انتقاد دادکان از قرارداد دایی / وزیر ورزش و خادم رابین‌هودبازی درآوردند



اخبار,اخبار ورزشی,محمد دادکان


 اخبار ورزشی - اگر تاج مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان را تأیید کند تا آخر عمر حرف نمی‌زنم
دادکان: وزیر ورزش و خادم رابین‌هودبازی درآوردند

رئیس سابق فدراسیون فوتبال گفت: وزیر ورزش و معاون حقوقی‌اش رابین‌هود بازی درآوردند و فوتبال آلوده‌تر شد.

به گزارش فارس، محمد دادکان در برنامه 4-4-2 رادیو جوان گفت‌وگویی مناظره‌گونه با امیررضا خادم داشت.

دادکان در ابتدای صحبت‌هایش گفت: اگر حرفی می‌زنم برای آن است که مشکلات را از سر راه برداریم و راهکار هم داشته باشیم، به عقیده من اگر پنج واژه را حذف کنیم بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود. این واژه عبارتند از بگم، می‌گم، اگر، مگر به من تکلیف شد و آنکه می‌گوید. می‌گویم هیچ‌وقت نمی‌گوید بنابراین می‌خواهم سمت و سوی صحبت‌هایم سازندگی و مثبت‌اندیشی باشد، من واضح و روشن حرف می‌زنم و قصد تخریب کسی را ندارم، دوست دارم ورزش کشور به سمت و سویی برود که شایسته است.

وی در مورد اینکه گفته است هیئت مدیره و مدیرعامل را به جان هم انداخته‌اند و منظورش چه کسی بوده، گفت: منظورم وزارت ورزش بود من حرفی را که بزنم آن را تأیید می‌کنم قبل انقلاب هم حرفم را می‌زدم و امروز هم محدودیتی برایم نیست و اگر حرف‌هایم به دل مردم بنشیند برایم موفقیت است من هیچ‌وقت کاندیدای مدیرعاملی پرسپولیس از سوی وزارت ورزش نبودم اگر امیررضا خادم چنین حرفی را زده است نمی‌دانم مستنداتش چیست اما من به خواست مردم بود که گفتم به پرسپولیس می‌روم.

وی در مورد اینکه دو عضو هیئت مدیره باشگاه با او ملاقات‌هایی داشته‌اند و این دعواها کی تمام می‌شود، گفت: آنها جایی آمدند با من صحبت کرده‌اند این دعواها هم تمامی ندارد پیش از این هم گفته بودم پرسپولیس با این وضعیت به هفته پنجم لیگ نمی‌رسد زیرا هر باشگاهی اساسنامه دارد طبق اساسنامه باشگاه، مجمع، هیئت مدیره، مدیرعامل و بازرس دارد.

 

امیررضا خادم و وزارت ورزش بیایند و بگویند آیا بر اساس این چارچوب مشخص و مدون حرکت کرده‌اند یا نه، آیا هیئت مدیره مدیرعامل را انتخاب کرده یا اینکه آنها خودشان مدیرعامل را انتخاب و به هیئت مدیره معرفی کرده‌اند؟ برای من قابل هضم نیست که مدیرعامل باشگاه چگونه با این ساختار می‌خواهد کار کند وقتی می‌داند که هیئت مدیره او را انتخاب نکرده است. من هم این مسائل را به این دلیل پیش‌بینی کرده‌ام چون می‌دانستم که نوع انتخاب مدیرعامل استقلال و پرسپولیس اینگونه بوده، ما نمی‌خواهیم برای استقلال و پرسپولیس ساماندهی اصولی داشته باشیم و همواره این اختلاف‌ها وجود داشته و خواهد داشت.

دادکان با اشاره به مصاحبه‌اش با خبرگزاری فارس عنوان کرد: من در همان مصاحبه‌ام گفتم شعارهای سرگرم‌کننده می‌دهند و مدام می‌خواهند امروز برود و فردا بیاید و هیچ‌وقت کار اساسی انجام نمی‌شود. مدیرعامل قبلی را به خاطر بدهی‌ها و ولخرجی پول دولت برکنار کردند، این حق وزارت ورزش است زیرا آنها بدهی بالا آوردند اما من می‌گویم شعار سرگرم‌کننده می‌دهند زیرا می‌گویند قراردادها پایین آمده اما من می‌گویم 30 درصد افزایش داشته است آیا این حرف من بی‌احترامی به خادم و وزیر ورزش است یا از سر دلسوزی است؟ 6 ماه فوتبال را تعطیل می‌کردید تا کی باید این ضریب افزایش‌ها وجود داشته باشد؟ از این تبصره‌های افزایش بودجه هم تا آخر فصل زیاد می‌آید.

وی ادامه داد: فصل برای استقلال و پرسپولیس با اضطراب شروع شد، نخواستیم آنها را به آرامش برسانیم نباید تقصیرها را به گردن رحیمی و دایی بیندازیم یا هیئت مدیره وزارت ورزش باید پاسخگوی انتقادات باشد. وزارت ورزشی مدام اعلام می‌کرد که می‌خواهیم استقلال و پرسپولیس را به آرامش برسانیم و آرامش را به ورزش کشور برگردانیم، چه شد؟ هیچکس برای خدمت نیامده اگر قصد خدمت داشتند نمی‌گذاشتند این اختلافات به وجود بیاید و برای رضایت هواداران استقلال و پرسپولیس تلاش می‌کردند.

