آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

گزارش از ریخت‌وپاش‌های تمام‌نشدنی در لیگ برتر انگلیس / رکورد ۸۰۰ میلیون یورویی برای تازه‌وارد‌ها



 
 اخبار ورزشی - گزارش از ریخت‌وپاش‌های تمام‌نشدنی در لیگ برتر انگلیس
رکورد ۸۰۰ میلیون یورویی برای تازه‌وارد‌ها/ با این بیگانه‌ها خبری از «تک شیر»‌ هم نیست

در شرایطی که انگلیس در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ و قهرمانی اروپا در عمل حرفی برای گفتن ندارد، تیم‌های آن پیوسته ارقام سنگینی صرف تازه‌وارد‌ها می‌کنند و امسال حتی با ۸۰۰ میلیون یورو، رکورد تازه‌ای را خلق کرده‌اند.

به گزارش فارس، در یکی،‌ دو دهه اخیر بزرگ‌ترین معضل فوتبال ملی انگلیس، به عنوان یکی از دو زادگاه‌ اصلی این رشته ورزشی محبوب جهان، همواره «نبود ستاره‌های توانمند» به تعداد کافی بوده است. در تیم‌های مختلف «سه‌شیر» (انگلیس) مربیان زیادی طی این سال‌ها آمده‌ اما به خاطر نبود ستاره کافی «دست خالی» رفته‌اند.

این مربیان در لیگی به نام «پرمیر لیگ»‌ یا « لیگ برتر» به علت تراکم و افزایش بازیکنان ممتاز خارجی در تیم‌های خودی، همواره با کمبود بازیکن برای تیم ملی به خاطر «عدم پرورش و مجال خودنمایی ستارگان داخلی»‌مواجه شده‌اند.

در همین مسابقات اخیر جام جهانی که در برزیل برگزار شد، انگلیس به سبب «یکه‌تازی تیم‌‌های باشگاهی» در شکار روز افزون بازیکنان خارجی،‌ تیمی بود که در همان مرحله گروهی از دور مسابقات حذف شد. «سه شیری» که به علت نداشتن کافی نیروی انسانی، به صورت اسمی «شیر» بود اما هیچ «قدرت و غرشی»‌ در حد آوازه و لقبش نداشت.

بعد از آن مسابقات بود که یکبار دیگر کارشناسان فوتبال جزیره حرف‌های هشداردهنده سالیان اخیر را تکرار کردند و گفتند منچستریونایتد، منچسترسیتی، لیورپول، چلسی و ... به ظاهر «انگلیسی» بوده اما در عمل به تیم‌های منتخب جهان به دلیل حضور بسیار پرشمار خارجی‌ها، تبدیل شده و به همین دلیل لطمه به بنیان تیم ملی زده‌اند.

*هشداری که مورد بی‌توجهی قرارگرفت
با توجه به تجربه تلخ و مجددی که انگلیسی‌ها به تازگی در سطح ملی به دست آورده‌اند، به نظر می‌رسد در رده باشگاهی به هیچ‌وجه به هشدار‌‌های داده شده ‌توجهی نشده است.

زیرا اکنون در فاصله 6 روز تا اتمام پنجره تابستانی نقل و انتقالات خبر می‌رسد که تیم‌های جزیره از خرید بازیکن اسمی و خارجی که چشم‌پوشی نکرده‌اند هیچ، تازه نسبت به ادوار گذشته بیشتر هم «دست به جیب شده»‌و پول خرج کرده‌اند. تا جایی که در  مرز 800 میلیون یورو حضور یافته‌اند.

در واقع بالاترین میزان هزینه‌ای که تیم‌های لیگ برتری تا قبل از خلق این رکورد برای جذب تازه‌وارد‌‌ها -که اساسا لژیونر هستند- مربوط به تابستان گذشته بوده که 760 میلیون یورو بابت بازیکنان جدید خرج کردند.

