بررسی وضعیت نقل و انتقالات لیگ برتر



اخبار,اخبارورزشی,نقل‌وانتقالات لیگ

 

 اخبار ورزشي - بررسی وضعیت نقل و انتقالات لیگ برتر

  فصل نقل‌وانتقالات لیگ برتر فوتبال ایران در حالی به پایان می‌رسد که تیم‌های لیگ برتری در هیاهوی بازی‌های جام‌جهانی به‌دنبال گرفتن بازیکنان موردنظر خود بودند که در این میان بعضی تیم‌ها موفق‌تر عمل کردند. در این میان تیم‌هایی هم بودند که ستاره‌های خوب خود را از دست دادند تا برای شروع فصل جدید مشکلات زیادی داشته باشند.

به گزارش سايت فوتبال ایران، هرچند تیم‌ها مدت زیادی است که مشغول یارگیری بودند، اما بسیاری از آنها منتظر بازگشت ملی‌پوشان از برزیل بودند تا با آنها وارد مذاکره شوند.

پرسپوليس متضرر شد
پرسپولیس بیشتر از سایر تیم‌ها در ازدست‌دادن بازیکنان خود متضرر شده است. پرسپولیس تا کنون سیدجلال حسینی، محمدرضا خلعتبری و مهرداد پولادی را از دست داده است. حسینی و خلعتبری به‌دلیل اختلافات مالی زیادی که با علیرضا رحیمی، مدیرعامل باشگاه پرسپولیس داشتند با این تیم توافق نکردند. مدیرعامل پرسپولیس خواهان کاهش قرارداد این بازیکنان بود، اما هیچ‌کدام از این بازیکنان نتوانستند با مدیرعامل پرسپولیس توافق کنند و از تیم جدا شدند.

خلعتبری با قرارداد خوب مالی با سپاهان به توافق رسید و به این تیم پیوست. اما ماجرای حسینی بسیار جالب بود، هر دو طرف خواهان تمدید قرارداد بودند و علی دایی، سرمربی قرمزها هم برای توافق با حسینی تاکید زیادی داشت، اما طرفین نتوانستند به توافق ملی برسند و این مدافع از پرسپولیس جدا شد. حسینی دلیل جدایی خود را توقعات عجیب‌وغریب باشگاه از او دانست. با این حال علی دایی که در ترکیه به‌سر می‌برد در تماس با باشگاه و سیدجلال حسینی خواستار باقی‌ماندن او شده است و اصرار زیادی روی حفظ مدافع دو فصل گذشته پرسپولیس دارد.

سومین بازیکنی که ساز جدایی از پرسپولیس را کوک کرده، مهرداد پولادی است. این بازیکن که یک‌سال مصدوم بود، به‌خاطر اعتقادی که کی‌روش به بازی او داشت در جام‌جهانی برای تیم‌ملی فیکس بازی کرد و بسیار خوب هم ظاهر شد و به همین دلیل از کشورهای اروپایی پیشنهادهایی برای این بازیکن آمده است که باعث سردرگمی خود این بازیکن شده است. پولادی یک‌سال دیگر با قرمزها قرارداد دارد و برای جدایی از این تیم باید نظر مثبت باشگاه را به‌دست بیاورد. پرسپولیس با اینکه سه‌مهره اصلی خود را از دست داده تنها رضا نوروزی را به‌عنوان یک مهره شاخص به جمع خود اضافه کرده است. ضمن اینکه محسن مسلمان نیز که به‌عنوان یار قرضی به این تیم آمده بود دوباره به ذوب‌آهن برگشت.

استقلال در فصل نقل و انتقالات
استقلال تهران اما در مقایسه با رقیب سنتی خود کمتر دچار مشکل شد، استقلال تمامی ملی‌پوشان خود از جمله تیموریان، صادقی، بیگ‌زاده و خسرو حیدری را حفظ کرده است. البته، بهرام افشارزاده، مدیرعامل آبی‌ها برای حفظ این بازیکنان تلاش زیادی کرد، به‌خصوص تیموریان که خواهان زیادی در ایران و کشورهای حوزه خلیج‌فارس داشت. استقلال علاوه بر حفظ این بازیکنان چند مهره خوب از جمله امید ابراهیمی، شهباززاده، محسن فروزان و میلاد فخرالدینی را جذب کرده است.بزرگ‌ترین بازیکنی که از استقلال جدا شده است، مهدی رحمتی، دروازه‌بان چندسال اخیر این تیم است که به پیکان پیوسته تا در کنار ساموئل دو بازیکنی باشند که از این تیم به خودروسازان پیوستند.

