حرف‌های تامل برانگیز مدیرروستا درباره پشت پرده فوتبال



اخبار,اخبارورزشی,مدیرروستا


اخبار ورزشی - حرف‌های تامل برانگیز مدیرروستا درباره پشت پرده فوتبال

 ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران ضمن انتقاد از ضعف گلزنی در لیگ برتر گفت: برای آن که تیم بگیریم باید به سازمان لیگ و اتحادیه فوتبال نزدیک شویم!

علی اصغر مدیرروستا که در کارنامه کاری‌اش هدایت چند تیم لیگ برتری از جمله پاس همدان را دارد، چند سال است که از او در فوتبال ایران خبری نیست. او در گفت و گو با خبرنگار ورزشی ایسنا، یکی از دلایل دور ماندن از لیگ برتر را "دوری از نهادهای اجرایی مثل فدراسیون، سازمان لیگ و اتحادیه باشگاه‌ها "عنوان کرد.

وی در این باره گفت: چند پیشنهاد از تیم‌های شهرستانی داشتم اما خودم ترجیح دادم در تهران مربیگری کنم. امسال هم تا یک قدمی هدایت سایپا پیش رفتم اما به دلایلی این امر محقق نشد. به هر حال برای این که تیم بگیریم باید خود را به فدراسیون، سازمان لیگ و اتحادیه باشگاه‌ها نزدیک کنیم!

ملی‌پوش اسبق فوتبال ایران در ادامه با تایید اظهارات وحید هاشمیان مبنی بر این که برخی مربیان در ایران با پارتی انتخاب می‌شوند، گفت: چند مربی در ایران اساسا توسط سازمان لیگ جابجا می‌شدند. این مساله برای فوتبال ایران اصلا خوب نیست. واقعیت این است که اگر از این نهادها جدا باشی فراموش می شوی و اگر نزدیک باشی صاحب تیم می‌شوی.

وی ادامه داد: در ایران مربی داشتیم که وقتی از تیمش جدا می‌شد، در جاده و در حالی که هنوز به خانه نرسیده تیم جدیدی پیدا می‌کرد.

مدیرروستا درباره کیفیت بازی‌های لیگ برتر در سه هفته‌ ابتدایی فصل چهاردهم هم گفت: معمولا مرسوم است که بگویند لیگ از هفته‌ پنجم یا ششم جا می‌افتد اما واقعیت این است که نسبت به سال‌های قبل لیگ ضعیفی را شاهد هستیم. کیفیت تیم‌ها و بازیکنان پایین آمده و فقط اسم‌ها در زمین بازی می‌کنند.

وی افزود: پول‌های کلان آن قدر در فوتبال هست که روی کیفیت کار تاثیر منفی گذاشته و کمتر به جوان‌ها اعتماد ‌کرده‌ایم. فوتبال ما نتیجه‌گرا شده و مربیان کمتر جرات می‌کنند که از جوان ها استفاده کنند و بازی خوب ارائه دهند.

سرمربی اسبق تیم فوتبال پاس همدان همچنین گفت: مربیان ریسک نمی‌کنند و نتیجه‌ این می‌شود که نه خودشان، نه بازیکنان و نه تماشاگران از فوتبال لذت نمی‌برند. اگر تیم‌ها فوتبال بازی کنند و ببازند خیلی به پیشرفت فوتبال کمک می‌کند. مگر بارسلونا نمی بازد؟ چرا می‌بازد اما فقط نتیجه‌ را می‌بازد نه فوتبال را.

وی در ادامه گفت: این روش اگر اشاعه پیدا کند باعث افت تیم ملی هم می‌شود. تنها یکی، دو تیم فوتبال بازی می‌کنند که سرآمدشان سپاهان است و کمی هم پدیده، فکر می‌کنم هفته‌های آینده بازی‌های بهتری ببینیم البته اگر تفکر مدیران عوض شود و به مربیان اجازه دهند که ریسک کنند.

مدیرروستا درباره نحوه اثرگذاری تیم ملی و باشگاه‌ روی یکدیگر گفت: شیوه بازی تیم ملی روی باشگاه‌ها تاثیر نمی‌گذارد. در یکی، دو بازی آن هم با تیم‌های خیلی قوی باید با تاکتیک بسته بازی کرد. در سایر بازی‌ها باید تاکتیک داشته باشیم تیم‌ها خلق موقعیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: در بازی‌های لیگ موقعیت گل خیلی کم است. به جز چند تیم پرطرفدار که تماشاگران آنها را مجاب می‌کنند که حمله کنند، سایر تیم‌ها چندان فرصتی خلق نمی‌کنند. شاید در یک بازی هر دو تیم روی هم سه موقعیت داشته باشند که فقط یکی‌شان موقعیت صددرصد باشد.

مدیرروستا افزود: این مساله ضعف فوتبال ما را می‌رساند. تیم ملی دو بازی مقابل نیجریه و آرژانتین دفاعی بازی کرد و نتیجه‌ راضی کننده‌ای گرفت. در لیگ نمی‌شود در همه بازی‌ها با این شیوه بازی کرد. لیگ باید پویا باشد تا همه از فوتبال لذت ببرند. باشگاه‌ها باید روی تیم ملی تاثیر بگذارند نه این که بگویند تیم ملی روی باشگاه‌ها اثر گذاشته است.

وی درباره تاثیر جام جهانی روی کیفیت بازی‌های لیگ برتر به ایسنا گفت: ما از نتایج بازی با نیجریه و آرژانتین راضی بودیم اما در دنیا عملکرد ما را کارشناسی می‌کنند. برای پیشرفت فرد، این نوع بازی کردن فایده ندارد. نمونه بارزش هم افت کیفیت لژیونرهای ماست.

مدیرروستا ادامه داد: تیم ملی در جام جهانی نتیجه‌گرا بود و فوتبال بازی نکرد. شرایط اردوها و خستگی هم روی عملکرد بازیکنان تاثیرگذار بوده است. در مجموع لیگ ما به دو دلیل عمده ضعف دارد؛ هراس مربیان از جوانگرایی و پایین آمدن کیفیت بازیکنان .

ملی‌پوشان اسبق فوتبال ایران در ادامه با اشاره به نزدیک بودن جام ملت‌های آسیا، اظهار کرد: فکر می‌کنم فدراسیون چندان به حفظ کی‌روش راغب نبود و به خاطر جو احساسی مردم و برنامه‌هایی که آرای مردم را بالا بردند، تن به این کار داد. البته ممکن است کی‌روش برای جام ملت‌ها شیوه بازی تیم ملی را تغییر دهد چون مربی بزرگی است.

وی ادامه داد: در سه سال و اندی که کی‌روش در ایران بود از نظر فوتبالی پیشرفت خاصی نداشتیم، ولی در نتیجه‌ گرفتن خوب عمل کردیم. برای موفقیت در جام ملت‌ها باید شیوه بازی تیم ملی تغییر کند چون با شیوه ای که برابر نیجریه و آرژانتین بازی کردیم در جام ملت‌ها موفق نمی شویم.
 اخبار ورزشی - ایسنا

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------