اما امسال با رفتن به سراغ الیاکوم مانگالا (منچسترسیتی – 40 میلیون یورو)، دیگو کاستا(چلسی- 38 میلیون یورو)، آلکسی سانچس (آرسنال ، 37.7 میلیون یورو) و ... هزینه برای تازه‌واردهای خارجی در کنار معدود تازه‌وارد‌های داخلی کردند تا رکورد فوق بوجود آید.

*گران‌ترین تاز‌ه واردهای لیگ برتر
در کنار توضیحاتی که عنوان شد، در این فرصت بد نیست به نکاتی در حواشی «ولخرجی‌های تیم‌های انگلیسی» نیز انداخته شود تا مشخص شود در چنین «ماجراجویی»‌و «رقابت فشرده» برای انجام خریدهای گران و پرشمار، باز «ولخرج‌ترین» تیم کدام بوده است.

در این زمینه آمار و ارقام می‌گویند لیورپول بیشترین هزینه را متقبل شده است. تیم سرخ‌پوش 151 میلیون یورو بابت تازه‌وارد‌هایش پرداخت کرده است. همین دیروز آنفیلدی‌ها 20 میلیون ناقابل بابت مهاجم همیشه پرحاشیه فوتبال ایتالیا یعنی ماریو بالوتلی پرداختند.

در رده دوم تیم‌های پرهزینه،‌منچستریونایتد و چلسی جای گرفته‌اند. هریک از این دو، 93.5 میلیون یورو ناقابل صرف خرید بازیکن کردند.

البته با اخباری که در مورد قطعی شدن انتقال دی‌ماریا از رئال مادرید به اولدترافورد به گوش می‌رسد، به نظر می‌آید یونایتد‌ها بازهم هزینه کنند و البته در جایگاه دوم از چلسی جلو بزنند.

حال در نظر بگیرید اگر درخواست و مطالبه 80 میلیون یورویی رئالی‌ها بابت دی‌ماریا توسط یونایتد تحقق یابد، رکورد 800 میلیون یورویی خلق شده همین امسال، باز شکسته می‌شود و به حدود 900 میلیون یورو خواهد رسید.
 

اخبار,اخبارورزشی, فوتبال انگلیس

 

اخبار,اخبارورزشی, فوتبال انگلیس


*10 نقل و انتقال گران تابستان جاری لیگ برتر
1- الیاکوم مانگالا ، فرانسوی، از پورتو به من‌سیتی ، 40 میلیون یورو

2- دیگو کاستا، اسپانیایی،‌از اتلتیکومادرید به چلسی ، 38 میلیون یورو

3- آلکسی سانچس، شیلیایی،‌از بارسلونا به آرسنال ، 37.80 میلیون یورو

4-لوک شاو، انگلیسی، از ساوت‌هامپتون به منچستریونایتد، 37.5 میلیون یورو

5-آندر هررا، اسپانیایی، از اتلیتک بیلبائو به منچستریونایتد، 36 میلیون یورو

6-روملو لوکاکاو، بلژیکی، از چلسی به اورتون، 35.36 میلیون یورو

7- سسک فابرگاس، اسپانیایی، از بارسلونا به چلسی 33 میلیون یورو

8- آدام لالانا ، انگلیسی، از ساوت‌همپتون به لیورپول ، 31 میلیون یورو

9-دژان لوورن، کروات، از ساوت‌همپتون به لیورپول ، 25.30 میلیون یورو

10- لازار مارکوویچ، صربستانی ، از بنفیکا پرتغال به لیورپول انگلیس، 25 میلیون یورو

از 10 خرید گران‌قیمت لیگ برتر همچنان‌که مشخص است، تنها 2 بازیکن انگلیسی بوده و بقیه خارجی هستند که همین امر، نشان می‌دهد چطور همه ساله شمار خارجی‌های لیگ جزیره افزایش می‌یابد و جا برای پرورش استعداد‌های بومی، محدود و محدودتر می‌شود.


 اخبار ورزشی - فارس

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------