دادکان با اشاره به مسئولیت خادم برای تعیین هیئت مدیره دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: آقای خادم در حالی که جوان با استعدادی است اما نباید این کار را قبول می‌کرد زیرا کار او نبود، انتخاب هیئت مدیره دو باشگاه کار معاون ورزشی و فنی وزیر ورزش است نه معاون پارلمانی. من به دوست مشترک‌مان آقای هاشمی‌‌طبا گفتم که به خادم بگویید که این کار را قبول نکند زیرا به سابقه‌‌اش در ورزش لطمه می‌زند اگر هم حرفی می‌زنم مربوط به روش کاری است نه به خود خادم من اگر جای خادم بودم این مسئولیت را قبول نمی‌کردم البته به عنوان امیررضا خادم نه محمد دادکان.

وی ادامه داد: خادم می‌گوید ما آزمون و خطا کرده‌ایم تا برای آیندگان باشد اما مشکلات پرسپولیس و استقلال هیچ‌وقت تمام نمی‌شود زیرا گذشتگان هم همین را گفتند که ما خطا کردیم پس 36 سال است که خطا داشته‌ایم چرا اساس باشگاه‌داری را زیر سؤال می‌بریم؟ چرا نگذاشتند خود هیئت مدیره مدیرعامل را انتخاب کند؟

وی گفت: برای موفقیت در فوتبال دو شاخصه وجود دارد یکی رفتن تیم‌ها به جام جهانی و دومی پر کردن ورزشگاه‌ها از سوی مردم و ایجاد نشاط در جامعه است. اولی را هرجور بود انجام دادیم اما به دومی دست پیدا نکردیم، مدام می‌گوییم کم تجربه بودیم، اشتباه کردیم و ... اگر وزارت ورزش اجازه می‌داد هیئت مدیره مدیرعامل دو باشگاه را انتخاب می‌کرد اکنون در امنیت می‌نشست.

دادکان در پاسخ به سؤال خادم که راهکار شما برای این مشکلات چیست، گفت: راهکار را پنج ماه پیش باید می‌گرفتید نه اکنون وقتی سر گاو در خمره گیر کرده و شما سر گاو را بریده‌اید حالا به من می‌گویید راهکار بده. شناخت شما نسبت به ورزش خوب است اما نسبت به فوتبال کم است لیگ‌های اروپایی شروع شده و شما اکنون می‌بینید که یک صندلی خالی در ورزشگاه‌ها نیست اما ما در فوتبال‌مان نتوانسته‌ایم ورزشگاه‌ها را پر کنیم.

وی در مورد اینکه استقلال و پرسپولیس در زمان ریاست فدراسیون فوتبال او هم بدهکار بودند، گفت: آنها در زمان ریاست من هم بدهکار بودند اما به من چه ارتباطی دارد وظایف سازمان تربیت‌بدنی را فدراسیون فوتبال نمی‌تواند انجام دهد، باشگاه ارکانی دارد شما به من بگویید در 36 سال گذشته بازرس باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس چه کسانی بوده‌اند؟ چرا گزارش بدهی‌ها به مسئولان نشده است؟ اگر بازرس بدهی‌ها را گزارش کرده مسئولان چرا به آن بی‌توجه بوده‌اند.

 

اگر بازرس گفته پرسپولیس پنج، 10یا 20 میلیارد بدهکار است چرا جلوی کار باشگاه را نگرفته‌اند که امروز بگویند پرسپولیس 100 میلیارد بدهی دارد؟ آقای خادم و وزیر ورزش مصاحبه کردند و گفتند نمی‌گذاریم قراردادها بالا برود اما اکنون بالا رفته است من در مصاحبه‌هایم گفتم که یک بازیکن بیشتر از 100 میلیون و مربی بیشتر از 40 میلیون تومان ارزش ندارد بهترین مربی در زمان من حسین فرکی بود که اکنون حقانیتش ثابت شده و 12 میلیون تومان از فدراسیون دستمزد گرفته است، آقای خادم شما و وزیر ورزش وظیفه‌تان این نیست که در رادیو بگویید بیت‌المال بلکه باید با وزیر صنعت صحبت می‌کردید تا مانع افزایش هزینه تیم‌های صنعتی شوید.

وی ادامه داد: مدام می‌گویید قراردادها را کم کرده‌ایم اما من می‌گویم شما 30 درصد افزایش هزینه داشته‌اید، آقای خادم و وزرش ورزش رابین‌هودبازی درآوردند و جامعه فوتبال را آلوده‌تر کردند، بازیکن 500 میلیون تومانی اکنون یک میلیارد تومان می‌گیرد.

وی در مورد اینکه خادم می‌گوید دو باشگاه را به خاطر بدهی‌ها منحل کنیم، گفت: من نمی‌گویم دو باشگاه منحل شوند، چهار ماه پیش از من باید راهکار می‌خواستید نه اکنون. شما می‌گویید قراردادها کم شده است بفرمایید قرارداد علی دایی کم شده یا افزایش پیدا کرده است؟

وی در مورد اینکه سازمان لیگ گفته است کل قرارداد باشگاه‌ها 150 میلیارد و نهایتاً‌ 170 میلیارد تومان است، گفت: اگر مهدی تاج بیاید و با اسناد بگوید که کل قراردادهای لیگ برتر 150 میلیارد تومان است من دیگر تا آخر عمرم در مورد ورزش حرف نمی‌زنم اما اگر این حرف را نزد آقای خادم و وزیر ورزش دیگر در مورد ورزش صحبت نکنند؛ یا نه اگر تاج این حرف را نزد خادم و وزیر از مردم عذرخواهی کنند.

اخبار  ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------