عابدینی: منافع فوتبال توسط صدا وسیما درو می‌شود



اخبار,اخبار ورزشی, صدا و سیما


 اخبار ورزشی - عابدینی:
منافع فوتبال توسط صدا وسیما درو می‌شود

عضو هیات رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران می‌گوید نه باشگاه‌ها و نه بازیکنان بلکه این صدا و سیماست که بیشترین منافع فوتبال را دارد و هیچکس هم جرات ندارد در این‌باره حرف بزند.

عابدینی همچنین با تاکید بر اینکه در مواقع سختی کسی به فریاد فوتبال نمی رسد گفت: هیچ جا به داد آدم نمی‌رسند و حتی چماق هم بر سر فوتبال می‌زنند!

امیر عابدینی در گفتگو با  مهر، در خصوص جلسه هیات رئیسه سازمان لیگ و تصمیماتی که برای گرفتن حق پخش واقعی از صدا و سیما گرفته شد، اظهار کرد: صدا و سیما متعلق به نظام است. ما هم در فوتبال عملا هنجارسازی اجتماعی می‌کنیم و در راستای منافع مملکت در حرکت هستیم. عشق و شور فوتبال برای مردم است و به همین خاطر داد و ستدی که در فوتبال می‌شود باید به نفع هر دو طرف صدا و سیما و باشگاه‌ها باشد.

صدا و سیما جنجال می‌کند که فوتبال گران است
وی با انتقاد از سیاست سازمان صدا و سیما گفت: ما نمی‌توانیم یکجانبه برای مردم تصمیم بگیریم. صدا و سیما هزینه نمی‌کند و جار و جنجال به راه می‌اندازد که فوتبال گران است.

منافع فوتبال توسط صدا وسیما درو می‌شود
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ خاطرنشان کرد: بیشترین منافع فوتبال را نه باشگاه‌ها و نه بازیکنان بلکه صدا و سیما دارد. آنها منافع فوتبال را درو می‌کنند و هیچ کس هم جرات ندارد درباره این موضوع حرف بزند چون بلافاصله ممنوع التصویر یا ممنوع الصدا می‌شود.

هامبورگ حق پخش گرفت و ورزشگاهش را بازسازی کرد
عابدینی در ادامه یادآور شد: در همه جای دنیا شبکه‌های تلویزیونی به صورت مستقیم با باشگاه‌ها و یا با فدراسیون‌ها و اتحادیه‌های فوتبال قرارداد حق پخش امضا می‌کنند و پولشان را می‌دهند. به عنوان مثال باشگاه هامبورگ زمانی که قصد داشت ورزشگاهش را بازسازی کند، 170 میلیون یورو قرارداد حق پخش خود را جلوتر دریافت کرد و موفق شد باشگاهش را بازسازی کند.

وی با بیان اینکه صدا و سیما از فوتبال پول خوبی به دست می‌آورد، تاکید کرد: پیام کوتاه، تبلیغات متعدد و برنامه‌های زیادی که درباره فوتبال در صدا و سیما ساخته می‌شود. چطور اجازه می‌دهید این برنامه‌ها پخش شود در حالی که پول فوتبال را نمی‌دهید. سازمان صدا و سیما برای یک سریال خنده دار که به مدت یک ماه پخش می‌شود، چقدر پرداخت می‌کند؟ بعد از یک ماه هم این سریال از ذهن مردم پاک می‌شود ولی خاطره فوتبال حداقل 30 یا 40 سال با مردم باقی خواهد ماند.

ضرغامی از موضع امپراتوری حرف می‌زند
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ با انتقاد شدید از رئیس سازمان با صدا و سیما، گفت: ما ده‌ها نامه به صدا و سیما دادیم و درخواست برگزاری جلسه کردیم. متاسفانه عزت الله ضرغامی از موضع امپراتوری حرف می‌زند و از حرفش پایین نمی‌آید. برنامه‌های اختصاصی و انحصاری برای ضرغامی است و هیچ کس نمی‌تواند حرفی بزند. آقای ضرغامی چرا از موضع قدرت و ارباب و رعیتی به موضوع نگاه می‌کنید؟

چه سیستمی است که حتی به جلسه نمی‌آیند!
عابدینی افزود: درخواست ما از سازمان صدا و سیما فقط دعوت و حضور در جلسه بوده است. این دیگر چه سیستمی است که به جلسه نمی‌آیند و حتی اجازه نمی‌دهند جلسه برگزار شود!

پیشنهاد به صدا و سیما
وی در خصوص اینکه پیشنهادش به سازمان صدا و سیما چیست، تصریح کرد: من جای صدا و سیما بودم با پکیج کاملی قرارداد می‌بستم. به اینصورت که پخش تلویزیونی در کنار تبلیغات کنار زمین و تبلیغات محیطی برای صدا و سیما باشد ولی حق واقعی فوتبال را بدهد. بهترین مکان برای فرهنگسازی فوتبال بود ولی آنها یک جا نشسته‌اند و دنبال جنجال سازی هستند.

