راهکار مشاوران برای فرار از محرومیت صادقیان



اخبار,اخبارورزشی,پیام صادقیان


 اخبار ورزشی - راهکار مشاوران برای فرار از محرومیت؛
انتقال صادقیان به لیگ های عربی؛ بازی می کند، پول هم می گیرد

مشاوران پرسپولیس برای بازیکن جنجالی تیم راهکاری داده اند تا هم محرومیت هم از یادش برود و مهم‌تر اینکه از شرایط مسابقه دور نشود.

به شدت همان ضربه‌ای که پیام صادقیان به سینه داور کوبید، حالا پرسپولیس خود را به در و دیوار می‌کوبد تا راهی بیابد برای فراری دادن بازیکن همیشه عصبانی‌اش از محرومیت سه ماهه‌ای که کمیته انضباطی برای او حکم کرده.

مدیرعامل گفته: «دنبال توجیه رفتار ناشایست صادقیان نیستیم اما تا جایی که قانون اجازه بدهد، برای او تخفیف می‌گیریم چون هدف‌مان کمک به این بازیکن جوان است.»

اما آیا قانونی که رحیمی پای آن را به وسط ماجرا کشیده، چنین اجازه‌ای به پرسپولیس می‌دهد؟ اگر بخواهیم به حرف‌های مطرح شده در این چند روز دل ببندیم، امیدی نیست.

 آنها از قول آیین‌نامه جدید انضباطی نوشته‌اند که اگر جریمه صادقیان به صورت جلسه‌ای بود، قابلیت تغییر به کمترین حد یا تعلیق را داشت اما چون این محرومیت سه ماهه است، بیش از نیمی از آن قابل بخشش نخواهد بود. از طرفی مسئولان شورای استیناف فدراسیون هم از آنچه کمیته انضباطی برای صادقیان حکم کرده راضی به نظر می‌رسیدند و این یعنی که پرسپولیس خیلی به کاهش محرومیت این بازیکن امیدوار نباشد.

 کما اینکه خود مسوولان کمیته انضباطی فدراسیون هم سقف این محرومیت را برای پیام صادقیان مناسب‌تر می‌دانستند. نمونه‌اش حسین عبداللهی یکی از اعضای کمیته انضباطی که می‌گوید: «نگاه ما حمایتی بود و این رای را با تخفیف صادر کردیم وگرنه طبق آیین‌نامه انضباطی صادقیان باید 6 ماه محروم می‌شد چون جریمه او سه‌وجهی است و برخورد زننده در اعتراض به داور، زدن به سینه داور و شکستن شیشه رختکن را شامل می‌شود.

 

بندی که رفتار صادقیان را با آن تطبیق دادیم، ماده 67 آیین‌نامه انضباطی بود که صراحت دارد هرگونه هول دادن و لگد زدن به داور 6 ماه محرومیت دارد اما ما با توجه به جوانی و توانایی‌های فنی صادقیان حد وسط را در نظر گرفته و به 3 ماه محرومیت و جریمه 5 میلیون تومانی اکتفا کردیم تا این بازیکن زیاد لطمه نخورد. کسانی هم که از رأی کمیته‌انضباطی انتقاد می‌کنند، از قانون بی‌اطلاع‌اند.»

بی‌اطلاع یا بااطلاع، پرسپولیس به این رای معترض است و دنبال راهی برای تعدیل آن. هنوز البته هیچ اعتراضی رسمیت پیدا نکرده اما باشگاه‌نشین‌های پرسپولیس معتقدند که برای تنبیه صادقیان، محرومیتی یک ماهه یا در نهایت یک ماه و نیمه کافی بوده و کمیته انضباطی زیاده‌روی کرده است.

برای همین خواهان تعلیق این محرومیت سه ماهه یا دست‌کم نیمی از آن شده‌اند. هر چند که نامه اعتراض‌شان را هنوز کسی نخوانده. این را عبداللهی عضو کمیته انضباطی گفته: «هنوز اعتراضی به رأی پیام صادقیان از سوی باشگاه پرسپولیس وصول نشده. هر چند طبق آیین‌نامه جدید حتی اگر باشگاه پرسپولیس به رای صادقیان اعتراض کند، این اعتراض مانع اجرای حکم نیست و این بازیکن در هفته سوم محروم خواهد بود.»
 
محرومیت این هفته را که می‌گذاریم به پای کارت قرمز پیام صادقیان اما آیا تخفیفی که پرسپولیسی‌ها به آن امید بسته‌اند شامل حال او خواهد شد؟ پاسخ‌مان را از شاه‌حسینی رییس سابق کمیته انضباطی فدراسیون می‌گیریم که می‌گوید: «مرجع تجدید نظر در صورتی باید حکم را تغییر دهد که متوجه شود این حکم، خلاف قانون است. در غیر این صورت همین حکم باید اجرا شود و تجدیدنظر در آن امکان‌پذیر نخواهد بود.»

راستی اگر این حکم دست نخورده بماند، چه؟ پرسپولیس تک ستاره‌اش را بی‌خیال می‌شود و پیام صادقیان خانه‌نشین؟ البته که نه. برای فرار از این محرومیت، مشاوران پرسپولیس "ترانسفر" را پیشنهاد کرده‌اند. کاری که خود صادقیان پیش از شروع فصل تازه می‌خواست انجامش بدهد اما به جام جهانی نرفت تا دستش از پیشنهادهای خارجی خالی بماند.

او البته آن روزها چشمش دنبال تیم‌های اروپایی بود اما امروز به بازی در کشورهای همسایه هم رضایت دارد. کجا می‌خواهد برود بهتر از تیم‌های عربی؟ هم به او بازی می‌دهند و هم پول. با یک قرارداد چند ماهه می‌رود و پیش از پایان نیم‌فصل لیگ برتر، دوباره برمی‌گردد. اینطوری محرومیت هم از یادش خواهد رفت و مهم‌تر اینکه از شرایط مسابقه دور نمی‌شود.

کار پرسپولیس برای ترانسفر صادقیان البته آنقدرها هم آسان نیست. این باشگاه باید لیگی را پیدا کند که نقل و انتقالاتش هنوز به آخر نرسیده باشد وگرنه پیام صادقیان مجبور است تمام روزهای این محرومیت را به تماشای فوتبال بگذراند و بی امید، با پرسپولیس تمرین کند.

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------