن شگفتی نبود!

سرمربی تیم ملی فوتسال ایران معتقد است افغانستان و تاجیکستان شگفتی‌ساز جام ملت‌ها بودند. به گزارش طرفداری،وحید شمسایی بعد از…

تعظیم دوباره آسیا مقابل قدرت آسمانخراش‌های ایران



اخبار,اخبارورزشی,تیم ملی بسکتبال


  اخبار ورزشی -  بسکتبال ایران بار دیگر قهرمان قاره کهن شد
تعظیم دوباره آسیا مقابل قدرت آسمانخراش‌های ایران

سرو قامتان تیم ملی بسکتبال در سومین حضور خود در مسابقات قهرمانی کاپ آسیا  شنبه با شایستگی دومین عنوان قهرمانی خود را در این مسابقات رقم زدند و بار دیگر روی سکوی نخست قاره کهن قرار گرفتند.

به گزارش فدراسیون بسکتبال، در این دوره از مسابقات تیم ملی کشورمان با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه به مصاف حریفان آسایی خود رفت.این دوره از رقابت ها محفل قدرت نمایی جوانان ایرانی بود که با وجود بازیکنان بزرگی چون حامد حدادی،اوشین ساهاکیان و ارسلان کاظمی به خوبی در زمین مسابقه به ایفای نقش پرداختند و افتخاری دیگر را برای ورزش کشورمان رقم زدند و برای سومین سال پیاپی و اینبار در ووهان چین بر بام آسیا ایستادند.

بهنام یخچالی،سجاد مشایخی،محمد جمشیدی و آرمان زنگنه به خوبی قابلیت های خود را مقابل قدرت های آسیا به معرض نمایش گذاشتند و نشان دادند می توانند جانشینان شایسته ای برای قهرمانان ملی بسکتبال باشند.

امروز (شنبه 28 تیرماه) آسمانخراش های غیور تیم ملی بسکتبال در دیدار اختتامیه پنجمین دوره مسابقات کاپ آسیا با غلبه بر تیم چین تایپه با نتیجه 89 بر 79 و کسب دومین نشان طلایی آسیایی خود با دفاع از عنوان قهرمانی دوره گذشته، افتخاری دیگر را به جمع افتخارات خود افزودند و ششمین عنوان قهرمانی آسیایی خود را به ملت ورزش دوست و قهرمان پرور ایرانی تقدیم کردند.

گزارش بازی نهایی
تیم ملی بسکتبال ایران با برتری 89 بر 78 مقابل تایوان به مقام قهرمانی پنجمین دوره مسابقه های جام آسیا در چین دست یافت و جواز حضور در مسابقه های بسکتبال جام ملت های آسیا را کسب کرد.

به گزارش ایرنا، دیدار نهایی مسابقه های بسکتبال جام آسیا در سال 2014، عصر امروز در شهر «ووهان» چین برگزار شد و شاگردان «مهمت بچیرویچ» در تیم ملی بسکتبال ایران با ترکیب سجاد مشایخی، بهنام یخچالی، محمد جمشیدی، اوشین ساهاکیان و حامد حدادی وارد میدان شدند.

بسکتبالیست های ایران، در کوارتر نخست برتر از حریف بودند و این کوارتر را با نتیجه 26 بر 21 به سود خود رقم زدند اما در کوارتر دوم، تایوان عملکرد بهتری داشت و نیمه نخست با تساوی 42 بر 42 به پایان رسید.

تیم ملی بسکتبال ایران در کوارتر سوم همچون کواتر نخست برتر از حریف خود بود و در پایان این کوارتر با حساب 68 بر 62 از تیم تایوان پیش افتاد.

اوج کار بسکتبالیست های ایران در کوارتر چهارم بود و شاگردان بچیرویچ موفق شدند در نهایت با نتیجه 89 بر 78 مقابل تایوان پیروز شوند و برای دومین بار به مقام قهرمانی جام آسیا دست یابند.

تیم ملی بسکتبال ایران در مرحله نیمه نهایی با نتیجه 76 بر 55 تیم فیلیپین را شکست داده و به دیدار نهایی راه یافته بود.

نتایج کامل بازیهای ایران
نتایج کامل بسکتبالیست های ایران در پنجمین دوره رقابت های جام آسیا در چین، از این قرار است:

* مرحله گروهی:

ایران 66 - ژاپن 56

چین 62 - ایران 51

ایران 77 - هندوستان 47

اندونزی 49 - ایران 62

* مرحله یک چهارم نهایی:

ایران 75 - اردن 60

* مرحله نیمه نهایی:

ایران 76 - فیلیپین 55

* دیدار نهایی:

ایران 89 - تایوان 78

در دیدار رده بندی مسابقه های بسکتبال جام آسیا نیز تیم فیلیپین با نتیجه 80 بر 79 از سد تیم چین میزبان مسابقه ها گذشت و به مقام سوم رسید

 اخبار ورزشی - فدراسیون بسکتبال

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------