در دوره احمدی‌نژاد که سر کیسه‌ها شل بود!
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ همچنین درباره اینکه صدا و سیما بحث مشکل مالی خود را مانع پرداخت حق پخش واقعی مطرح کرده است، گفت: آنها مدام این بهانه را می‌آورند. حتی زمان احمدی نژاد و وقتی سر کیسه شل بود هم همین را می‌گفتند. الان هم موضع ما این نیست که فوتبال را تعطیل کنیم. ما از صدا و سیما خواستیم تا 24 ساعت مانده به شروع لیگ پیرو درخواست‌های مکرر قراردادی را با ما امضا کند.

قرارداد دو طرف به پایان رسیده است
عابدینی در ادامه اظهار کرد: ما الان مبلغی را تعیین نکرده و نگفته‌ایم "دو زار" یا "10 ریال". قرارداد فی ما بین تمام شده است. این یعنی اینکه ما حقوقی داریم که صدا و سیما هم آنرا قبول دارد و حالا هم باید قراداد جدید را امضا کنیم. صدا و سیما می‌گوید رقم را معلوم کنید. ما هم می‌گوییم شما به جلسه بیایید تا آنجا مذاکره کنیم. ما قرارداد حق پخش پنج کشور را روی میز می‌گذاریم و شما هم نه به اندازه آن کشورها ولی به نسبت فوتبال، حقمان را بدهید.

برنامه نود برایشان به تنهایی کلی درآمد دارد
وی در پاسخ به این سئوال که "مبلغ مورد نظر سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چقدر است"؟ تصریح کرد: من به رقم و عدد کاری ندارم. صدا و سیما برای یک برنامه، فقط یک برنامه، 3 میلیون پیامک دریافت می‌کند. حالا شما ببینید چقدر برنامه‌های مختلف درباره فوتبال است. چند درصد از این برنامه‌ها به فوتبال می‌رسد؟ مثلا همین برنامه نود. کدام برنامه صدا و سیما سه، چهار ساعت ظول می‌کشد؟ برنامه نود به تنهایی کلی درآمد برای صدا و سیما  دارد و وقتی این سازمان هزینه‌ای انجام نمی‌دهد، یعنی درآمدش خوب است.

خود صدا و سیما درآمدش از فوتبال را اعلام کند
عضو هیات رئیسه سازمان لیگ یادآور شد: به نظرم خود صدا و  سیما درآمدش از فوتبال را اعلام کند. چیزی که در تمام دنیا مرسوم است. ما 80 میلیارد تومان برای تبلیغات میدانی بسته‌ایم، و صدا و سیما باید دو برابر آنرا که 180 میلیارد است به ما بدهد. حالا اگر آنها معتقدند این مبلغ زیاد است، خب آنرا کم می‌کنیم.

فوتبال را تعطیل کنیم!
عابدینی تاکید کرد: اصلا بیاییم فوتبال را تعطیل کنیم. مرگ یکبار، شیون هم یکبار!

چماق بر سر فوتبال می‌زنند
"آیا فدراسیون فوتبال اینبار در تصمیم خود برای راه ندادن دوربین‌های تلویزیونی به ورزشگاه جدی است یا مثل سال‌های گذشته از موضع خود کوتاه می‌آید"؟ وی در پاسخ به این سئوال گفت: وقتی فوتبال یکجا موفق است همه در گود هستند، تبریک می‌گویند و مدال می‌دهند. امان از آن موقع که فوتبال دست نیاز بلند کند. حتی وزیر ورزش هم در جلسات دولت مشکلات را مطرح نمی‌کند. تعجب می‌کنم. هیچ جا به داد آدم نمی‌رسند و حتی چماق هم بر سر فوتبال می‌زنند. به هر حال ما با صدا و سیما نامه نگاری کرده‌ و منتظر پاسخ آنها هستیم.

صدا و سیما می‌خواهد همه چیز رایگان در خدمتش باشد
عابدینی همچنین تاکید کرد: ما در سازمان لیگ جلسه چهار ساعته‌ای داشتیم و همه حرفمان این بود که با تعامل با صدا و سیم مشکل را حل کنیم. البته صدا و سیما می‌خواهد همه به صورت رایگان و مجانی در خدمتش باشند ولی خودش در خدمت هیچ جا نباشد! آنها که این برای همه ارگان‌ها افکار سنجی می‌کنند چرا یکبار برای خودشان افکارسنجی نمی‌گذارند؟
 اخبار ورزشی  - مهر

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------