پشت پرده ماجرای فراری دادن کی‌روش



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران


 اخبار ورزشی - پشت پرده ماجرای فراری دادن کی‌روش

در حالی که فدراسیون فوتبال تمایل دارد قرارداد کارلوس کی روش را تمدید کند اما برخی عوامل بیرونی این فدراسیون را تحت فشار گذاشته اند و قصد دارند در مقابل هر تصمیمی بایستند و زمینه برکناری برخی مسئولان فدراسیون را فراهم کنند. شنیده ها حالی است چه کی روش بماند و چه برود، آنها به دنبال اهداف خاص خودشان هستند و کی روش تنها بهانه ای برای کوبیدن فدراسیون فوتبال است.

به گزارش مهر، اين از معدود دفعاتي است كه همه اهالي فدراسيون فوتبال به يك هارموني سيستماتيك رسيده اند؛ از علي كفاشيان گرفته تا اعضاي هيات رئيسه و سايرين هيچ كدام هيچ حرفي در مورد كارلوس كي روش نمي زنند. يك خلاء خبري كاملا از پيش طراحي شده كه قطعا اهدافي را در بستر خود دارد.

در آن سو كي روش هم در آخرين مصاحبه اش كه روز دوشنبه مقابل فدراسيون با خبرنگاران انجام داد صريحا عنوان كرد ديگر به ساختمان فدراسيون نمي آيد مگر براي امضاي قرارداد.

آنچه هم اينك به عنوان تنها مشكل اصلي بيان شده مربوط به دو بند از قراداد است كه يكي از آنها به مبلغ فسخ قرارداد منوط مي شود. البته اين مورد خاص در روز پنجشنبه هفته قبل در اولين نشست كي روش و كفاشيان مطرح شد و با علم به آن طرفين نشست خود را به پايان رساندند و در مصاحبه با خبرنگاران عنوان كردند كار تقريبا تمام شده. اما حالا همان جزئيات به ظاهر ساده تبديل به قفل اين معما شده است.

وزارت ورزش و شخص وزير علي رغم صحبت هاي جنجالي در نشست با اصحاب رسانه، همچنان تاكيد مي كنند كه دخالتي در ماندن و يا خروج كي روش ندارند. البته دكتر گودرزي كدهاي لازم  با جمله ما پولي به فدراسيون بابت اين قرارداد نمي دهيم را ارائه داد. از اين رو موضع وزارت ورزش در اين مورد كاملا روشن است. اما سوال مهم و بي جواب اين است كه چرا فدراسيون و كي روش عامدانه در حال خريد زمان هستند؟

سكوت معنادار همه اهالي فدراسيون در صورتي ادامه دارد كه علي كفاشيان در مصاحبه هایش ماندن كي روش را تقريبا  قطعي دانسته بود اما انفعال آنها از روز دوشنبه تا امروز بيان كننده اجراي يك تاكتيك ديگر است.

نخست؛ طرفين در حال كشتن وقت هستند تا سرانجام يكي به نفع ديگري كوتاه بيايد. حالت دوم؛يك اتحاد نامرئي بين فدراسيون و كي روش به وجود آمده است و آنها تلاش دارند با تشديد اين فضاي گنگ و خسته كننده،توپ را به زمين وزارت ورزش بيندازند.

نظرسنجي ها نشان مي دهد با وجود مخالفت بخش اعظمي از اهالي فوتبال(مربيان و مديران)اكثر مردم خواستار حفظ كي روش هستند و اين انفعال و بي خبري، صبر عام را به اتمام مي رساند. فشار افكار عمومي به روي فدراسيون با توجه به اظهارات كفاشيان،متوجه وزارت ورزش مي شود و رئيس فدراسيىن اينچنين زمان را به نفع خودش مي خرد. به زعم او و طبق ادعايش كار كي روش تقريبا تمام است يعني فدراسيون مشكلي در اين مورد ندارد اما بايد پالس هاي مثبت از سوي وزارت ورزش متصاعد شود.

شايد يك مصاحبه جديد از سوي وزير و يا يك نشست مشترك با علي كفاشيان تكليف كي روش را براي هميشه در طول اين هفته روشن كند. اگر سناريوي نخست در كار نباشد(جدال براي كوتاه آمدن) بايد منتظر بود و ديد اتحاد نامرئي كي روش و كفاشيان كه به صورت مستقيم كاسه صبر مردم و رسانه را نشانه رفته موجب امضاي قرارداد مي شود يا كي روش ناباورانه ايران را ترك مي كند.

در صورت رخ دادن اين اتفاق كفاشيان هوشمندانه كدهايي را مخابره مي كند دال بر اينكه مقصر اين عدم توافق نهادي غير از فدراسيون فوتبال بوده است. همان هايي كه با عدم حمايت مادي و معنوي خود اين قدرت را داشتند تا يك توافق نود و نه درصدي را بر هم بزنند.


 اخبار ورزشی - مهر

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------