آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اوسمار: برد عالی برای پرسپولیس به دست آمد| کمالوند: خاک بر سر ما با این فوتبالی که بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس با ابراز رضایت از عملکرد تیمش در دیدار برابر صنعت نفت و پیروزی پرگلی که کسب کرده است، گفت:…

مشکل عجیب و مبهم در انتقال نکونام به اوساسونا؛ در خانه قفل است



اخبار,اخبارورزشی,فوتبال ایران

 

 اخبار ورزشی - مشکل عجیب و مبهم در انتقال نکونام به اوساسونا؛ در خانه قفل است

نداشتن ITC بهانه‌ای بزرگ است برای بازی نکردن و عدم حضور در لیست اوساسونا. به نظر می‌رسد مشکل جای دیگری است. مشکلی فراتر از ITC؟!

جواد نکونام – اوساسونا در مرز منتفی شدن! این خبری بود که دیروز منتشر شد تا آینده کاپیتان تیم ملی را در هاله‌ای از ابهام قرار دهد. نکو که پس از پایان فصل نقل و انتقالات در ایران راهی اسپانیا شد تا در آدلانته برای اوساسونا بازی کند، حالا پس از 26 روز تمرین با این تیم، شاید مجبور به ترک پامپلونا شود، چرا که حضور مجدد او در اوساسونا با مشکلاتی مواجه شده و البته به مخاطره افتاده است.
 
در این ارتباط چند روزنامه اسپانیایی گزارش دادند دوشنبه پیش رو مهلت نقل و انتقالات تابستانی به پایان می‌رسد و با وجودی که مهلت بسیار کمی تا این موعد باقی مانده، هنوز مجوز بین‌المللی ITC از کویت به اسپانیا نرسیده است!

بر اساس این گزارش‌ها در صورتی که این مجوز تا دوشنبه به باشگاه اسپانیایی ارائه نشود، اوساسونا قادر نخواهد بود نام نکونام را به طور رسمی به‌عنوان یکی از ستاره‌های فصل جاری خود اعلام کند.

سایت noticiasdenavarra در مورد مشکل نکونام نوشت: «باشگاه الکویت به‌عنوان باشگاه قبلی جواد نکونام هنوز مدارک مربوطه و ITC را برای اوساسونا نفرستاده تا او اجازه بازی برای تیم جدیدش را نداشته باشد.»

واسیلویچ، مدیر ورزشی باشگاه اوساسونا پنج‌شنبه گفت: «در صورتی که باشگاه الکویت مدارک نکونام را تا ساعت 24 یکشنبه برای اوساسونا ارسال نکند، شاید آنها مجبور به فسخ قرارداد بازیکن ایرانی شان شوند چرا که یکشنبه شب مهلت نقل و انتقالات در فوتبال اسپانیا به پایان می‌رسد»

اینها نوشته‌های برخی سایت‌های اسپانیایی است که مشکل را فقط در ارسال ITC دیده‌اند. در این نوشته‌ها چند نکته وجود دارد که می‌تواند ابهام‌ها را برطرف کند.

 نخستین نکته در مورد ITC است. راه‌حل خیلی ساده است. اگر بازیکنی آزاد باشد و باشگاه قبلی‌اش در صدور ITC همکاری نکند طبق قانون، ITC او اتوماتیک وار و ظرف دو هفته پس از درخواست صادر می‌شود. یعنی حتی اگر باشگاه الکویت ITC نکونام را صادر نکند او می‌تواند دو هفته پس از درخواست، این مشکل را حل کرده و در تیم جدید بازی کند. پس نتیجه می‌گیریم که مشکل مدارک و ITC نمی‌تواند مشکلی حاد برای حضور نکونام در اوساسونا باشد!

 نکته دیگر برمی‌گردد به لیست بازیکنان باشگاه اوساسونا. در چند روز گذشته بحث حضور کریم انصاری فرد در اوساسونا شنیده می‌شد. طبق نوشته روزنامه‌های اسپانیایی و گفته‌های نزدیکانش، فقط به یک شرط می‌توانست با این تیم اسپانیایی قرارداد امضا کند. این شرط هم مربوط می‌شد به خروج یکی از بازیکنان اوساسونا از لیست و ورود کریم انصاری فرد چون لیست اوساسونا جا نداشت و برای جذب کریم، یکی از بازیکنان باید قربانی می‌شد!

این اتفاق رخ داد و با خروج جک سیلوا از اوساسونا و پیوستن او به صورت قرضی به بروخه، این باشگاه توانست مهاجم تیم ملی ایران جذب کند.

اما حضور انصاری فرد یعنی خروج یکی از بازیکنان اوساسونا از لیست. نام بازیکن خروجی شاید جواد نکونام باشد. کاپیتان تیم ملی ایران که بعد از منتفی شدن حضور در استقلال، راه اسپانیا را پیش گرفت تا به عضویت تیم سابقش در بیاید.

نداشتن ITC بهانه‌ای بزرگ است برای بازی نکردن و عدم حضور در لیست اوساسونا. وقتی قانون می‌گوید که ITC اتوماتیک وار صادر می‌شود پس مشکلی برای نکونام، از این بابت به‌وجود نمی‌آید. به نظر می‌رسد مشکل جای دیگری است. مشکلی فراتر از ITC؟!

 اخبار ورزشی - ایران ورزشی
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------