فولاد خوزستان در فصل نقل و انتقالات
فولاد خوزستان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به غیر از جدایی فرکی و آمدن اسکوچیچ به‌عنوان سرمربی، تغییر و تحول زیادی در تیمش داشته است. چاوز، مهدی نوری، یوسفی، محمدرضایی، سالارزاده، حسن جعفری، مکانی، عبدالله کرمی، غلامرضا رضایی و لوسیانو پریرا بازیکنانی هستند که از این تیم جدا شدند. اما بازیکنان زیادی به جمع فولادی‌ها اضافه نشدند، ایمان موسوی و ماتیاس چاگو تنها بازیکنانی بودند که به قهرمان فصل گذشته لیگ پیوستند.

سپاهان در فصل نقل و انتقالات
در جمع تیم‌های مدعی سپاهان محمدرضا خلعتبری، وریا غفوری، عبدالله کرمی، لوسیانو پریرا و رسول نویدکیا را به خدمت گرفته است.

نفت تهران در فصل نقل و انتقالات
نفت تهران فصل گذشته با یحیی گل‌محمدی نتایج خوبی گرفت و موفق شد سهمیه آسیا را کسب کند، با جدایی این مربی و آمدن علیرضا منصوریان، تغییرات زیادی در این تیم رخ داد که از جمله آن می‌توان به رفتن ستاره‌های این تیم از جمله وریا غفوری، رسول نویدکیا، رضا نوروزی و آل‌نعمه اشاره کرد.

تراکتورسازی در فصل نقل و انتقالات
تراکتورسازی نیز مانند نفت تهران سرمربی خود را تغییر داد و با آمدن رسول خطیبی بسیاری از بازیکنان از این تیم جدا شدند، فخرالدینی، علی کریمی، مرتضی اسدی، سعید دقیقی، مهدی کریمیان، نصرتی، فروزان و ابراهیم‌زاده از این تیم به‌طور قطع جدا شدند و کریم انصاری‌فرد نیز در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته است.

راه آهن در فصل نقل و انتقالات‌
راه‌آهن با مالک جدید و تحت هدایت حمید استیلی یکی دیگر از تیم‌هایی بود که تغییر و تحول زیادی داشت. این تیم بازیکنان زیادی از جمله غلامی، ایران‌نژاد، سبحانی، امیر عابدزاده، محمد آبشک، وحید طالب‌لو و شیث رضایی را به خدمت گرفته است و در میان چهره‌‌های شاخص بهادر عبدی، پیروز قربانی، ویکروم، علی حسینی و آقازمانی را از دست داده است.

پیکان در فصل نقل و انتقالات
پیکان، یکی از تیم‌هایی که در این فصل به لیگ برتر صعود کرده‌ یارگیری بسیار خوبی برای فصل جدید انجام داده است، آنها با هدایت ابراهیم‌زاده و بازیکنانی مانند فشنگچی، رحمتی، علی حسینی، جی‌لوید ساموئل، نصرتی و دقیقی را جذب کرده‌اند.

دوشنبه آخرین فرصت است
مهدی تاج ، رییس سازمان لیگ دیروز اعلام کرد دوشنبه آخرین روز نقل‌وانتقالات داخلی است و باید دید ستاره‌هایی همچون علی کریمی، جواد نکونام، سیدجلال حسینی و مهرداد پولادی آیا با تیم‌های داخلی به توافق می‌رسند یا قید بازی در ایران را می‌زنند. باید دید پرسپولیس عقب‌‌ماندنش را می‌تواند در دقیقه90 جبران کند.  لیگ برتر فوتبال نهم مرداد آغاز می‌شود.

 اخبار ورزشی - سايت فوتبال ایران

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------